Serious

Junior
  • Aantal berichten

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Harry
  • Achternaam
    Whitlau

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Spijkenisse
  • Branche
    Wetenschap & onderwijs

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    mee willen denken, financieren, uitvoeren om een thuis-netwerk op te zetten van internationale expediteurs.

Serious's trofeeën

  1. 1. het is inderdaad gebruikelijk om kosten voor aflevering te voldoen. 2. Is moeilijk te zeggen of je alleen voor ontvangst dient te tekenen. Lijkt mij verstandig de zending gegevens op te vragen zoals aantal colli verpakking, volume eventueel hs code en kostenopgave te vragen bij een lokale (luchtvracht-) expediteur mits zending niet al onderweg is. Dan de shipping agent contacteren.
  2. Je dient een fiscaal vertegenwoordiger (kan een Customs broker of expediteur zijn ) in Duitsland aan te stellen. Hieraan zij echter nogal veel voorwaarden aan verbonden. MOD EDIT: blijkbaar is de waarschuwing uit 2009 je weer ontschoten, dus nu voor de laatste maal het verzoek om op te houden om bedrijven uit je netwerk te pluggen is een van hun specialisatie.
  3. Er zijn voldoende mogelijkheden om tot een goede regeling te komen. Simpelgezegd dien je je fiscaal te laten vertegenwoordigen in deze landen door een (neutrale) Customs Broker of expediteur. Er zitten nogal haken en ogen aan deze constructies. Een nauwkeurig administratie is echter een vereiste. Raad je aan hierover een expert bijv. MOD EDIT: blijkbaar is de waarschuwing uit 2009 je weer ontschoten, dus nu voor de laatste maal het verzoek om op te houden om bedrijven uit je netwerk te pluggen
  4. Denk dat luchtvracht een betere optie is (betalende gewicht is ca 96 kg) Je kan ter vergelijking met zeevrachtkosten een tariefje tot huis geleverd opvragen bij MOD-edit Dit is de derde maal dat je de volledige adresgegevens en internetadres van één specifieke leverancier op HL plugt. Verzoek om het de volgende keer via pm te doen mocht je TS echt willen helpen, aangezien het in de opebare boards niet is toegestaan Terms FOP ...... Succes M/m (minimum) wordt berekend over 1000 kg of 1 cbm voor zeevracht Zendig aan vullen tot 1 cbm met 1 of 2 dozen is raadzaam. Eventueel een tarief via kantooor Rotterdam aan te vragen. Succes
  5. Je zult echt met meer info moeten komen om iets zinnig te kunen zeggen wat te doen. Zendingdetails zoals aantal verpakking goederenomschrijiving bruto gewicht volume (of cubage) leveringsconditie. Raad je aan eventueel contact op te nemen met Wim Bosman Rotterdam-Albrandswaard Theo Verhagen om een offerte uit te brengen. Wim Bosman Air & Ocean B.V. Abel Tasmanstraat 11 3165 AM ROTTERDAM Haven nr. 2785 T: +31 (0)10 - 299 2884 F: +31 (0)10 - 299 2809
  6. Volgens mij gaat het bij Nissa gaat het om een m/m zending 130 kg / 1 cbm of minder als ik naar cijfers in PDF bijage kijk. In je eigen cijfers wel brandtoftoeslag maar geen transportkosten? Goed tarief heb je trowens. Even terugkomend op Nissa's vraag of het terecht is dat er transportkosten berekend worden ondanks dat levering CIF Amsterdam is. JA is terecht. expediteur heeft misschien verkeerd omschreven Het zou duidelijker omschreven zijn wanneer er Aandeel in transportkosten stond. Ze heeft m.i. echter het volledige bedrag aan transportkosten moeten betalen.
  7. Voor de goede orde maak ik je erop op attent, dat het geen vreemde procedure is. Meer en meer gaat men dit gebruiken. Kunnen nl meerdere containers voor verschillende ontvangers op 1 B/L staan. Wanneer het 'normale' koopmansgoederen betreft heb je minimaal een factuur, paklijst en (origineel) FORM-A nodig. Wanneer het om houten produkten gaat kan je ervan uitgaan dat de container is gegast en zou je normaal gesproken ook een z.g. FUMIGATION Certificate moeten krijgen. Vraag op voorhand aan de leverancier of er gegast is. Zo niet, vraag om een NON-FUMIGATION Certificate (is eigenlijk bevestiging op brief papier van leverancier dat goederen niet gegast zijn) Wanneer bij aangifte ten invoer de douane een fysieke controle wilt uitvoeren heb je die reeds in je bezit. Wanneer je zeker wilt zijn welke goederencode er van toepassing met de daaraan gekoppelde invoerrechten (mits van toepassing) kan je op voorhand een BTI (Bindende tarief informatie) aanvragen bij de douane. Vraag een kostenopgave voor de afhandeling vanaf aankomst schip tot huis geleverd. Voor wat de inklaring betreft zijn er nogal haken en ogen. Je bent nl. verplicht een schriftelijke garantie stelling aan te gaan m b t aangifte ten invoer. Lijkt allemaal moeilijker dan het is. Succes.
  8. Als je tevreden bent met je huidige 3PL provider moet je beslist dit onderwerp aankaarten. Misschien is er kantoorruimte bij je 3PL provider voorhanden? De kosten die je moet maken en hebt als je expeditie in eigen beheer wilt doen zijn vele malen meer dan bij uitbesteden aan een 3PL provider. Denk hierbij aan (expeditie-) personeel, electra, verzekering, laad- en losgereedschap, beveiliging e.d. Wil je alleen de kosten terugdringen dan zou ik eens bij een andere 3PL een visje uitgooien of maak eens een praatje met ander ondernemers in de buurt. Ik ben van mening dat je core business verkoop van producten moet zijn en niet het transport en aanverwante zaken.
  9. Misschien verstandig om de producent/leverancier om een NON-FUMIGATION CERTIFICATE (schriftelijke bevestiging van leverancier dat men de container niet heeft gegast)te vragen. Mocht de Nederlandse Douane de container willen inspecteren zullen ze hierom vragen.
  10. Als je zeker wilt zijn dat je zending enkele weken spoorloos is moet je zeker onze Belgische vrienden van ECU LINE gebruiken. Zendingen worden regelmatig zowel in Far East als in het Antwerpse overgeladen. Een export vwb z.g. BUYER'S CONSOLIDATION kan ik je Wim Bosman Rotterdam Theo Verhagen aanraden. .
  11. vrachtbriefnummer/AWB van DHL moet je hebben om zending te traceren. Kijk op www.dhl.com wijst zichzelf.
  12. KvK geeft met name op uw problematiek een uitgebreide uitleg (zie bijlage).
  13. Geef er zelf de voorkeur aan om op CIF basis te kopen mits de verkoper bereid is de door mij aangewezen expediteur waar ik op voorhand een afhandelingstarief mee heb afgesproken voor verscheping te gebruiken. Mocht men hiertoe niet bereid zijn kan je altijd nog op FOB basis kopen. Leverancier kan je óók op voorhand aangeven wie hij de voorkeur geeft voor verscheping zodat je van te voren kan checken welke kosten er afgerekend gaan worden door zijn agent/afhandelaar. Wil je helemaal geen kosten betalen dan op basis DDP .... laten komen. Uiteraard zijn deze kosten verrekend in de totaalprijs die je moet gaan betalen. Dat spreekt voor zich.
  14. Misschien kan je specifieker omschrijven wat je wilt meenemen uit Thailand. Dan zouden expediteurs beter kunnen inschatten waar en wat eventueel de knelpunten kunnen zijn. Via Duitsland met t1 is erg omslachtig en heb je ook altijd de hulp van een expediteur nodig. Dan misschien beter om per DHL te verzenden die hebben alles in eigen hand. Als je de zaak goed voorbereid kan je geld sparen b.v. op de loodshuur. Je hebt over het algemeen 3 (werk)dagen vrij na lossing. Hierin kan de expediteur de goederen ten invoer aangeven (ook wel inklaren genoemd) en vervoer regelen dienen de (originele) papieren (mn Bill of Lading en Certificaten - Form A of CvO mvt) voor aankomst van de boot in handen van de expediteur te zijn. De afhanding bij aankomst overlaten aan de ontvangst expediteur van de consol container. Dit spaart je in ieder geval de overdrachtkosten (varieren van eur 25 tot 150 per zending). Hou er rekening mee dat de expediteurs kosten vooruitbetaald willen hebben.
  15. Beste Leon Beetje wazig verhaal. Komt door het feit dat de leveringsconditie (EXW, FOB of FOP C&F o.i.d.) niet wordt opgegeven door jou. Moeilijk vast te stellen wie wat gaat betalen. Ook het feit dat je niet aangeeft of de spulletjes dringend nodig zijn kan een probleem zijn. Duurste maar snelste manier is verzending als luchtvracht goedkoopste maar langzaamste maniet is verzending per schip. Tussen deze mogelijkheden wordt ook SEA/AIR aangeboden. Per schip vanaf China naar Midden Oosten en aansluitend per vliegtuig naar Amsterdam. Als je een serieus advies wilt neem dan vrijblijvend contact op met Wim Bosman Air & Ocean B.V. Hoeksteen 141 2132 MX HOOFDDORP T: +31 (0)20 - 587 4811 F: +31 (0)20 - 587 4800 Arie van Saarloos Air Freight Manager +31 (0)20 - 587 4827 Email: a.van.saarloos@wimbosman.nl
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.