• 0

Invoer van buiten de EU direct naar andere EU-lidstaat

Hoi,

 

Ik heb een berg posts doorgelezen en een hoop leuke dingen gevonden. Toch heb ik een vraag waarop ik nog geen antwoord kon vinden. Ik heb een bedrijfje in België en werk op het ogenblik met een fulfilment center in Duitsland voor (meestal) leveringen aan Duitse klanten. Dit ga ik eind deze maand ook doen met fulfilment centers in Frankrijk en Engeland. Nu vraag ik mij af of ik leveringen die van buiten de EU komen niet direct naar die fulfilment centers kan laten sturen.

 

Dit lijkt een goede zaak voor de boompjes, de beestjes en vooral voor mijn kostenpost "verzenden".

Maar is dit ook qua inklaring een goed plan? Als mijn goederen bvb. ineens vanuit de VS of China naar Engeland worden gebracht krijgen ze (vermoed ik) een Britse inklaring. Kan de Britse douane dit doen via mijn Belgisch btw-nummer? Of kunnen de goederen in België worden ingeklaard zonder fysiek België aan te doen?

 

Over zogenaamde ABC-leveringen is via google het een en ander te vinden maar dat gaat vrijwel elke keer over transacties tussen mensen in 2 of 3 EU-lidstaten. Dit is bovendien in die zin anders doordat bij een levering aan een fulfilmenter in een ander land de goederen nog steeds mijn eigendom blijven.

 

Is er toevallig iemand op het forum die hier wat meer over kan vertellen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Er zijn voldoende mogelijkheden om tot een goede regeling te komen. Simpelgezegd dien je je fiscaal te laten vertegenwoordigen in deze landen door een (neutrale) Customs Broker of expediteur. Er zitten nogal haken en ogen aan deze constructies. Een nauwkeurig administratie is echter een vereiste. Raad je aan hierover een expert bijv.

MOD EDIT: blijkbaar is de waarschuwing uit 2009 je weer ontschoten, dus nu voor de laatste maal het verzoek om op te houden om bedrijven uit je netwerk te pluggen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.