• 0

Instellingen en Internetbestellingen

Elders is een topic gestart over betaling maandabonnementen. Ik heb een vergelijkbare vraag. Hoe worden internetdiensten afgerekend door overheden?

 

Stel ik verkoop een abonnement op een dienst aan afdeling X van Gemeente Y. Die hebben geen creditcards en geen paypall. Gaat dat gewoon via factuur? Hoe stel je dan vast of degene die online een overeenkomst afsluit ook gemachtigd is om zo'n verplichting aan te gaan. En hoe kan je de dienst snel activeren, als je met een facturerings- en betalingsproces zit dat maanden kan duren?

 

Dat geldt waarschijnlijk ook voor grote ondernemingen. Hoe kopen die in online?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn een paar mogelijkheden die ik ben tegengekomen, naast uiteraard de factuur achteraf(geen ervaring met overheden, wel met grote bedrijven):

 

- Via de afdeling inkoop. Die hebben vaak wel de mogelijkheden van een companycreditcard etc.

- Aanschaf door individuele medewerker en het vervolgens declareren.

- Bij preferred suppliers is soms een overeenkomst dat medewerkers er kunnen bestellen en de factuur, eens paar maand, naar het bedrijf gaat.

- Er zijn ook bedrijven waar het gehele management een creditcard van de zaak krijgt. Hier kan je dat soort zaken mee aanschaffen en het dan declareren. Declaratie en afboeking van creditcard saldo geschiedt tegelijk bij salarisbetaling waardoor dit dan gelijk loopt.

Link naar reactie
  • 0

Grotere bedrijven en overheden kopen bij mij, maar vrijwel nooit via direct online bestellen.

 

[*]Meestal krijg ik een formele inkoopopdracht toegemaild met inkoopnummers etc.

[*]Soms wordt er eerst offerte gevraagd waaraan gerefereerd kan worden (veel overheden moeten voor bepaalde bedragen 3 offertes opvragen)

[*]Als ze toch online bestellen dan is overheid 100% op factuur. Grote bedrijven willen af en toe weleens I-deal gebruiken maar da's sporadisch

 

Betaalgedrag duurt bij mij geen maanden gelukkig. Vrijwel allemaal 30-45 dagen.

Link naar reactie
  • 1

Beste TwaBla,

 

Heb even navraag gedaan bij onze financiële medewerkster. Ik kan je t.a.v. de inkoopprocedure binnen Antwoord voor Bedrijven als volgt informeren (het is dus mogelijk dat het e.e.a. binnen andere overheidsdiensten anders gaat):

 

Nieuwe inkoop

Er is sprake van nieuwe inkoop als de behoefte niet binnen een bestaande (raam)overeenkomst kan worden vervuld. Dit is eerst vastgesteld door de indiener of materiedeskundige. Het verloop van het inkoopproces wordt vervolgens bepaald door de hoogte van het inkoopbedrag. Er zijn daardoor de volgende mogelijkheden:

 

- Tot € 500 incl. BTW:

Is vormvrij. Kan dus digitaal, per brief, mondeling bij aankoop in winkel e.d.

 

- Tot € 25.000 incl. BTW:

Er dient minimaal 1 offerte te worden opgevraagd. De gegunde opdracht wordt bevestigd in een opdrachtbrief, welke wordt ondertekend door een mandaathouder.

 

- Tot € 148.750 incl. BTW:

Er dienen minimaal 3 offertes te worden opgevraagd. De gegunde opdracht wordt bevestigd in een opdrachtbrief, welke wordt ondertekend door een mandaathouder.

 

- € 148.750 incl. BTW en hoger. (Voor berekenen van de Europese aanbestedingsdrempel geldt de drempel exclusief de BTW en bedraagt € 125.000 excl. BTW en hoger. Het genoemde bedrag is gebaseerd op 19% BTW): In principe Europees aanbesteden. Het IEC (Inkoop Expertise Centrum) wordt ingeschakeld.

 

Pas na levering van de prestatie, volgen facturering en betaling. Een gedeeltelijke vooruit betaling kan alleen in bepaalde gevallen. De betaling van een goedgekeurde factuur geschiedt binnen 30 dagen.

 

Al bij de offerteaanvraag dienen de Rijksleveringsvoorwaarden te worden aangegeven. Bij diensten is dat de ARVODI en bij leveringen de ARIV. Voor ICT is het ARBIT van toepassing.

 

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.