Ga naar inhoud

goederen leveren buiten de EU

Geplaatst:

valjes0112

Hallo,

Wie kan mijn helpen? Ik krijg veel reacties van mensen(bedrijven) die mijn produkten willen kopen maar die bijvoorbeeld in Nigeria wonen. Ik zou wat advies willen helpen over goederen leveren buiten de EU. Waar moet ik beginnen? Wat voor papieren heb ik nodig?

Alvast bedankt

Licinda

Featured Replies

Geplaatst:

2thePoint

Dit is niet zo 123 te beantwoorden omdat er per land specifieke importregelingen zijn...en dan zijn er per product ook nog meerdere regels.

Ga eens praten met een expediteur...die zijn van deze regelingen goed op de hoogte.

Verder nog 1 tip: Verkoop NOOIT op rekening naar het buitenland, zeker niet naar Nigeria....

Egbert Punter

Geplaatst:

Nils de Witte

Met name vanuit Nigeria, maar ook uit andere landen in Afrika en z.o. Azie zijn oplichtersbenden actief. Tenzij je er heel veel aan gaat verdienen, zou ik export naar die landen maar vergeten. Te groot risico op fraude. Er schijnt nu door bendes veel gebruikt gemaakt te worden van Western Union, dat lijkt op een gegarandeerde betaling, maar is het niet. En verder natuurlijk niet te vergeten, betalingen met gestolen credit cards.

Kijk even op google bij fraude + export

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Re-played.com

Let goed op met dit soort transacties.

Wij hebben het zelf meegemaakt dus we zijn voorzichtig geworden.

Ook met creditcard betalen is niet altijd zeker...

Let goed op of je dus verified bij Visa en mastercard secure code hebt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Om je goed voor te bereiden is het misschien een idee om eens bij de EVD langs de gaan.

Op de landenpagina Nigeria staat veel algemene informatie.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

valjes0112

• Auteur

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb er heel veel aan gehad. Op de landenpagina staat inderdaad heel veel informatie. Ik denk er nog over na voordat ik iets doe.

Licinda

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.