• 0

crowd funding hoe pak je zoiets aan?

We zijn hier al een tijdje aan het brainstormen over mogelijke manieren van financieren van uitbreidingen van het bedrijf. O.a. voor uitbreiding voorraad, versnelde software ontwerp (extra nieuwe diensten) en promotie activiteiten.

Nu zijn daar al vele opties de revu voor gepasseerd waarvan 1 growd funding is.

Zeker aangezien we pas nadat we daar naar aan het zoeken waren een zeer succesvol ander project tegenkwamen voor de funding van een nieuwe vibrator waarmee ruim 100K dollar werd opgehaald (terwijl ze maar om 15K dollar vroegen).

 

We hebben echter geen idee hoe je zoiets succesvol zou kunnen aanpakken en wat wel/niet zou werken.

Zijn er speciale bedrijven die je met zoiets kunnen helpen om het goed op te zetten?

Wie heeft hiervoor tips om erachter te komen of zoiets in ons egval zou kunnen werken en hoe je in dat geval zoiets goed opzet voor een maximaal resultaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

We zijn hier al een tijdje aan het brainstormen over mogelijke manieren van financieren van uitbreidingen van het bedrijf. O.a. voor uitbreiding voorraad, versnelde software ontwerp (extra nieuwe diensten) en promotie activiteiten.

Nu zijn daar al vele opties de revu voor gepasseerd waarvan 1 growd funding is.

Zeker aangezien we pas nadat we daar naar aan het zoeken waren een zeer succesvol ander project tegenkwamen voor de funding van een nieuwe vibrator waarmee ruim 100K dollar werd opgehaald (terwijl ze maar om 15K dollar vroegen).

 

We hebben echter geen idee hoe je zoiets succesvol zou kunnen aanpakken en wat wel/niet zou werken.

Zijn er speciale bedrijven die je met zoiets kunnen helpen om het goed op te zetten?

Wie heeft hiervoor tips om erachter te komen of zoiets in ons egval zou kunnen werken en hoe je in dat geval zoiets goed opzet voor een maximaal resultaat.

 

Toevallig loopt een project van ons bij www.crowdaboutnow.nl ( zie handtekening) Kijk daar eens,maak is een afspraak met ze. Zijn erg aktief en mega hard bezig met voorbereidingen om dit ook in NL goed op de kaart te zetten.

 

Hier een artikel op frankwatch wat net geplaatst is en wat uitleg geeft over de verschillende platforms.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Danny,

artikel op frankwatch ga ik straks eens rustig doorlezen, ziet er erg interesant uit.

 

project op www.crowdaboutnow.nl is dat een eigen project of een project welke je begeleid?

 

Daniël

 

Een eigen project. Ik heb wel sinds twee maanden een partner,Tino,die je ook op het filmpje ziet.

 

Ik herinner me wel een presentatie van crowdaboutnow waarin ze hebben aangegeven dat de branche waarin jij je bevindt zich niet kan aanmelding.

 

Hier nog wat interessante sites voor je als leesvoer vandaag :

 

http://www.crowdfunding.nl/

 

http://www.sprout.nl/88/19611/finance/hoe-jij-crowdfunding-kunt-inzetten.html

 

http://www.douwenkoren.nl/crowdfunding-in-nederland/ (tip)

 

www.kickstarter.com

 

AFM over crowdfunding

 

Amsterdam museum doet het ook

 

Hier haalt een horlogebandje een kleine 942k op... :) erg knap

 

Link naar reactie
  • 0

Danny Bedankt!

Veel nuttige informatie zo te zien. kom ik niet enkel vandaag mee door maar ook het weekeinde wel.

 

Eens kijken of het dus inderdaad wat voor ons is en zo ja dan eens iemand zoeken die het traject eventueel kan begeleiden.

 

En dan natuurlijk de juiste site vinden om het te plaatsen.

 

Overigens erg indrukwekkend dat van dat horlogebandje. om 15K vragen en gewoon 942K ontvangen, dat is natuurlijk een droom start.

 

Hoop dat jullie project ook zo een succes wordt.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Daniël,

 

Crowdfunding is interessant, niet eenvoudig. Kijk naar de successen, maar kijk ook naar de mislukte pogingen die daar tegenover staan en de hoeveelheid tijd die daar in is gaan zitten.

 

Om succesvol te zijn in crowdfunding moet je aan minsten één van de volgende drie voorwaarden voldoen:

- je heb zelf een hele grote vriendenkring en een goede reputatie

- je hebt een zeer aansprekend project

- je hebt niet veel nodig

 

Een rekenvoorbeeld: je hebt 30k eiro nodig (dat is niet veel) en je funders doen 15 euro gemiddeld. Dan moet je 2000 mensen overtuigen om 15 euro in jouw initiatief te steken. Hoeveel tijd gaat het je kosten om 2000 mensen te overtuigen en kan je die tijd niet beter besteden aan het werven van klanten?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nils,

Of ik aansprekend product heb... hangt er uiteindelijk vanaf op welke manier ik het eventueel zou gaan doen.

1 van de opties is klanten een bepaalde tegenspretatie te leveren zoals een bepaald product of 5 tot 25% korting (afhankelijk van geinvesteerde bedrag) op alle aankopen gedurende een bepaalde periode (tussen 1 en 10 jaar). Dan moet je je natuurlijk wel weer richten op de groep die regelmatig aankopen doet maar kan wel interesant zijn. Je haalt dan snel een bepaald bedrag op en bind een bepaalde groep aan de shop(s).

 

Maar een deel van het succes zal ook moeten afhangen lijkt me van de crowdfunding site waar het project geplaatst wordt, daar moet immers al de doelgroep komen die intresse in een dergelijk project heeft lijkt me.

Ik heb van het weekeinde wel al even zitten lezen maar ben er nog niet over uit of het kan werken voor wat ik in gedachten heb en hoe dat dus het beste aan te pakken/mee te starten.

Is niet iets wat je zomaar even doet is me in elkgeval duidelijk.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Vossie,

 

Over het algemeen zal je ook bij crowdfunding platforms je eigen crowd mee moeten brengen. Mensen die je niet kennen en/of de lol van je project niet (her)kennen zullen niet zomaar in je bedrijf investeren, die moet je eerst verleiden. Gaat dat lukken? Ga je genoeg mensen "verleiden"?

 

Het is net als verkopen, er zijn altijd wel een paar mensen die je product kopen, maar meestal moet je flink herrie maken om een goede omzet te draaien. Met crowdfunding is het niet anders, er zijn altijd wel een paar mensen die meedoen, maar wil je een behoorlijk bedrag ophalen, dat moet je flink herrie maken.

 

Succes,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Vossie,

 

Over het algemeen zal je ook bij crowdfunding platforms je eigen crowd mee moeten brengen. Mensen die je niet kennen en/of de lol van je project niet (her)kennen zullen niet zomaar in je bedrijf investeren, die moet je eerst verleiden. Gaat dat lukken? Ga je genoeg mensen "verleiden"?

 

Het is net als verkopen, er zijn altijd wel een paar mensen die je product kopen, maar meestal moet je flink herrie maken om een goede omzet te draaien. Met crowdfunding is het niet anders, er zijn altijd wel een paar mensen die meedoen, maar wil je een behoorlijk bedrag ophalen, dat moet je flink herrie maken.

 

Succes,

Nils

 

Absoluut mee eens... Wij hebben het flink onderschat,dachten dat de huidige leden van het platform wel even instappen... Het blijkt dus dat die pas instappen als er ruimschoots is ingestapt door anderen. Daar komt dus,zoals Nils aangeeft, de grote vriendenkring bij kijken!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

@Vossie en Danny,

 

misschien hebben jullie een ambassadeur nodig? Een BN-er uit jullie industrie? Het verbaast me bijvoorbeeld dat een initriatief als dat van partner en Danny voor zoiets dagelijks als s*cks maar een paar honderd euro loskrijgt. Zeker als je daar zelf al een zekere investering tegenover hebt ingebracht. Of gaat er iets mis in de promotie of communicatie van de propositie?

 

Laat de gedachte los, dat crowd funding alleen particulieren hoeft te betreffen!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik ging dus ook vanuit dat juist van crowd website veel mensen zouden moeten komen, dat zou namelijk de meerwaarde van het plaatsen op zo een website moeten zijn.

 

Een bekende nederlander uit mijn branche...... kan wel wat namen verzinnen maar of dat de juiste doelgroep aantrekt is weer de vraag evenals of ze ook direct een groot bereik hebben.

 

vraag me dus af of zo een crowd funding website wel wat toevoegd aan zo een project?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Vossie en Danny,

 

misschien hebben jullie een ambassadeur nodig? Een BN-er uit jullie industrie? Het verbaast me bijvoorbeeld dat een initriatief als dat van partner en Danny voor zoiets dagelijks als s*cks maar een paar honderd euro loskrijgt. Of er gaat iets mis in de promotie.

 

Groet,

 

Highio

 

Zoals Nils aangeeft is een grote vriendenkring erg belangrijk. Ik heb begrepen van het platform waar wij zitten dat de eerste 30 % van vrienden en bekenden moet komen,dan stappen er voor 40% huidige investeerders in, en dan stappen er rendementinvesteerders in.

 

Nu blijkt het kopje vrienden lastig. Het lastige is dat ze allemaal beloven,maar dan zien ze dat er nog 64 dagen te gaan is en dan gaat er toch een stukje gemakszucht insluipen bij het voetbal team :)

 

Verder zijn er meer dan 100 persberichten verzonden en is er nagebeld naar die media. Offline staan er nog wel activiteiten gepland maar dat we het onderschat hebben mag duidelijk zijn.

 

Nu hebben zich wel 2 kandidaten gemaild die de gehele funding wilde doen maar dat is niet de doelstelling van onze funding. Uiteraard wel om het geld binnen te halen maar ook om min 100 geïnteresseerde te trekken.

 

Wel heeft de campagne opgeleverd dat een grote retailketen zich gemeld heeft om te komen praten :)

 

Het idee van een ambassadeur klinkt goed. Ben er direkt mee bezig!!

 

 

Danny

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom is jouw promotie in de handtekening gestopt? Gemiste kans in doorlopende uitingen of geloof je er zelf niet meer zo in?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom is jouw promotie in de handtekening gestopt? Gemiste kans in doorlopende uitingen of geloof je er zelf niet meer zo in?

 

Groet,

 

Highio

 

Geloof er 100 % in. Vanaf vandaag heb ik de activiteiten van mijn huidige bedrijf volledig overgedragen aan mijn vrouw/partner. En ga er dus 64 dagen,zolang loopt de funding, er elke dag tegenaan.

 

 

Mijn handtekening is weg omdat ik vind dat ikzelf forum ongeschikt ben :) Kan slecht tegen sommige dingen en uit dat in het verkeerd posten en reageren op mensen. Dat komt de link in de handtekening niet ten goede dacht ik..:)

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik zeker gebruik maken van andere online kanalen. Helemaal onder de naam van dat concept. Fans of believers 'slikken' overigens veel, twijfelaars schrik je misschien af.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dan zou ik zeker gebruik maken van andere online kanalen. Helemaal onder de naam van dat concept. Fans of believers 'slikken' overigens veel, twijfelaars schrik je misschien af.

 

Groet,

 

Highio

 

Dan maar alle 40k leden van HL een pm sturen..;)

 

We zijn in contact met een aantal online media bedrijven die gewoon direct verwijzen naar een advertorial ipv redactie. Kan uiteraard zijn dat het concept niet begrepen wordt of niet interessant is. Ik merk ook wel dat als ik het verhaal persoonlijk kan vertellen iedereen happy ervan wordt. Als ze het online lezen is het een stuk minder.

 

Wellicht moet ik gewoon 100 mensen persoonlijk benaderen met het verhaal. We zijn ook het nadenken hoe herrie te kunnen maken zoals Nils voorstelde.

 

En vanavond zit ik op de koffie bij Qudo dus die komt vast met spetterende ideeën!!! :)

 

danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ga jullie project in elkgeval volgen en ben benieuwd hoe je het verder aanpakt. hopelijk wil je in dit topic af en toe een update plaatsen zodat ik en andere daar ook wat van kunnen leren.

Het heeft mij in elkgeval een heel andere kijk op het proces gegeven.

Om te beginnen ook maar eens kijken of we het op een nederlandse site moeten doen of een buitenlandse site en hoe we dus een grote doelgroep kunnen bereiken.

Link naar reactie
  • 0

Danny is helaas ondertussen vertrokken dus zullen geen updates van zijn project meer volgen.

 

Zijn er hier nog andere ondernemers die eerder een crowdfunding project gehad hebben en daar goede of slechte ervaringen mee hebben en meer kunnen vertellen over de (eventuele) valkuilen?

 

Ik ben ondertussen via een van de links van Danny in contact gekomen met experts op het gebied van crowdfunding en heb binnenkort een eerste afspraak om eens te sparren over de mogelijkheden en eventuele uitvoering

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.