• 0

Internationaal importeren en groothandels

Hallo iedereen,

Nadat ik hier een beetje gezocht heb kon ik toch geen antwoord vinden op mijn vragen.

Het idee is nog erg vaag en moet nog uitgezocht worden, maar ik wil graag een webshop beginnen die allerlei schattige spullen uit Japan verkoopt. Allereerst; Waar moet ik rekening meehouden? Ik snap dat douanekosten in dit geval een beetje hoog kunnen zijn omdat het gaat om internationale import. Wat nog meer? En hoe kom ik aan een betrouwbare groothandel die dit soort spullen verkoopt?

 

Ik hoop dat ik een antwoord kan krijgen op mijn vragen en alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom! :)

 

Groet,

Samira

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Miraa,

 

Even een open deur intrappen: op dit moment zijn zowat alle spullen uit Japan "verdacht". Uw afnemers zullen zeker om waarborgen gaan vragen dat uw schattige spulletjes helemaal schoon zijn.

 

Voor de rest kan ik u helaas niet verder helpen.

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je kawaii spullen met Rilakkuma, Mamegoma etc. er op? Goed gespecificeerd googlen op namen van de bekende kawaii characters en je komt leveranciers tegen. Beperk je niet tot Japan want in Taiwan, Hong Kong etc. verkopen ze het ook en vaak tegen betere inkoopsprijzen. Wil je met containers invoeren of pakketpost? Direct via San-X zelf importeren is mogelijk maar toen ik daar een paar jaar geleden informeerde moest de startorder 8000 euro zijn. En San-X is natuurlijk lang niet de enige producent.

 

Ik ben zelf nog steeds aan het uitzoeken hoe ik invoer via pakketpost (gaat niet om kawaii artikelen) moet gaan verwerken in de administratie. Ik vind de richtlijnen wat vaag, zeker als het om brievenbuspost gaat. Een paar jaar terug heb ik zelf uitgezocht of het importeren van kawaii artikelen lucratief is maar aangezien het om heel veel kleine spulletjes gaat met voornamelijk verkoopprijzen tussen de 2 en 5 euro heb ik het niet doorgezet. Je moet echt heel veel verkopen wil het winstgevend worden en je doelgroep bestaat uit voornamelijk tienermeisjes waarvan sommigen nog 'ouderwets' hun spaarpot omdraaien. Ze zullen vaak niet meer dan 20 euro besteden per bestelling.

 

Bedenk je ook dat er al een paar leuke webwinkels zijn die dit in NL verkopen en de meiden die deze runnen doen dit volgens hun blogs en twitter naast school of werk. Maar als kawaii echt je passie is dan is er een wil en waar een wil is is een weg. Succes ermee!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.