• 0

Holding of management bv?

 

Ik heb flink gezocht op Google etc maar kan toch niet helder krijgen of een holding bv en een management bv verschillende typen bv's zijn. Of, zit het verschil hem gewoon in de naamgeving van de bv en maakt het qua activiteiten niet uit.

 

Ik ga samen met een business partner een bv opzetten en we hebben besloten er beiden apart een holding/management bv boven te zetten met 50/50%. Vanuit mijnholding zal ik in de toekomst waarschijnlijk nog een andere bv opzetten voor een ander business idee?

 

bedankt alvast.

 

Gr jack

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een BV kan meerdere activiteiten hebben.

Afhankelijk van de risico (en wellicht ego) van de ondernemer kan er meerdere BV's opgericht worden om te ondernemen.

Het komt inderdaad voor dat er een holding BV opgericht wordt en daaronder een management BV, maar meestal vervult de holding BV tevens de functie van management BV.

Maar laat de notaris een ruime omschrijving in de statuten opnemen (wat meestal ook meteen gebeurd).

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Thanks HeRaFin

 

Blij om te horen dat de holding BV de functie van management BV kan vervullen. Het wordt dan 1 holding BV met een zo ruim mogelijke doelomschrijving.

 

Is me echter nog steeds niet helemaal duidelijk wat de management BV functie anders is in vergelijking tot de holding BV functie.

Moet ik met de tenaamstelling van de holding bv hier nog rekening mee houden (ik zie namelijk holding bv's, management bv's maar ook management holding bv in het handelsregister)?

 

bedankt alvast.

gr

 

Link naar reactie
  • 0

Simpel gezegd doet een holding niets anders dan een belang in een ander vennootschap houden.

Een management BV voert het management uit van een ander BV, hier zit de dga meestal ook in dienst.

Zo kan ik ook de pensioen BV vermelden, maar meestal worden deze 3 samengevoegd in 1.

 

Qua naam maakt het niet uit, het enige probleem is meestal dat de meeste namen al bezet zijn. Hierdoor krijgen de meeste houdster/management BV's van die lange namen.

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.