• 0

reiskosten vennoot

De situatie is als volgt.

Mijn vennoot en ik werken en wonen in dezelfde stad. Hierdoor zijn er tot op heden nooit reiskosten vergoed, de afstand tot kantoor was daarvoor te minimaal.

 

Nu heeft mijn vennoot sinds enige tijd een vriendin waar hij in het weekend naar toe gaat, vrijdag heen, maandag terug.

Hij stelt dat hij daarover 0,19 cent km vergoeding kan krijgen.

De afstand is 200 KM, 400 KM in de week, dus 1600KM in de maand dus dat komt op zo'n 304,- Euro per maand.

 

Kan dit fiscaal gezien? (het is geen vast woonadres)

Zo ja, dan is het ook nog eens de vraag of het reëel is hier een dergelijke vergoeding voor te ontvangen natuurlijk.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De vraag is hebben jullie dit afgesproken. Jullie hebben als het goed is een vof overeenkomst waarin staat op welke manier de winst verdeeld wordt tussen de firmanten en eventueel welke prive kosten vanuit de vof vergoed worden. Als met betrekking tot reiskosten woon werk niets staat vermeld dan is het aan jullie om daar aanvullende afspraken over te maken. Het is dus niet zo maar dat jouw medevennoot kan bepalen dat jij voor 50% meebetaald (ervanuitgaande dat jullie 50-50 delen) aan zijn extra reiskosten.

 

Persoonlijk zou ik er ook niet mee accoord gaan ;D

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.