• 0

Waardebepaling. Wat is mijn BV nu waard. wat zijn de formules

Binnenkort trekken wij naast de huidige 3 aandeelhouders een nieuwe aandeelhouder aan. Niet voor financiering maar voor de kennis die met de nieuwe aandeelhouder binnen komt. Wij staan nu voor de vraag. Wat is onze bv nu waard. Zodra we dat weten, dan weten we ook wat een aandeel waard is. De nieuwe aandeelhouder betaalt haar aandelen uit haar dividend, hiermee lost de nieuwe aandeelhouder de 'lening' af die ze gaan afsluiten met de werkmaatschappij.

 

Ons bedrijf is actief in de thuiszorg, hulp bij het huishouden. Wij sluiten contracten met gemeenten. een contract duurt 1 max. 2 jaar en kan vervolgens tot (totale looptijd) 4 jaar worde verlengd. Omzet is relatief hoog voor een startend bedrijd als die van ons, de marges zijn echter laag om dat wij als prijsvechter zo marktaandeel binnenhalen. Bedrijf is winstgevend zonder externe financiering. wie kan mij helpen aan suggesties en formules hoe wij de waarde van ons bedrijf kunnen bepalen. Ik denk aan termen van omzet, winst, contracten, marktaandeel, overhead, groeiende markt etc. etc. iemand uit de schoonmaakbranche die ons een beetje verder kan helpen ?

 

thuiszorg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Thuiszorg,

 

Wat denk ik naast de ratio's ook van belang is, is om de omzet te splitsen in 'terugkerende omzet door lange termijncontracten' en 'eenmalige omzet bij opdrachten'.

 

Vaak wordt terugkerende omzet hoger gewaardeerd, in dit geval lijkt een correctie noodzakelijk misschien juist voor de terugkerende omzet omdat je aangeeft met een lagere marge juist marktaandeel wilt winnen.

 

Zou enkele scenario's doorrekenen waarbij de terugkerende omzet met x% verhoogd wordt en waar jullie als aandeelhouders van denken dat het reeel is.

 

Daarnaast is het bij bedrijfswaardering van belang om te kijken naar andere bedrijven in de sector en de waarde t.o.v. diverse kenmerken. Misschien dat dit ook meer inzicht geeft.

 

Succes!

Robrecht

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.