• 0

Bank wil Tenaamstelling Hypotheek veranderen na 30 jaar

Bij mijn laatste gesprek met de rabobank om 1 van de 2 hypotheken terug voor bepaalde tijd vast te zetten werd me verteld dat was gebleken dat we nogal een groot deel van de hypotheken op zakelijk hebben staan en dus moeten we een maatschap starten of vennootschap of de bank gaat de hypotheek alleen op naam van mijn man zetten.

Mijn reactie dat dit na ruim 30 jaar absurd is werd gepareerd. Als het allemaal op mijn mans naam komt kan ik geen zaken meer voor hem doen. Na een gesprek met de fiscalist verteld de boekhouder dat ik me gewoon kan laten machitgen en dat verandering van ondernemingsvorm niet nodig is (+veranderen binnenkort alle ondernemingsvormen niet?)

??? Onze eenmanszaak is gestart in 1979 en hoewel we geen hoogvliegers zijn, zijn we tevreden.

We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd dus beiden aansprakelijk dus de hypotheken staan op ons beider naam.

De zaak is mijn man zijn manier om inkomen te hebben en ik ga uit werken.

Als de hypotheek alleen op zijn naam komt te staan heeft dat als gevolg dat de bank veel meer rente kan vragen want hij heeft een autogarage (risico groep momenteel) en zijn inkomen is niet toereikend.

Dus heb ik daar bezwaar tegen

De adviseur zegt echter dat hij die tenaamstelling moet veranderen. waar vind ik dit terug?

Mijn wantrouwen is gewekt omdat een heleboel andere dingen die de adviseur zei al ontzenuwd zijn en dus niet waar.

Dit is het enige waar ik niet exact uit kom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.