• 0

stamrecht bv en BKR

Door kredietcrisis in de problemen geraakt: moest 2 jaar dubbele hypotheek betalen en vervolgens ook nog eens een verlies van 70000 op de verkoop accepteren. Hier is nog ca. 50000 van over, en toen waren de potjes op. Bij al deze ellende wil mijn baas me ook nog eens kwijt.

Nu kom ik in aanmerking voor een vertrekregeling, maar weet op dit moment nog niet precies hoeveel (in elk geval meer dan het nog openstaande bedrag). Ik zou die regeling graag willen inzetten als stamrecht bv, juist omdat dan de mogelijkheid bestaat om van mezelf te lenen en zo die verduvelde oude hypotheek in een keer af te lossen.

Heeft iemand hier ooit iets mee te maken gehad?

Ik lees namelijk overal dat je nauwelijks wordt geaccepteerd als ondernemer als je een bkr-registratie op de naam hebt staan. Ik wil er echter niet ondernemen, maar deze bv gebruiken voor deze aflossing en een maandelijkse lijfrente (indien dat nog nodig is als aanvulling op de ww).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet of je op de hoogte bent van de do’s en don’ts van een Stamrecht BV. Er zullen enkele experts zijn die een gedegen visie over jouw geval kunnen geven. Zal wel pittig zijn. Hou je vast. Je wilt er ook geen bedrijfsmatige BV van maken. Ik vrees ook dat dit draadje op slot zal gaan i.v.m. stamrecht vraag en geen onderneming. Maar misschien is er clementie voor jouw geval. Wat ik je wel gun. Ben n.l. ook benieuwd naar de antwoorden.

Mijn opinie zonder vervolg:

Je zult ter zijner tijd (65 jaar??) ook voldoende saldo in je BV moeten hebben om je uitgestelde loonbelaste uitbetalingen aan jezelf volledig te kunnen vervullen. Hoe denk je het tekort dan ook terug in de BV te krijgen? Buiten dat heb je prive €18000 nodig om de BV op te richten.

Ik denk dat je beter een alternatief kunt nemen, zoals een stamrecht verzekering. En de schuld met loon arbeid proberen maar weg te werken.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Choclab,

 

Ik ben het grotendeels wel met Brood eens. De stamrecht BV wil je gebruiken om een hypotheekschuld van € 50k af te lossen, maar hoe los je vervolgens de schuld aan de stamrecht BV af? Als tegenover deze schuld niet voldoende zekerheden staan, kan de Belastingdienst het aflossen van je hypotheekschuld wel eens als genietingsmoment beschouwen, waardoor je alsnog de volle mep over je gouden handdruk moet betalen. Dus hier zit wel een risico.

 

Het probleem van € 18k stortingskapitaal kan je omzeilen door een Ltd. op te richten.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.