• 0

startup financiering

we hebben een internet/mobiel concept wat bij meerdere partijen is gepresenteerd en waar enthousiast op gereageerd is maar wat nog teveel in de conceptfase is. Het moet nu verder ontwikkeld worden tot de zg `ready to go` fase. Voor die periode hebben we een financieele overbrugging nodig en die kunnen we krijgen van een investeerder.

 

Zodra het plan uitgewerkt is met een uitgewerkt businessplan en een betaversie hebben er reeds meerdere partijen aangegeven verder te willen investeren, zoals een full service ict bedrijf die in ruil voor aandelen de ict ontwikkeling op zich wil nemen. Daarbij de kanttekening dat het nieuwe bedrijf eigenaar is van alle rechten mbt de ontwikkeling (codes etc).

 

Mijn vraag is hoe ik het beste een overeenkomst kan maken met

1 de investeerder die de periode t/m ready to go financiert. Dat kan als aandeelhouder of lening of obligaties

2 de toekomstige partners zoals het ict bedrijf

 

Doel van de overeenkomst is dat natuurlijk de investeringen rendabel zijn voor de diverse partijen maar we zouden graag mogelijkheden willen inbouwen om dit tzt af te kunnen kopen en ten alle tijden minimaal 51% willen behouden. Bovendien zal voor verdere expantie tzt meer geld aangetrokken moeten worden waardoor eerdere investeringen zullen verwateren.

 

Wie kan ons informatie verschaffen over hoe we dit het beste kunnen aanpakken/bespreken met eventueel tips voor goede adviseurs.

Een andere vraag is wie er ervaring heeft met croud funding en of dit raadzaam is omdat je eigenlijk je hele plan in de cloud bekend maakt

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Snof,

 

Welkom op het forum. Deze vragen vind ik altijd het leukst, omdat het een grote uitdaging is een volledig nieuw bedrijf te starten. Ik heb er inmiddels een groot aantal meegemaakt en lang niet alles is een succes geworden. Het kiezen van de juiste partners is essentieel voor het succes.

 

Investeerders stappen in de regel niet in een plan. Zelfs niet in heel goede plannen. Je zult een flinke stap verder moeten zijn en een werkend concept moeten laten zien. Veel investeerders willen zelfs de eerste omzet gerealiseerd zien of tenminste contracten met afnemers. Heb je dat niet, dan stappen ze niet in of gaat tegen dusdanig onredelijke condities dat je zou willen dat ze niet waren ingestapt.

 

De eerste stap naar kapitaal is dus zorgen dat je een stap verder komt. Nu denken veel mensen dat je hiervoor kapitaal moet hebben, maar dat is een misvatting. Geef niet op en zoek een ICT-partner die goed is en WEL wil investeren. Ik ken ondernemers die slim organiseren en zonder noemenswaardig kapitaal in te leggen een 1.0 versie wisten te realiseren.

 

Maak versie 1.0 niet te groot. Kijk wat je minimaal nodig hebt om te lanceren en in business te geraken. Ga geld verdienen en test je concept in de praktijk, gewoon door het te lanceren. Vaak lijkt het vooraf onmogelijk en denk je concessies aan je plan te doen, maar dat valt mee. Je MOET de eerste klanten gaan bedienen om kapitaal binnen te halen.

 

Investeerders willen bewijs zien dat er een markt is en mensen bereid zijn voor de dienst te betalen. Ook helpt het als er concurrentie is. Men zegt vaak dat als er geen concurrentie is, er zeer waarschijnlijk ook geen markt is.

 

Het blijft dus een beetje een kip - ei verhaal. Zorg dat je zelf de kip bent en leg een ei. Dan gaat de rest vanzelf. Verder zou ik wat terughoudend met crowd funding zijn. Er zit veel kaf tussen het koren en je loopt het risico dat je teveel prijs geeft.

 

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, neem dan even contact met me op. Ik vind het leuk om hierover te sparren, wil best een NDA tekenen en heb er veel ervaring mee. Hiervoor reken ik uiteraard niets, want ik wil je financieringsprobleem niet op voorhand groter maken ;).

Link naar reactie
  • 0

Beste Marco en Stefan,

 

bedankt voor jullie reactie, ik heb met de zoekopdracht column ties veel info gevonden, dank daarvoor.

 

Stefan, ik neem graag contact met je op, ik heb inmiddels ook je site bekeken en zal je een mail sturen.

 

Groet

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Stefan,

 

Ik las net je feedback op de vraag over financieren van start ups. Ik ondersteun een platform voor

 

mod knip, zelfde reden, zie je andere topics

Africa Funded supports entrepreneurs in Africa in their growth with fundraising and coaching. Mission of Africa Funded is to create jobs in Africa and enable people to increase their live standards in a way they want. We support NCDO, VC4Africa, Aqua for All and Cordaid with coaching entrepreneurs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.