• 0

Regelgeving en vorm van. I.Z. partytent/marktkraam

Gast Verwijderd account

Beste.

Ik loop aan een hele tijd met een leuk idee rond maar krijg nergens de juiste info.

Ik wil een soort van promotie marktkraam / lounge tent beginnen om mijn merknaam bekendheid te geven.

Over mijn merknaam heb ik al de juiste info gevonden, registreren e.d.

Maar nu zit ik flink in de war over regelgeving i.z. een reizende org.

Het geval is dat ik promotie, verkoop en tegelijkertijd een lounge event wil organiseren. (beginnen met NL, dan Europa en als de markt bewezen is de rest.)

>>Het kan toch niet zo zijn dat ik voor elke plaats die ik aan wil doen een aparte vergunning moet gaan aanvragen en is hier geen Europese regelgeving over te vinden? de vraag hoezo Europa en vrije handel blijft maar terug komen.

>>Moet ik mezelf zien als Marktkraam waar men ook kan zitten en een consumptie kan nuttige of als party organisatie waar men ook artikelen kan kopen? (low alcohol, enkel bubbels)

Ik heb ook geprobeerd info bij bestaande org. te verkrijgen, maar ja wie helpt de concurrentie, en geef ze ongelijk. ;)

Mijn project heeft alles te maken met een nieuwe bewuste leven stijl, ik promoot mijn visie op eco woongelegenheden waar ik investeerders c.q. participanten voor zoek, en een bewustmaking project om eigen initiatief aan te wakkeren i.z. milieu en leefomgeving. Ik wil laten zien dat deze voor mij zeer belangrijke dingen, betaalbaar zijn, het leef genot vergroten en zeer modern en luxe is en kan.

>>Zijn er Europese subsidie fondsen voor grens overschrijdende projecten welke zich richten op eco bouwprojecten, of moet dat ook per land bekeken worden?

Dat waren mijn vragen, ik hoop dat er iemand is welke mij in deze wat op weg wil helpen, in ieder geval bedankt voor het lezen en wens iedereen veel succes met zijn plannen en bedank alle welke hier komen met goede raad.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste anoniem A.U.B.

Als ik het goed begrijp wil je (zwak) alcoholische drank gaan schenken in een (mobiele) bar. Hiervoor heb je inderdaad een drank- en horecavergunning nodig. Als je tijdens een evenement zwak-alcoholhoudende drank wilt verkopen, is er een ontheffing drank- en horecavergunning nodig. De ontheffing vraagt je aan bij de gemeente waar het evenement gehouden wordt.

Alleen bij een besloten feest (dus alleen voor genodigden) en er geen geld gevraagd wordt voor de alcohol, ook niet indirect door entree te heffen, aan gelden de wettelijke regels niet, en is er geen drank- en horecavergunning nodig.

Ook als er een bedrijf wordt ingehuurd voor de catering van een feest, incidenteel en strikt besloten, mag er alcohol worden geschonken zonder drank- en horecavergunning.

Het verkopen van (zwak) alcoholische drank mag niet in combinatie met het schenken van alcohol. Er zal een keuze gemaakt moeten worden, óf verkopen óf schenken. Hierbij kan ik melden dat het verkopen van zwak alcoholische drank via een marktkraam niet is toegestaan.

Alle regels die gelden het verkopen van alcohol lees je via de onderstaande link:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/alcohol-verkopen

Voor meer informatie over Europese subsidies verwijs ik je graag naar de onderstaande link:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/subsidies/europa

Naast een overzicht van regelingen, lees je ook waar je hulp kunt krijgen bij het aanvragen van een subsidie.

Groeten, Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Afhankelijk van het daadwerkelijke (consumenten)product dat je wil promoten... Wil je dit stand-alone doen en alles zelf regelen?

Een idee is (mits je daar zelf nog niet aan gedacht hebt), je aansluiten bij (inter)nationale organisaties (bijv. European Environment Agency) die zich verdiepen in milieu en leefomgeving. Er worden door hen en soortgelijke organisaties in diverse landen congressen, seminars en/of informatiemarkten georganiseerd. Hier een marktkraam inrichten/huren en je eco-product promoten zal een hoop regelwerk (vergunningen) schelen; ook qua promotiekosten en benaderen van je doelgroep. Indien de EEA té gespecificeerd is m.b.t. jouw product is het ook een idee om op consumentenevents (bijv. huishoudbeurzen e.d.) een plek te huren.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar