• 0

Wat is verstandig?

Hoi, ik ben nieuw hier, maar maybe dat jullie me wel kunnen adviseren.

 

Ik ben een beetje aan het twijfelen over wat ik nou moet doen..

 

Ik heb een bedrijf, ben van parttime naar fulltime aan het groeien, het wordt steeds drukker enzo..

 

Ik zit te denken om een investering te doen van ongeveer 10000 euro. Maar ja.. m'n bedrijf heeft nog niet zoveel opgeleverd om dat te bekostigen, dus ik wil et van m'n eigen geld betalen.

 

Probleem is, dat kan wel, maar dan heb ik gelijk bijna al m'n spaargeld opgemaakt..

 

Maar goed.. om m'n bedrijf nog beter te laten draaien en meer klanten binnen te halen, denk ik dat het een zeer goede investering is..

 

Maar ja.. wat zal ik nou doen?

Ik woon nog thuis, dus kosten heb ik in principe niet.. ja.. kleren enzo. maar gaan vaste lasten... heb ook geen trouwplannen ofzo..

 

:)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je te verliezen? Is je spaargeld voor een pensioen of uitzet? of is het "vrij" geld voor een auto of zo.

 

Het is wél handig om je bedrijf (en je investering) yte laten doorlichten op toekomst perspectief bij ondernemersklankbord of syntens.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Maar ja.. wat zal ik nou doen?

 

een investering moet geld opleveren. die 10k moet je er dus alleen in je bedrijf steken als het leidt tot meer omzet of minder kosten. uit je posting leid ik af dat dat wel goed zit. die investering is dus een goede business case. dan zijn je alternatieven om je eigen geld te gebruiken of het elders te halen. als je overtuigd bent van je bedrijf en deze investering, dan twijfel je niet. dan steek je je eigen geld er in. immers, je krijgt je geld uiteindelijk terug en met meer rendement dan een spaarrekening.

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee heb je zelfs de ideale situatie. Het bedrijf is er al, loopt wel aardig en nu ben je op het punt om een keuze te maken.

 

Aangezien je nog thuis woont en geen vaste lasten hebt, is dat toch super? Dan gaat de keuze niet over het wel/niet investeren, maar moet je voor jezelf beslissen of je full-time ondernemer wilt worden of niet. (Met alle risico's die erbij horen).

 

Mijn idee is om het met beide handen aan te grijpen en te proberen. Mocht het fout gaan (wat je zelf het beste kan beoordelen), dan kan je weer gaan werken en is die 10k ook zo weer terug verdient. Probeer je het niet, dan loop je waarschijnlijk altijd met de vraag: "Ik heb een goede baan, maar wat nu als ik het wel had gedaan..."

 

Uiteraard staan wij klaar om wat gerichter advies te geven, maar daarvoor moeten we wel iets meer weten. Wat ik nu uit je woorden kan halen is positief, dus gewoon doen ;D

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 403 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.