• 0

Boekhouder opdracht geven noodzakelijk?

Begin dit jaar heb ik een eigen bedrijf opgestart, en ben toen ook op zoek gegaan naar een boekhouder, waar ik bij problemen terecht kon. Afgesproken dat hij onze belastingaangifte doet, en de jaarrekening (we zijn een V.O.F, dus niet noodzakelijk).

 

Nu kom ik er achter dat de administratieve afhandelingen me zelf goed afgaan (heb een bedrijfseconomische achtergrond, maar twijfelde aan mijn boekhoudkunsten). Dien ik echter toch de diensten van de boekhouder dit jaar te gaan afnemen?

Het gaat toch om een jaarrekening van €1000,- die ik achteraf gezien ook zelf kan opstellen.

Ik heb een gesprek gehad met de boekhouder, en schriftelijk toestemming gegeven om deze zaken voor mij af te handelen.

 

Dien ik daar vooraf een opdracht voor te geven, of kan hij daar zo aan beginnen en mij een rekening sturen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi ,

 

Naast boekhoudkundige ervaring, ben je ook bekend met de meest actuele fiscale regels ?

Als je een goede relatie wil houden, zou ik zeggen afspraak is afspraak.

Je kunt deze wel zelf controleren en aan laten passen (in goed overleg) als je verbeteringen ziet.

Mochten er meerdere correcties plaatsvinden, kan je misschien nog onderhandelen over de prijs n.a.v. je eigen inbreng.

Het is ook niet verkeerd om zo een jaarrekening voor de eerste keer samen op te stellen, je krijgt altijd wat tips of inzichten vanuit zijn praktijkervaring.

 

Als het allemaal achter de rug is, geef je gewoon aan dat je het volgende jaar eerst zelf gaat proberen.

Dan neem je op een nette manier afscheid, als het een goede boekhouder is, hou je zo altijd een deurtje open mocht je hem alsnog nodig hebben

 

Groetjes,

Roland

 

 

Link naar reactie
  • 0

schriftelijk toestemming gegeven om deze zaken voor mij af te handelen.

Die opdracht heb je dan dus al gegeven?

Wel kun je de opdracht, als dit een doorlopende is, stopzetten (met inachtneming van de voorwaarden, die waarschijnlijk zien op reeds verrichte werkzaamheden). Is het een optie om bijvoorbeeld de eerste keer door de boekhouder te laten doen, maar los daarvan ook zelf de stukken op te stellen, om te testen of je tot hetzelfde resultaat komt? Dan kun je ook echt zien of de boekhouder misschien toch een goed idee is.

 

Daarnaast: heb je zoveel tijd over, of is de boekhouder zo duur? Een reden om iets uit te besteden dat je op zich zelf ook wel zou kunnen, is bijvoorbeeld als je de tijd die je zelf nodig zou hebben ook kan gebruiken om meer te verdienen dan die boekhouder kost.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 335 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.