Sinds februari hebben wij een nieuwe portfolio site voor ons ontwerpbureau: www.DPid.nl
Uiteraard kan het altijd beter! Omdat iedereen wel last heeft van ‘bedrijfsblindheid (de fouten van een ander zie je sneller) bij deze de vraag wat jullie aan verbeterpunten zien aan onze de huidige website.
Onze oude website had geen cms, op een gegeven moment werd dat veel te lastig te onderhouden.
Daarnaast is volgens mij elke site na een jaar of drie / vier wel aan vernieuwing toe.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Het ontwerpwerk en de selectie van de portfolio beelden hebben we (uiteraard) zelf gedaan.
Het programmeerwerk aan de (wordpress template) is uitbesteed, (vullen doen we zelf). Daarnaast hebben we een aantal foto's laten maken.
De Indeling website op is grofweg op basis van twee ‘ingangen’: op activiteit , via het linker menu
Ik hou wekelijks de statistieken van Google analytics bij, we merken ongeveer een verdubbeling aan bezoekers, Het bouncepercentage ligt gemiddeld onder de 10% (en 1,5 % voor nieuwe bezoekers)
Gem. tijd op site 1: minuut 45 sec, 42 % nieuwe bezoeken.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Beter profileren van DPid online, meer bekendheid generen voor ons bureau. Bestaande opdrachtgevers laten zien wat we voor andere klanten hebben gedaan. Nieuwe klanten uitnodigen voor een gesprek, enthousiast maken. Laten zien dat DPid een allround onwerp bureau is die veel verschillende ontwerpklussen aan kan.
De grootste uitdaging voor ons is: De combinatie van rust / kwaliteit in uitvoering met ‘call to action’
Laten zien waar we goed in zijn, we ontwerpen voor iedere klant maatwerk, vooraf heeft een opdrachtgever onzekerheid, omdat het ontwerp er simpelweg nog niet is. We willen door ons werk helder te tonen, die onzekerheid wegnemen. Uiteraard willen we er net als ieder bedrijf ook graag nieuwe klanten mee bereiken.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Rust, we willen voornamelijk onze ontwerpen ‘voor zich’ laten spreken, we houden niet zo van schreeuwen, we geloven sterk in duurzame ontwerpen, die wat langer mee kunnen dan korte termijn. We hebben bewust gekozen voor een sobere lay-out om onze ontwerpen zo goed mogelijk naar voren te laten komen. In onze filosofie is ons werk belangrijker dan wij zelf.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Graag hoor ik verbeterpunten voor onze website, dingen waardoor we onze conversie nog verder kunnen verhogen, of foutjes die wij over het hoofd hebben gezien.
Met hartelijke groet,
Dirk Pieter van Walsum www.dpid.nl
dpid.nl | onderscheidend ontwerp tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dirk-Pieter van Walsum
Dirk-Pieter van Walsum
Omschrijving van je concept:
Sinds februari hebben wij een nieuwe portfolio site voor ons ontwerpbureau: www.DPid.nl
Uiteraard kan het altijd beter! Omdat iedereen wel last heeft van ‘bedrijfsblindheid (de fouten van een ander zie je sneller) bij deze de vraag wat jullie aan verbeterpunten zien aan onze de huidige website.
Onze oude website had geen cms, op een gegeven moment werd dat veel te lastig te onderhouden.
Daarnaast is volgens mij elke site na een jaar of drie / vier wel aan vernieuwing toe.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Het ontwerpwerk en de selectie van de portfolio beelden hebben we (uiteraard) zelf gedaan.
Het programmeerwerk aan de (wordpress template) is uitbesteed, (vullen doen we zelf). Daarnaast hebben we een aantal foto's laten maken.
De Indeling website op is grofweg op basis van twee ‘ingangen’: op activiteit , via het linker menu
en op project (klantnaam) via menu bovenaan
We hebben de keywords onderzocht (gekeken naar de keywords van NL / internationale ontwerpbureaus op ons vakgebied, om de juiste vaktermen te gebruiken in de teksten zie https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none
Ik hou wekelijks de statistieken van Google analytics bij, we merken ongeveer een verdubbeling aan bezoekers, Het bouncepercentage ligt gemiddeld onder de 10% (en 1,5 % voor nieuwe bezoekers)
Gem. tijd op site 1: minuut 45 sec, 42 % nieuwe bezoeken.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Beter profileren van DPid online, meer bekendheid generen voor ons bureau. Bestaande opdrachtgevers laten zien wat we voor andere klanten hebben gedaan. Nieuwe klanten uitnodigen voor een gesprek, enthousiast maken. Laten zien dat DPid een allround onwerp bureau is die veel verschillende ontwerpklussen aan kan.
De grootste uitdaging voor ons is: De combinatie van rust / kwaliteit in uitvoering met ‘call to action’
Laten zien waar we goed in zijn, we ontwerpen voor iedere klant maatwerk, vooraf heeft een opdrachtgever onzekerheid, omdat het ontwerp er simpelweg nog niet is. We willen door ons werk helder te tonen, die onzekerheid wegnemen. Uiteraard willen we er net als ieder bedrijf ook graag nieuwe klanten mee bereiken.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Rust, we willen voornamelijk onze ontwerpen ‘voor zich’ laten spreken, we houden niet zo van schreeuwen, we geloven sterk in duurzame ontwerpen, die wat langer mee kunnen dan korte termijn. We hebben bewust gekozen voor een sobere lay-out om onze ontwerpen zo goed mogelijk naar voren te laten komen. In onze filosofie is ons werk belangrijker dan wij zelf.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Graag hoor ik verbeterpunten voor onze website, dingen waardoor we onze conversie nog verder kunnen verhogen, of foutjes die wij over het hoofd hebben gezien.
Met hartelijke groet,
Dirk Pieter van Walsum www.dpid.nl
dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31994-nieuwe-portfolio-site-voor-ons-ontwerpbureau-dpid/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag