• 0

Beeindiging arbeidsovereenkomst, ww aanvragen, tevens eigen bv

Beste forum leden,

 

Ik ben sinds geruime tijd full time werkzaam bij een werkgever. Daarnaast heb ik nog een bv waarin ik een deelneming heb staan in een andere bv. Vooralsnog levert dit nog niets op, derhalve heb ik geen arbeidsovereenkomst met mijn eigen bv.

 

Nu wordt mijn full time arbeidsovereenkomst op korte termijn beëindigd en zal ik een ww uitkering moeten aanvragen. Mijn vraag is of ik risico loop bij mijn ww aanvraag doordat ik ook nog een bv heb ?

 

Mijn dank voor jullie advies hierin,

 

gr,

Dutsies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Dutsies,

 

In principe loop je dat risico niet. Ik ga er even vanuit dat jouw huidige werkgever, waar je dus arbeidsuren gaat verliezen, niet de vennootschap is waar jij met jouw BV aandelen in bezit. In dat geval kijkt het UWV enkel naar de teruggang in uren. Als jij van voltijd naar een volledige beëindiging gaat, en door de werkgever is ww-premie afgedragen, heb je hierover dus gewoon recht op WW. Het is wel zo dat als jij gaat werken voor je BV dit gezien zal worden als het vinden van werk en deze uren worden in mindering gebracht op je WW-uitkering.

 

Let op: uitgangspunt voor recht op WW is dat jij niet vrijwillig werkloos bent / wordt. Dus de AOK moet worden beëindigd op grond van:

 

- ontbinding door de kantonrechter;

- ontslagvergunning verleend door het UWV;

- ontslag op basis van een vaststellingsovereenkomst die voldoet aan de eisen van het UWV.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis,

 

bedankt voor je advies hierin. Het betreft hier overigens een verlengd arbeidscontract voor bepaalde duur, het contract loopt derhalve af.

 

@Robbert; inderdaad "nog" niet een ondernemersvraag, wel zouden er meer activiteiten plaats kunnen gaan vinden in mijn bv.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.