• 0

Inschrijving Kamer van Koophandel Nederland / Belgie

Hallo,

 

Ik heb een bedrijf gehad van 1999 tot en met eind 2009 en stond van 1 september 1999 tot en met 23 december 2005 ingeschreven bij de KvK op naam van mijn vrouw. Eind december 2005 ben ik door een fout in de postcode (fout Kvk) ambtshalve afgevoerd door de Kvk. Omdat ik de inschrijving van de KvK niet echt nodig had omdat ik voornamelijk 2e hands artikelen verkocht heb ik mij niet opnieuw in laten schrijven. Ik heb wel vanaf 1999 tot en met 2009 omzetbelasting afgedragen en inkomstenbelasting betaald. Op dit moment ben ik woonachtig in Belgie en ben al 1 jaar bezig met een uitkering maar in Belgie eisen ze een attest van de KvK in Nederland tot en met 2009 en die kan ik helaas niet overhandigen. Nu heb ik de uitkeringsinstantie geprobeerd uit te leggen dat je tot 2008 niet verplicht was je als ondernemer in te schrijven (overgangsregeling tot en met 2009) maar dit helpt ook niet. Wie kan mij helpen met dit probleem? Hoe kan ik de Belgische uitkeringsinstantie aan het verstand brengen dat de Kamer van Koophandel in Nederland heel anders is als de Zelfstandige kas in Belgie waar je ook je sociale premies moet afdragen. Ik heb al een attest van de Belastingdienst opgestuurd maar ze eisen een inschrijving van de KvK. Bij de KvK was het mogelijk om een inschrijving te doen met terugwerkende kracht maar omdat de regels per 1 maart 2011 zijn gewijzigd is dit helaas ook niet meer mogelijk. Wie heeft er voor mij advies?

 

Groetjes

Arjo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht dat de Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg (NKVK) u verder kan helpen. Klik voor de contactgegevens op

http://www.nkvk.be/Contact.html

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Antwoord voor Bedrijven

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een bedrijf gehad van 1999 tot en met eind 2009 en stond van 1 september 1999 tot en met 23 december 2005 ingeschreven bij de KvK op naam van mijn vrouw. Eind december 2005 ben ik door een fout in de postcode (fout Kvk) ambtshalve afgevoerd door de Kvk. Omdat ik de inschrijving van de KvK niet echt nodig had omdat ik voornamelijk 2e hands artikelen verkocht heb ik mij niet opnieuw in laten schrijven. Ik heb wel vanaf 1999 tot en met 2009 omzetbelasting afgedragen en inkomstenbelasting betaald.

 

Wie heeft er nou eigenlijk omzetbelasting betaald?

 

Wie heeft er precies sociale lasten afgedragen?

 

Was het een eenmanszaak of een rechtspersoon?

 

Als ik het goed begrijp ben je nooit ingeschreven geweest op eigen naam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.