• 0

Beeindiging zakelijk krediet en overige bankzaken

Goedenavond,

 

Sinds 2005 heb ik een rekening courant met een krediet faciliteit van 25K. Daarnaast maak ik ook gebruik van de faciliteit "verpakt storten" middels sealbags. Alvorens ik de sealbags daadwerkelijk afstort, geeft de bank mij de mogelijkheid om op voorhand al het bedrag in te voeren, via internet bankieren, wat er in de de sealbag zit zodat wanneer ik de sealbag afstort het geld ook onmiddelijk op mijn rekening staat. Indien het niet klopt wordt het enkele dagen later gecorrigeerd op je bankrekening. Nu is het echter zo dat het vanuit mijn bedrijf veelvuldig misgaat met de invoer via internetbankieren en de daadwerkelijke inhoud. Niet alleen ik doe geld in sealbags maar ook mijn personeel. Nu is het in 2011 maar liefst 15 keer misgegaan. Soms waren de verschillen zelffs 20K. Ik krijg dan van de bank een briefje waarop staat dat het bedrag wat ik via internet heb ingevoerd noet klopt en dat ze het onmiddelijk corrigeren op mijn rekening. Zelden heeft dit geresulteerd in een overschrijding van mijn limiet en indien dit wel het geval was, zorgde ik onmiddelijk dat mijn rekening weer binnen de afgesptoken limiet was.

 

Nu kreeg ik 3werkdagen geleden een telefoontje van mijn accoutmanager bij de bank. Ze hadden bij toeval gezien dat er wat mis was gegaan bij een storting en de bijbehorende invoer via internet bankieren. Ze wilden een afspraak met me maken zodat ik telst en uitleg kon geven. Deze afspraak was vandaag. Tijdens binnenkomst, kreeg ik meteen te horen dat de bank alle zakelijke rekeningen en faciliteiten per direct gaat beeindigen. Ik vroeg hen waarom. Als antwoord kreeg ik fraude en misbruik van hun systeem als antwoord. Ik gaf daarop aan dat dit de eerste keer is dat wij uberhaupt hier over praten. Waarom niet 2 jaar geleden las een een gesprek hierover? Zij gaven aan dat ze het nu pas bij toeval hadden geconstateerd. Ook gaf ik aan dat er geen benadeelden zijn daar ik nooit mijn limiet heb overschrden en als dat incidenteel al eens voor is gekomen dat ik binnen enkele dagen zorgde dat mijn rekening weer binnen de afgesproken limiet was.

 

Zij blijven bij hun standpunt. Alle zakelijke rekeningen worden opgezegd en ik moet onmiddelijk mijn krediet terug betalen.

 

Mijn vraag:

 

Kan dit zo maar? Als ik zelf al een beetje speur op internet krijg ik sterk de indruk van niet. Banken lijken een zorgplicht te hebben en dienen bepaalde procedures te volgen en dienen gegronde redenen te hebben om over te gaan op dit soort rigoreuze maatregelen. Zij hebben naar mijn mening geen enkele procedure grvolgt en ook de reden is mijn inziens niet gegrond daar ik niemand heb benadeelt en geen problemen heb gekent met mijn limiet.

 

Graag zie ik jullie antwoorden tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik snap je punt. Dat is iets waar ik zelf ook zeker over nadenk..

Ik heb een andere bank als grootste bank. Echter de economische tijden zijn van dien aard dat ik niet snel verwacht dat ik dat krediet daar gemakkelijk kan onderbrengen.

 

Nu snap ik waarom je jouw bank wil aanpakken vanwege zorgplicht/onbehoorlijke aktie.

Maare, als jij gezonde balansverhoudingen kan laten zien en een redelijke omzet, kan jij best elders een kredietje van € 25/m. krijgen hoor,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.