Oja: nog wel een andere vraag. Wat mij vaak opvalt is dat er grof gezegd twee typen sites zijn.
1. puur webwinkel, weinig extra informatie over waar de producten vandaan komen, redelijk veel informatie over de producten op zich en mooie productfoto's
2. informatieve site, veel informatie over de producten en waar het vandaan komt, hoe het product gemaakt wordt enzovoort en aan de hand daarvan de verkoop.
Ik zie eigenlijk weinig sites die beiden combineren. Leuke sfeerverhalen met daaraan gekoppeld verkoop.
Bv bij 1: Zalando.nl Kom je op de website, bafboem meteen verkoop, nauwelijks uitleg wie ze zijn wat ze doen, wat ze verkopen, waarom ze het verkopen
Bv bij 2: http://www.schoenen-kopen.info/ Geeft al meer uitleg, voor tot koop over te laten gaan.
Nu verkopen ze bij Zalando zeker de bekende merken, maakt men veel reclame en staat men bij google bovenaan. Maar stel dat je een merk verkoopt (zoals ik) dat niet bekend is....... hoe kan je dan je website het beste inrichten? Wat ik nu heb bedacht is dat je op de hoempagina meteen naar bepaalde afdelingen kan gaan (bv sneakers) maar dat er ook genoeg ruimte is om bepaalde producten voor het voetlicht te brengen. Mijns inzien, mag die info soms best diep gaan.....wat is jullie mening?