• 0

Internetverkoop auto's op Groothandel terrein

Hallo,

 

Ik wil graag mijn bedrijf starten in het verkopen van auto's via internet.

Helaas behoort dit niet tot de groothandel. Maar toch ben ik het hier niet mee eens, en om zo even een ''Detailhandel'' pandje te vinden is ook niet makkelijk en erg duur..

 

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een perfect pandje alleen het bestemmingsplan is voor groothandel.

Is er een mogelijkheid waardoor ik toch mijn bedrijf daar kan starten? Een vrijstelling is helaas niet mogelijk, de criteria's hiervoor zijn:

- Bestaand bedrijf

- 2 eigen parkeer plaatsen

- Rand van industrieterrein

- Zicht locatie langs provinciale weg

 

Aan alles voldoet het pandje alleen zoals gezegd ben ik een starter dus niet bestaand..

 

Nu heb ik al een aantal tips gehoord door als je buiten je auto's hebt staan er geen prijskaarten in te hangen, en niet met een PIN werken maar mensen het laten overmaken via internet. Dit is alleen erg moeilijk om te realiseren. En al helemaal niet makkelijk tegenover de klant.

 

Kan iemand mij alstublieft hiermee helpen op een manier waarop ik toch mijn droom kan realiseren.

En gebeurt het vaak dat een gemeente gaat handhaven?

 

Alvast hartstikke bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap je startpost niet helemaal. De criteriums die je noemt lijken me meer te slaan op het pand wat je zoekt, niet op een vrijstelling om in een bestemming voor groothandel een bedrijf dat auto's verkoopt te kunnen vestigen.

 

Het zal er waarschijnlijk om gaan dat de gemeente niet wilt dat er zich bedrijven vestigen waar bezoekende klanten op af komen. Je moet dan voldoen allerlei eisen als je een openbaar (winkel) pand hebt, denk aan brandveiligheid e.d.

 

Dit kan je niet zomaar omzeilen door je onder een andere noemer in te schrijven bij de KVK of door geen PIN automaat te hebben.

Link naar reactie
  • 0

De criteria's kloppen. Ik heb het meegekregen van de gemeente zelf. Het is beetje raar maar dit waren wel de eisen waaraan het moest voldoen.

 

Het gaat de gemeente er meer om dat er al diverse autobedrijven in de gemeente op een bedrijven terrein waren gevestigd en zij de auto's zo neerzetten dat de vrachtwagens er niet eens langskunnen. Het pandje wat ik op het oog heb zit op een hoek en er kan niet eens een vrachtwagen komen en hoeft ook niet.. Beetje jammer dus

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.