• 0

Fraude/Witwassen in mijn restaurant door partner? Hoe hiermee om te gaan?

Ik heb samen met een partner een restaurant wat zeer slecht loopt. We hebben in maart 100 gasten gehad.

 

Vorige week ben ik de facturen na gaan lopen en er was keurig ingekocht voor ongeveer 115/120 personen in die maand, echter toen ik in ons boekhoudsysteem ging kijken schrok ik.

 

 

Er stonden allemaal facturen in voor aangekocht eten bij groothandels, Op zich normaal maar de prijs was niet normaal, Na wat rekenen kwam ik erachter dat volgens de factuur in het boekhoudsysteem er ingekocht is voor 3000 mensen in de maand maart En bij de inkomsten stond ook een bedrag ter waarde van 3000 klanten in de maand.

 

 

3000 Mensen is absurd en zeker niet waar, Ik heb daarna gecheckt of de bewuste facturen zijn betaald en dat was niet het geval Er is geen geld van de rekening gehaald en sterker nog er staat een enorm bedrag op(een bedrag wat ongeveer overeenkomt met 3000 klanten).

 

 

Hierna ben ik naar de leverancier gegaan met enerzijds mijn factuur(120 stuks/mensen) En zijn factuur(3000) die laatste factuur kende zij niet en is nep.

 

 

Er zijn dus nep facturen ingeboekt bij uitgaven en nep klanten/inkomsten ingeboekt bij inkomsten, en tegelijkertijd is er een enorm bedrag gestort met als beschrijving opbrengst dag datum(al deze stortingen opgeteld zijn ter waarde van 3000klanten).

 

 

Ik heb me nooit met de administratie bezig gehouden bij dit bedrijf en wist hier nooit iets van.

 

Wat is dit? Fraude? Witwassen?

 

Help.

 

mod-edit: titel verduidelijkt

Ik zoek wel hulp bij mensen die mij serieus nemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.