• 0

Dropship bedrijf voor handgemaakte sieraden

Ik heb een bedrijf in Engeland bereid gevonden om een 'dropship' website voor mijn sieraden op te zetten , klanten voor mij te vinden en mijn sieraden op die manier te verkopen voor een vergoeding van 20% per bestelling.

De klant betaald het bedrijf, ik krijg mijn bedrag -20% en de adresgegevens en verzend het pakketje naar de klant.

Ik weet nieteens of je dit wel dropship kunt noemen.

 

Tot nu toe verkocht ik al mn producten rechtstreeks aan klanten, nu dus via een bedrijf. Waar moet ik op letten?

De verzendkosten zijn voor nog voor mijn eigen rekening neem ik aan ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb jarenlange dropship ervaring en afhankelijk van je budget is importeren vele malen beter.

 

De klant heeft een zichttermijn van 7 werkdagen. De klant kan het product zonder opgaaf van reden terugsturen. De klant heeft een overeenkomst met jou en niet met het bedrijf in engeland dit betekent dat alle retourneringen naar jou gaan. Al over nagedacht?

 

Aangezien je zelf ook wat geld wilt overhouden neem ik voor het gemak aan dat alles via royal mail 2e klas wordt verstuurd. Accepteren jou klanten wel zo'n lange verzendtijd? Wat als de tracktrace codes niet werken? Wat als je je dropshipper niet kunt bereiken?

 

Ik zou er toch goed over nadenken het lijkt zo simpel en makkelijk geld verdienen en tot op zekere hoogte is dat ook zo totdat het misgaat.

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
  • 0

Ik heb over de retourtjes nagedacht, ik stort het bedrag via het bedrijf terug zodra ik mn sieraadje weer in huis heb

 

Tot nu toe zijn het altijd brievenbuspakketjes geweest.

Ik denk niet dat dat zal veranderen, maar ik moet er idd over nadenken als er een klant via dat bedrijf in 1 keer veel sieraden aan wil schaffen.

 

het is idd makkelijk en snel en ik zou best in zee willen gaan met dit bedrijf maarja twijfeltwijfeltwijfel

 

nog meer reacties pleassse

Link naar reactie
  • 0

ik snap het niet...

je zegt dat de klant zaken doet met het bedrijf in Engeland.

Op die website staan dus niet jouw bedrijfs/adres gegevens maar van het Engelse bedrijf?

 

Dus klant moet iets bij een Engels bedrijf kopen?

 

En doe jij de producten verzenden of doen zij dat?

 

Wat ik nu begrijp bouwen en onderhouden ze in Engeland jouw site en zodra er een transactie is verstuur jij de producten gewoon vanuit Nederland uit je eigen voorraad (je produceerd zelf wat ik begrijp).

 

Jij krijgt echter maar 20% van de omzet, de rest houd het bedrijf in engeland voor onderhouden van de site.

 

Is geen dropshipping dan en klinkt als slechte deal dat zij 80% van omzet krijgen voor onderhouden site en jij 20% waarvan dus nog productie/inkoop en verzendkosten vanaf moeten.

Link naar reactie
  • 0

ik snap het niet...

je zegt dat de klant zaken doet met het bedrijf in Engeland.

Op die website staan dus niet jouw bedrijfs/adres gegevens maar van het Engelse bedrijf?

klopt

Dus klant moet iets bij een Engels bedrijf kopen?

 

En doe jij de producten verzenden of doen zij dat?

dat doe ik

 

Wat ik nu begrijp bouwen en onderhouden ze in Engeland jouw site en zodra er een transactie is verstuur jij de producten gewoon vanuit Nederland uit je eigen voorraad (je produceerd zelf wat ik begrijp).

 

Jij krijgt echter maar 20% van de omzet, de rest houd het bedrijf in engeland voor onderhouden van de site.

ik krijg 80% ,

 

Het wordt een retail e-commerce iets, het is ook nieuw voor mij, vandaar de vaagheid

Link naar reactie
  • 0

Dit is geen dropshipping, die term zou ik even weglaten want die is verwarrend. Dropshipping werkt vaak net andersom. Jij verkoopt wat, bijvoorbeeld op je website, en laat het logistieke deel (opslag, verzending etc.) over aan een derde partij.

 

Wat jij hebt is marketing/verkoop op commissiebasis. Waarbij jij zelf compleet verantwoordelijk bent voor de onderneming en alle activiteiten. Enige wat je uitbesteed is sales en dat doe je tegen een percentage omzet van 20%.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

is dit gewoon een extra verkoop kanaal of is het de bedoeling dat dat je enige verkoopkanaal is op internet.

 

Opzich is het wel dropshipping, maar is het precies andersom, jij wordt de dropshipper voor jouw klant in Engeland.

 

De klant in Engeland verkoopt de producten op eigen risico en naam en zodra het verzonden moet worden geeft de klant de order door ana jou waarna jij het voor die klant uit zijn naam verzend.

Jij moet dus gewoon opletten dat je jouw geld (de inkoop prijs van het product) gewoon optijd ontvangt.

 

Ik zelf ben ook met dropshipping bezig als aanbieder en klanten kunnen hun bestellingen aan mij doorgeven en na ontvangst van de betaling verzend ik de producten dus naar hun klanten uit hun naam.

Link naar reactie
  • 0

is dit gewoon een extra verkoop kanaal of is het de bedoeling dat dat je enige verkoopkanaal is op internet.

Een extra verkoopkanaal, naast mn website, ik ben eerst benieuwd hoe het gaat lopen, ze zitten wel helemaal in engeland, dat is een minpunt maar ze hebben klanten over de hele wereld, dus ik kijk het gewoon aan, als het bevalt wil ik op zoek gaan naar soortgelijke bedrijven.

Opzich is het wel dropshipping, maar is het precies andersom, jij wordt de dropshipper voor jouw klant in Engeland.

 

De klant in Engeland verkoopt de producten op eigen risico en naam en zodra het verzonden moet worden geeft de klant de order door ana jou waarna jij het voor die klant uit zijn naam verzend.

Jij moet dus gewoon opletten dat je jouw geld (de inkoop prijs van het product) gewoon optijd ontvangt.

ik verstuur ook pas alles als de bedragen binnen zijn

 

Ik zelf ben ook met dropshipping bezig als aanbieder en klanten kunnen hun bestellingen aan mij doorgeven en na ontvangst van de betaling verzend ik de producten dus naar hun klanten uit hun naam.

doe je dat fulltime of werk je er ook nog naast ? en hoeveel % commissie vraag je
Link naar reactie
  • 0

nog een puntje van aandacht: je moet opletten met verzendkosten, als jij dat voor je rekening neemt kan dat heel duur zijn als je naar Amerika of elders moet verzenden.

 

Ik doe het fulltime. webshops, affiliate programma, whitelabel shops en dropshipping (veel nog in ontwikkeling).

 

Ik betaal voor affiliate en whitelabel een commissie voor elke verkoop varierend van 10 tot ruim 40% per product.

 

Dropshipping krijgen de klanten een inkoop prijs en kunnen ze daarna zelf hun verkoop prijs bepalen. En als omzet van dropshipping klant stijgt kan hij een korting op de inkoop krijgen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.