• 0

Hypotheek voor ondernemer?

Ik heb een bedrijfje, en ben gevestigd in een gehuurd woon/winkelpand wat ik kan kopen omdat het huurcontract afloopt.

Vraagprijs is nog niet bekend maar ik schat wel zo''n 380.00 euro

 

Bruto resultaat 82.000, netto resultaat 40.000. (hier zijn alle bedrijfskosten zoals huur dus vanaf)

 

Ik ben pas 2 jaar bezig, zijn er wat jullie betreft mogelijkheden een hypotheek te krijgen of is deze kans nog erg klein?

(eigen geld is er bijna niet, 10.000)

(het pand wordt door mij al 5 jaar gehuurd)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

380/m. incl. kk wordt ca 415/m. stel 5,5 % rente en lineair aflossen in 25 jaar betekent: 23/m. rente en 15/m. aflossen, een financieringslast van 38/m. Hier mag je dan wel de huidige huurlasten in mindering brengen.Je zult ook nog moeten rekenen met allerlei eigendomslasten zoals OZB en belastingen.

 

Moet van dat netto resultaat van 40/m. ook nog geleefd worden ?

Wordt het allemaal wel erg mager, zeker omdat er nagenoeg geen eigen middelen zijn, zeker omdat banken geen 100 % zullen willen financieren.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reactie, ik reken ook nergens op maar wil toch alle mogelijkheden even weten.

 

- er is een optie dat ik alleen het zakelijke deel koop, is dit reeel? (verdeling van het pand is 60% prive, 40% zakelijk)

- mijn ouders wonen bij mij, is er een mogelijkheid dat ik ze de woning op papier laat huren van mij? (of kan ik dit beter niet doen)

- de winst die ik noemde is van 2010, de halfjaarcijfers van 2011 zijn 50% hoger, er zit dus wel een stijgende lijn in.

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Gedeeltelijke koop is alleen mogelijk indien het pand kadastraal gesplitst is ( geworden).

 

Pand kopen, waarna een gedeelte verhuurd wordt, is voor een bank lastig tot nagenoeg niet te financieren, indien wel gefinancierd, zal een behoorlijke eigen inbreng noodzakelijk zijn.

 

Advies: maak eens een resultatenprognose op basis van 2010 en mogelijk half 2011 waarbij de (extra) lasten van een aankoop verwerkt zijn, tevens een balans na investering opstellen. Hoe zien de plaatjes er dan uit?

 

Overigens, dient er na aankoop nog gerenoveerd,verbouwd/aangepast te worden ? extra inventaris e.d. nodig?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.