Jump to content

Poelman

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Bloemdijk 2A, Borger, 9531JL, Netherlands
  • First name
    Marijn
  • Last name
    Poelman
  • Company or organization name
    Qlic B.V.
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.sitedeals.nl
    ww

Company info

  • Location
    Borger
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Industrie & bouw
  • Branch 3
    Intellectueel eigendom
  • Website address
  1. Zoals in het eerste topic vermeld stond: Geen branche beurs maar algemene beurs
  2. Beste ondernemers, Er zijn in Nederland tal van vakbeurzen, netwerkmogelijkheden en alternatieven. Wij hebben zelf twee maal op de Promotiedagen voor het Bedrijfsleven Noord Nederland gestaan als Standhouder in Martiniplaza. We kijken nu naar vergelijkbare beurzen om te gaan staan. De beurzen zijn echter vrij lastig te vinden op internet. Hebben jullie tips voor vergelijkbare beurzen of mogelijkheden? Even voor de duidelijkheid: We zoeken naar beurzen met de volgende kenmerken: - Geen vakbeurzen / Branche beurzen (zoals horecava etc.) maar algemeen - Niet bedoeld voo
  3. Nogmaals bedankt voor de reactie. De BV vanwege verschillende aspecten. Onder anderen risico. We sluiten diverse SLA contracten af waarin we bepaalde garanties geven. Ook verzorgen we hosting. Stel je eens voor wat er gebeurt als onze webserver 10 uur offline is, maar daarop 20 webshops met een gemiddelde omzet van 5.000 per dag. Tuurlijk zijn er voor deze risico's verzekeringen. We hebben een aantal verzekeringen, maar de risico's zijn toch vrij groot. Daar komt bij dat verzekeringen er alles aan doen om niet te hoeven uitkeren. Er zijn veel meer risico's te noemen. Zo hebben we nu twe
  4. Bedankt voor de reacties, met name Joost bedankt. Mijn informatie omtrent het salaris van werknemers in verhouding met een DGA klopt dus. Wel is het zo dat de werknemer (programmeur) over kennis en vaardigheden beschikt waar wij niet over beschikken (programmeren). Dat is wel aantoonbaar. Echter natuurlijk wel een aardige kans dat de fiscus hier moeilijk over gaat doen. Vaak verdient een ondernemer inderdaad minder dan de werknemers. Echter, in mijn geval, is dat met name omdat ik wil investeren in mijn bedrijf. Prive heb ik nog geen 500 euro kosten. Waarom dan alle salaris opneme
  5. Wat betreft het salaris hebben we nog niets gedaan, aangezien we net een paar dagen bezig zijn binnen de BV. Kort samengevat maakt het dus niet uit dat personeel meer verdiend dan een DGA? Ik kwam op internet in bepaalde topics tegen dat dat namelijk niet mag. Hoe zit het met het DGA salaris als het geld niet in de BV zit? Ik las dat het gebruikelijk loon in dat geval naar beneden kan worden bijgesteld? Tot slot: Hoe zit het met 2 DGA's? Is dat dan verplicht 2 x 42.000? Of kan er dan ook van afgeweken worden? Aanvulling: Ik las net op infonu.nl: Een startende onderne
  6. Dat is mij bekend. Maar er zijn veel gevallen waarin dat niet hoeft. Als het geld er simpelweg niet is, hoef je het niet te betalen. De vraag is alleen hoe het zit met personeelskosten/salaris in vergelijking met het DGA salaris.
  7. Goedenavond ondernemers en deskundigen, Ik ben een jonge ondernemer van 21 jaar oud. Sinds 2006 ben ik hobby-matig bezig met het maken van websites en internet applicaties. Het afgelopen jaar is mijn bedrijf aardig gegroeid. Vanaf 1 januari is een compagnon betrokken bij de werkzaamheden. We hebben samen een BV opgericht en doen alle werkzaamheden vanaf heden in de BV. Vanaf januari is er tevens een programmeur werkzaam binnen ons bedrijf. Op dit moment is er op de arbeidsmarkt enorme vraag naar goede programmeurs. Deze jongens zijn (zeker in het noorden, waar wij zitten) erg l
  8. De domeinnaam is een naam die ook voor een heleboel anderen van belang kan zijn. De vraag is hoe ik dit in de boeken verwerk...
  9. Voor onze VOF hebben we een domeinnaam aangeschaft. De bedrijfsnaam is exact het zelfde als de domeinnaam zelf. Het is een mooie naam met een aardige waarde. Aanschafprijs van de domeinnaam is 600 euro exclusief BTW. Waarde bepaald aan de hand van de naam en bezoekers. Is een naam wat naar mijn mening altijd de waarde behoudt of eventueel zelfs toeneemt in waarde. Ik was zojuist bezig met het inboeken van deze post. Echter kwam ik met een vraag te zitten. Wat is een domeinnaam voor "kostenpost"? Kan het gezien worden als een investering? Indien ja: In hoeveel jaren m
  10. Als ik het goed begrijp is in mijn geval een LLP dus interessant? Aangezien ik daar privé niet aansprakelijk ben. Vreemd vermogen ben ik niet nodig... Maar gaat het oprichten van een LLP net zo makkelijk als een eenmanszaak? Hoe is de verhouding qua kosten? En zijn er nog andere verplichtingen of dingen waar rekening mee gehouden moet worden? Om nog even terug te komen op de oorspronkelijk vraag: Is het mogelijk een eenmanszaak te laten oprichten door de zakenpartner, en mijzelf in te dekken met een soort van contract? In dat contract vast leggen dat ik een belang/aandeel heb in het
  11. Het is wel de bedoeling dat ik dingen ga doen... Denk bijvoorbeeld aan inbreng kapitaal, beheren van een webshop en wat marketing. Echter zal de andere persoon meer werkzaamheden uitvoeren. Het verhaal over vermogen snap ik. Maar wat als mijn VOF failliet gaat. Hierdoor moet ik persoonlijk opdraaien voor de schulden. Stel dat deze schulden zo hoog zijn dat ik privé failliet ga. In dat geval kan er dus wel weer bij mijn andere bedrijven geplukt worden? Dus stel mijn VOF gaat failliet, waardoor ik privé failliet ga, dan ben ik mijn andere ondernemingen ook kwijt? Dus indirect draaien dan an
  12. Beste mede-ondernemers, Ik ben een ondernemer met vele ideeën. Ik probeer veel. Soms werken dingen, soms niet. Vaak doe ik dit niet alleen. Ik zoek een geschikt iemand in mijn omgeving om iets mee op te zetten. Dit heeft als gevolg dat ik op dit moment een eigen eenmanszaak heb, en samen met een vriend een VOF. Nu ben ik bezig met 2 nieuwe concepten. Beide met iemand anders. Hoe raden jullie mij aan dit op papier te regelen? Een extra VOF vind ik riskant. Wanneer er iets mis gaat valt er ook te plukken bij mijn andere bedrijven. Tevens geeft mij dit een hoop administrat
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept