Jump to content

ondernemen31

Senior
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. StevenK, ik begrijp dat het twee verschillende dingen zijn, maar bedoel je dat ik helemaal niet naar de merkregsitratie hoef te kijken en alleen naar het feit dat ik mijn handelsnaam eerder bij de KVK heb aangebracht?
  2. Beste lezers, Vandaag kreeg ik de tweede webwinkel die onze producten in- en verkoopt, met de vraag of ze teksten van de producten op onze website mogen kopieren en plaatsen bij de producten die zij verkopen. Mijn gevoel zegt dat dit goed is ter stimulering van de verkoop, echter hoe zit het met mijn vindbaarheid bij zoekmachines als bijvoorbeeld Google, als op tientallen websites straks mijn teksten 1 op 1 terug te vinden zijn? Iemand een antwoord?
  3. @StevenK: Hoezo zijn het 2 verschillende gronden voor een verbod? Een verbod, omdat 1 het merkrecht wordt geschonden en 2 dat voor de handelsnaam ook geldt? @TwaBla: we werden meteen actief onder die naam - Handelsnaam is pas 2 jaar later geregistreed omdat we pas later bedacht en vernomen adden dat het een betere (toekomstige) bescherming van onze handelsnaam zou betekenen - Ik ben de naam van mijn concullega pas 2 weken eerder voor het eerst tegengekomen. Hij leek eerst niet zo actief in mijn branche, maar is dat nu wel geworden, vandaar ook zijn aanvraag voor levering aan hem Hoezo: 'het gedrag van TS suggereert dat de zaak ietwat complexer is dan aanvankelijk gesuggereerd' ? Ik doe volgens mij niet anders dan de meeste ondernemers..... Eerst een zaak beginnen onder een handelsnaam en als die sterker wordt deze registreren?
  4. @ Rick Veenstra: Ja die lijken erg op elkaar. En dat geldt bij ons ook, maar inderdaad door de KVK wel goedgekeurd.... @TwaBla: wij 4 1/2 jaar actief onder die naam, zij iets meer dan 4 jaar. Oke, dus als ik het goed begrijp zou ik kunnen leveren, maar hen er ook op attanderen dat hun naam sterk op de onze lijkt, dat onze bedrijfsnaam geregistreerd is bij BBIE, voornemens hier naar hen toe niets mee te doen, maar als we elkaar hinderlijk in de weg zouden komen te zitten die optie wel open houden?
  5. Beste lezers, Sinds kort ben ik erachter dat we een conculega hebben waarvan de bedrijfsnaam op die van de onze lijkt. Vergelijk het met dat wij Brootco heten en onze concurrent Broot. We leveren aan dezelfde groep detaillisten. Wij stonden het eerst ingeschreven onder deze naam bij de KVK en daarnaast is onze naam en logo gerigistreerd as merk bij het BBIE (Benelux Bureau voor Intelectueel Eigendom). Een paar vragen: 1. Vinden jullie ook dat de namen voor in hetzelfde gebied veel op elkaar lijken, en dat het als storend/verwarrend kan worden ervaren door detaillisten? 2. Al zou het storend zijn, dan ben ik nog niet van plan om er meteen iets mee te doen. Maar nu heeft het desbtreffende bedrijf mij gevraagd aan hem te leveren, en dat wil ik op zich best doen, maar moet ik het desbetreffende bedrijf erop attanderen dat wij vinden dat de namen erg op elkaar lijken? Voor mijn gevoel is het anders vreemd dat als je er ooit wel iets aan wilt doen er in eerste instantie geen problemen mee had. Dat zou voor een rechter misschien vreemd kunnen overkomen. Bedankt alvast voor een antwoord! Ondernemen31
  6. Is zelf een snelstartversie installeren op je computer een idee? Kost weinig, paar honderd euro, (misschien kan je zelfs uit de voeten met een demo-versie) en dan kan je boekhouder een backup maken, zippen en mailen, die jij kan importeren.
  7. ondernemen31

    Groeiangst

    Hai Dirk, Wat een luxepositie ;) Via m-t-m je klanten krijgen, zodat een dm eigenlijk niet noodzakelijk is. Toch kan ik het je wel adviseren en in jou geval zeker. Je schrijft namelijk underdogpositie, maar realiseer je dat als er een klant reageert, hij in de underdog positie zit. Hij kan door jou namelijk altijd aangenomen worden....of afgewezen. En stel nou eens voor dat daar net die ene klant bij zit, die jij heel erg zit zitten? Dan heb je toch een win-win situatie? Groeten, ondernemen31
  8. Beste Wouter, Bedankt voor je reactie, daar heb ik zeker wat aan. Ik heb op jouw website gekeken (mooie website overigens!) en ik koop niet zo vaak kabeltjes maar heb wel het idee dat als ik er eens een nodig heb, bij jou naar alle waarschijnlijkheid wel zal slagen. Het komt op mij over dat je echt ALLES hebt. Het gaat naar mijn mening bij jou om de breedte van het aanbod. Nu is hetgeen ik wil aanbieden juist heel smal in aanbod (max 30-40 producten), maar het steekt er wel bovenuit wat betreft de kwaliteit. Laat ik het zo stellen: Zalando levert ALLE schoenen, behalve die 30 die ik exclusief verworven heb. In de advertentiedrift van Zalando, hoe zou jij proberen op te vallen met mijn 30 paar exclusieve schoenen? Of is er geen toekomst, geen goede omzet te behalen, voor webwinkels met zo'n smal aanbod? Naar mijn mening zullen mensen Zalando onthouden voor het brede aanbod en zullen ze mij onthouden voor de exclusieve kwaliteitsschoenen. De vraag is alleen, hoe krijg je mensen voor de eerste keer naar je website.... Ben benieuwd naar je reactie.
  9. Oja: nog wel een andere vraag. Wat mij vaak opvalt is dat er grof gezegd twee typen sites zijn. 1. puur webwinkel, weinig extra informatie over waar de producten vandaan komen, redelijk veel informatie over de producten op zich en mooie productfoto's 2. informatieve site, veel informatie over de producten en waar het vandaan komt, hoe het product gemaakt wordt enzovoort en aan de hand daarvan de verkoop. Ik zie eigenlijk weinig sites die beiden combineren. Leuke sfeerverhalen met daaraan gekoppeld verkoop. Bv bij 1: Zalando.nl Kom je op de website, bafboem meteen verkoop, nauwelijks uitleg wie ze zijn wat ze doen, wat ze verkopen, waarom ze het verkopen Bv bij 2: http://www.schoenen-kopen.info/ Geeft al meer uitleg, voor tot koop over te laten gaan. Nu verkopen ze bij Zalando zeker de bekende merken, maakt men veel reclame en staat men bij google bovenaan. Maar stel dat je een merk verkoopt (zoals ik) dat niet bekend is....... hoe kan je dan je website het beste inrichten? Wat ik nu heb bedacht is dat je op de hoempagina meteen naar bepaalde afdelingen kan gaan (bv sneakers) maar dat er ook genoeg ruimte is om bepaalde producten voor het voetlicht te brengen. Mijns inzien, mag die info soms best diep gaan.....wat is jullie mening?
  10. Nogmaals dank voor jullie adviezen. Tja zie ik er brood in Highio, nogmaals het online verkopen is allemaal nieuw voor mij. De basis is in ieder geval een mooie website met een mooie branding name waar ik nog jaren mee vooruit kan. Tja en die zoekwoorden domeinnaam die kost slechts een paar tientjes per jaar. Desalnietemin, mochten er nog reacties, ideeen, mogelijkheden zijn, dan hoor ik het graag!
  11. Hai Highio, Omzet draaien das wat ik wil ja. Maar waarom zou ik niet op de goede weg zijn? 1. Ik heb een aantal merken die ik zelf importeer en ga aanbieden via internet 2. Ik heb een goed klinkende brandingname als domeinnaam geregistreerd 3. Voor die brandingname wordt een CMS website gemaakt (niet al te duur) met het logo erin van de brandingname 4. Ik heb een domein gereigstreerd met de beschrijvende zoekwoorden erin Ik ben nieuw in webwinkelland, dus vertel me wat ik over het hoofd zie, of wat ik verkeerd doe! (ik zie het zelf schijnbaar niet)
  12. oke, dit was het plan: (hypothetisch) De website jemooistedag.nl (brandname) gaan we koppelen aan de domeinnaam armbandentrouwringen.nl (generieke zoekwoorden). Voor Google is het beter dat als je een domeinnaam hebt waar keywords in zitten je beter de website kunt plaatsen op de domeinnaam waar de keywords in verwerkt zitten. Jemooistedag.nl wordt gewoon een losse domeinnaam met een redirect doorverwijzing naar armbandentrouwringen.nl ( waar de website op staat ) In advertenties kan ik dan ook jemooistedag.nl gebruiken, dat ligt beter in het gehoor. En ook voor mond op mond reclame is dat beter. Dat was het idee. @wouterhol: is dit de foute constructie waar je op doelt? Ik vermoed dat de designer het zo bedoelt (ik kan het nu niet navragen het is weekend) ;D: op de site armbandentrouwringen.nl komt het logo van jemooistedag.nl In advertenties verwijs je naar jemooistedag.nl Voor betaalde ads via google verwijs je naar armbandentrouwringen.nl De bedoeling is dat de naam jemooistedag.nl blijft hangen en dat je ooit een keer een site over zou kunnen houden die iedereen in Nederland kent als hij/zij gaat trouwen. @Derek-jan: dat is dus anders dan dat jij het voor ogen hebt?
  13. Hallo allemaal, hartelijk dank voor de vele discussies en adviezen. Vandaag de knoop doorgehakt. Een goeide branding name geregistreerd en daarnaast een domeinnaam met 2 goede relevante zoekwoorden erin (zonder streepjes ;)) De brandingdomeinnaam wordt gekoppeld aan de site met de zoekwoordendomeinnaam. Het brandingdomein krijgt een redirect naar de generieknaamsite. In advertenties gebruiken we natuurlijk alleen de brandingnaam. Nogmaals dank en mochten er vragen zijn dan gooi ik ze hier weer neer.....

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept