• 0

VoF en toch apart een onderneming drijven?

Hallo allemaal....

 

Misschien zit ik hier helemaal verkeerd maar ik ben nieuw op dit forum en zoek ook wat antwoorden op dit gebied.

Ik werk als taxichauffeur bij een redelijk grote onderneming , in loondienst.

Nu is het zo dat onze baas zijn werk, qua leeftijd, wil gaan afbouwen.

 

Waar hij aan denkt is om een aantal chauffeurs binnen zijn bedrijf als zelfstandig ondernemer te laten werken.

Gezien je in oktober dit jaar geen taxi ondernemerspapieren meer nodig hebt om voor jezelf te starten.

 

Je blijft dus onder zijn bedrijfsnaam werken alleen de ritten die je rijdt zijn dan je eigen inkomsten.

Dit bedrijf heeft een aantal grote contracten met zorginstellingen en ook de ritten die voortkomen uit het contractvervoer zijn dan je eigen inkomsten. ( dus zowel de straattaxi als het contractvervoer )

 

Omdat ik over deze constructie erg weinig op het internet kan vinden hoop ik dat jullie als experts mij enigzins op weg kunnen helpen met alle voor en nadelen en met name de juridische haken en ogen.

 

De kosten, diesel , sociale lasten , arbeidsongeschiktheidsverzekering e.d zijn voor eigen rekening.

De auto wil ik zelf aanschaffen zodat ik alleen degene ben die in die auto rijdt.

 

Alvast heel erg bedankt! En mijn excuses als ik mijn bericht verkeerd heb geplaatst.

 

Groeten, Yannick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ondernemer zou ik denken: Kan je de tent niet overnemen?

 

Het is in basis geen goede deal voor je: Je gaat van werknemer naar ondernemer maar blijft hetzelfde doen. Qua risico stijg je dus. Het kan natuurlijk wel meer opleveren, dat zou wellicht wel interessant kunnen zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.