• 0

aandeelhoudersvergadering

Beste mensen, ik heb dit jaar een beheer BV en dochter BV opgericht. Daar heb ik een paar vragen over:

 

1. moeten voor beiden aandeelhoudersvergaderingen worden belegd en notulen worden gemaakt (ik ben van beiden de enige aandeelhouder)?

2. wat gebeurd er met de notulen/wat moet ik er mee doen?

3. wat moet er in staan (ik vond onderstaande in een draadje van HL), maar is dat voor iemand die alle aandelen bezit echt nodig?

 

Wat moet er in een verslag van de aandeelhoudersvergadering staan:

 

1- Wanneer hij gehouden is (liefst ook tijd van aanvang) en wie er aanwezig waren.

2- Een melding dat alle aandelen "vertegenwoordigd" waren evt door machtiging...

3- Dat de jaarrekening is besproken en wat eventuele op- en aanmerkingen waren, lieft met de opmerking wat het resultaat was.

4- Wat de aandeelhouders hebben besloten te gaan doen met de winst: in de algemene reserve laten/geheel-gedeeltelijk uit te keren aan aandeelhouders en hoe dan...

5- een verklaring van "décharge aan de bestuurder(s) van de BV

6- hoelaat de vergadering gesloten werd.

 

Dit verslag dient dan nog liefste getekend te worden door alle aandeelhouders.....

 

Graag lees ik!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

1. Ja. Je zal ergens moeten vastleggen dat o.a. de jaarrekening is goedgekeurd en wat er met de winst is gebeurd.

2. Uitprinten, krabbel eronder en in een map opbergen.

3. Dat lijstje is op zich wel handig. Vergeet niet jezelf ook als voorzitter en notulist aan te stellen.

 

In de statuten staan wellicht nog meer zaken waarover de AVA moet beslissen. De notulen kunnen belangrijk zijn op het moment dat er discussie ontstaat over wat er van wie is. Om maar eens een voorbeeld te noemen: als de werkmij dividend heeft uitgekeerd en later gaat de werkmij bij toeval failliet, dan wil je niet dat een schuldeiser roept dat het geen dividend, maar een lening was en die lening direct terugbetaald moet worden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.