• 0

Ik zit met een paar vragen over een wanbetaler die ik heb waarbij een bedrag openstaat van bijna 2700 euro.

Ik had deze vordering uit handen gegeven aan een web(in)casso bureau maar door andere zaken heb ik totaal geen vertrouwen meer in dit bureau omdat deze hun afspraken niet nakomen, niet op e-mails reageren en zaken laten versloffen.

 

Nu staat het bij dit bureau op punt waarop ik moet besluiten om terug te trekken of naar kantonrechter te sturen. Nu wil ik dus terugtrekken en op andere manier doen.

 

Maar wil nu dus snel actie hebben en niet weer eerst 4/6 weken aanmaningen en sommaties en dan pas naar kantonrechter.

Klant heeft nadrukkelijk aangegeven niet te gaan betalen.

 

Had nu paar offertes opgevraagd bij deurwaarders voor wat het zou kosten om kanton procedure te starten en wat het kost als ze verweer voeren en wat betekening en beslaglegging daarna kost.

 

Wordt hier echter niet wijzer uit en alle reacties zijn super vaag en totaal niet concreet.

Bedragen die ik doorkrijg Variëren van 200 euro (volgens mij maar voor deel traject) tot iets van 2000 euro aan voorschotten.

 

Hoe kan ik deze persoon nu het beste en goedkoopste aanpakken zodat er zo snel mogelijk een kanton procedure is en er daarna zo snel mogelijk geïncasseerd wordt (beslag op rekeningen of desnoods openbare verkoop van auto en inboedel).

 

Hoe kan ik dit dus het beste aanpakken?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31599-incassobureau-deurwaarder-of-zelf-doen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Wij op kantoor balen altijd als er een bepaald kantoor bij zit die mijn client op de hielen zit. Is echt 1 van de weeinige kantoren die echt ver gaat en keihard zijn....Weet niet of ze goedkoop zijn maar als er wat te halen is dan kan ik deze partij echt aanbevelen....

 

Ik zal per pm de naam zenden.

 

Danny

  • 0

Bedankt voor de reactie.

Ik zal hun eens benaderen voor kosten kanton procedure.

Zoals aangegeven is incasso procedure echt nutteloos gezien de situatie en standpunt van klant (klant is niet de juiste term eigenlijk, was iemand die voor mij zou gaan werken maar voorraad niet retour heeft gestuurt).

 

Hoor dus graag nog andere reacties over hoe beste aan te pakken

  • 0

[offtopic]

Op 10 april zijn er een heleboel onterechte kneuzen uitgedeeld door 1 persoon. We proberen dit zsm weer recht te zetten.

 

Lees hier meer over kneuzen van afgelopen week: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=40;action=display;threadid=36629;start=15#msg341065

[/offtopic]

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.