• 0

Starterskapitaal via de overheid ?

Mijn situatie : Sept. 2003 ziek geworden (burn-out). Ben 2 weken geleden weer begonnen met werken, "reintegreren". blijkt het bedrijf failiet te zijn ! Aangezien ik nog niet beter ben gemeld, loop ik dus nog in de ziektewet. Ik heb besloten om samen met een compagnon een bedrijf te starten. Hoofdactiviteit(en) (BIK) : 74206:

Technisch ontwerp en advies voor procestechniek

Bedrijfsomschrijving :

Import van - en groothandel in - componenten en installaties ten dienste van poedervormige stoffen ten behoeve van de farmaceutische, voedingsmiddelen- en chemische industrie.

Mijn vraag : Kan ik subsidie te krijgen van de overheid ? Ik zal hiermee immers uit de WAO of WW blijven !

Aangezien ik geen loonstrook en werkgeversverklaring kan overleggen aan de bank vraag ik me af hoe ik het beste aan kapitaal kan komen. Ik overweeg om ons koophuis te verkopen (behoorlijke overwaarde) en een acceptabel kleiner huis terug te kopen en daarop een nieuwe hypotheek af te sluiten. Dit dan tegen een rentye die is gekoppeld aan de Euribor. Rente ligt dan voor 5 jaar vast op ca. 3%.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een programma geschreven 'Euryptor" waarmee je met een forum berichtje kan googlen. Hij gaat dan met random stakes uit je bericht heel het internet afzoeken.

 

Ik kom uit op de subsidieregeling Stimulus exportregeling III van de Ser.

assets.kvk.nl/assets/OostBrabant/artikelassets/ SER%20III%202000-2004%20v9.PDF

 

Veel geluk ermee en handel behoedzaam, neem de tijd

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen verstrekt de overheid geen starterssubsidies, behalve voor technologieontwikkeling en (internationale) samenwerking. In Flevoland willen ze graag werkgelegenheid aantrekken. Als je (veel) mensen in dienst gaat nemen die hoogwaardig werk doen, kan je in Flevoland geld krijgen. Je kan het beste bellen naar het provinciehuis in Lelystad. Daar zitten ook de mensen die de regelingen uitvoeren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp kom je in de WW?

Er is dan een mogelijkheid om je gedurende drie maanden bezig te houden met de opstart van je bedrijf. Je mag weliswaar een hoop dingen niet, maar toch is het wellicht een goed idee om daar mee te beginnen. Heb je in ieder geval drie maanden inkomen.

 

In sommige regio's hebben ze daarnaast extra mogelijkheden vanuit de WW.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Neen, nog niet in de WW.

Omdat ik nog niet beter ben gemeld loop ik nog in de ziektewet.

Voor zowel het (langdurige) ziekteproces en de WW geldt, dat men je zo snel mogelijk terug wil in het arbeidsproces. Als je een goed onderbouwend verzoek indient krijg je de gelegenheid om tijdens zowel ziekteproces als WW een eigen bedrijf te starten met behoud van uitkering. Wat je wel en niet mag doen ter voorbereiding van je onderneming hangt af in welke fase je terecht komt. Laat je niet afschrikken door het feit dat ze regeltjes hebben over hoe lang je wel niet in de ziektewet/WW loopt ..

Zie een discussie over starten met behoud van uitkering >>>

Meer weten over de regeling zelf kun je vinden op SZW-site

 

Wat kapitaal betreft:

Wellicht biedt het borgestellingskrediet een mogelijkheid? Er zijn wel veranderingen inzake dit krediet op komst ... maareh .. voorlopig is dit alleen nog discussie en nog niets concreets.

 

Wij zijn gevestigd in Regio Flevoland.

Misschien staat hier iets interessant in ?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.