Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Poelman
Poelman
Beste mede-ondernemers,
Ik ben een ondernemer met vele ideeën. Ik probeer veel. Soms werken dingen, soms niet.
Vaak doe ik dit niet alleen. Ik zoek een geschikt iemand in mijn omgeving om iets mee op te zetten.
Dit heeft als gevolg dat ik op dit moment een eigen eenmanszaak heb, en samen met een vriend een VOF.
Nu ben ik bezig met 2 nieuwe concepten. Beide met iemand anders.
Hoe raden jullie mij aan dit op papier te regelen?
Een extra VOF vind ik riskant. Wanneer er iets mis gaat valt er ook te plukken bij mijn andere bedrijven.
Tevens geeft mij dit een hoop administratieve rompslomp.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een eenmanszaak o.i.d. op naam van de ander.
Ik wil wel een soort van mede-eigenaar zijn. Dus recht hebben op een deel van de omzet, en mee profiteren van succes.
Is het mogelijk om dit te regelen? Wellicht middels een contract?
Of zijn er andere rechtsvormen wat hier ideaal voor is?
Een BV is (in eerste instantie) niet rendabel. Constructies zoals LTD zie ik ook niet zitten.
Wat raden jullie mij aan? Zijn hier contracten of oplossingen voor?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33094-meerdere-concepten-samenwerkingscontract/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag