• 0

Onduidelijke Algemene Voorwaarden

Vandaag heb ik een offerte laten afketsen op alg voorwaarden (dankzij higherlevel ben ik hier beter op gaan letten).

 

De voorwaarden zat zo vol met spelfouten dat het zelfs mij opviel, er werd gesproken over gulden bedragen met her en der wat europrijzen tussenhaakjes, moet je ineens zelf voor brandstof gaan zorgen bij het huren van hun aggregaat (hier gaat rode diesel in en dat is niet te krijgen in Den Haag), ben je verantwoordelijk voor schade tijdens transport door hun medewerkers, net als schade bij het laden/lossen.

Bovendien moet je volgens de voorwaarden zorgen voor voldoende mensen bij het laden lossen, terwijl dat nergens anders wordt gemeld, je betaald wel voor het laden lossen. En zo nog heel veel meer rare dingen.

 

Mijn vraag gaat nu over het volgende. Zouden deze voorwaarden stand houden bij een rechtzaak. Of worden dan alleen de punten die niet kloppen verworpen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ze niet onredelijk zijn wel, de KvK heeft daar een lijst voor als ik me niet vergis. Grijze items e.d. staan daar op.

 

In basis zijn de algemene voorwaarden gewoon onderdeel van de overeenkomst mits op juiste wijze ter hand gesteld. Kan je niet gewoon een betere overeenkomst sluiten? Je hoeft niet akkoord te gaan met algemene voorwaarden, je kunt ook stellen dat je gewoon een overeenkomst wil.

 

edit: Waarom houden dit soort dingen je trouwens zo bezig? Je hebt bij een partij geen deal gesloten. Ok prima. Zoek een andere partij en gaan?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jasper,

 

Denk dat als je in business-to-business akkoord gaat met de (algemene) voorwaarden met de andere partij het lastig zal zijn om na het sluiten van de overeenkomst hierop terug te komen. Voor consumenten kan dit een stuk eenvoudiger zijn als de algemene voorwaarde onredelijk zijn. Overigens biedt het verbintenissenrecht wel soms interessante artikelen voor leveranciers van bedrijven (of omgekeerd) voor situaties die niet vooraf geregeld zijn in het contract; dan wordt er toch weer vaak geredeneerd vanuit wat redelijk is tussen de partijen.

 

Succes!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.