Ga naar inhoud

Hermes Ratgers

Legend
  • Aantal berichten

    1390
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

89

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    adviseur
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    36-40
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    HeRa Finance
  • Adres
    Nieuwstraat 21, Vroomshoop, 7681EP, Nederland
  • Telefoonnummer
    0546-646026
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    ik kan helpen met mijn kennis omtrent administratie, belastingen, fastfood
  • Mijn mening over ondernemerschap
    is dat het een moeilijk vakgebied is, wat meestal onderschat wordt. Als ondernemer ben je ineens verantwoordelijk voor de verkoop/inkoop/administratie en alles wat erbij komt.

    Weet waar je aan begint, het is namelijk niet voor iedereen weggelegd.
  1. Hermes Ratgers

    Hermes Ratgers

  2. Is een nieuwe administratie noodzakelijk? Nee. Hoe ga ik daar in de praktijk mee om? Ik blijf dezelfde administratie gebruiken, boek alle kapitaalrekeningen naar rek.courant en wijzig de instellingen van de administratie. Mijn vraag aan de accountant zou zijn wat voor hem de voordelen zijn van een nieuwe administratie en waarom zou ik daarvoor moeten betalen?
  3. Voor dit soort samenwerkingen lijkt mij een VOF niet het meest ideaal. Maar laten we even verder / groter denken. Wat ga je doen als een andere vormgever bij jullie wilt aansluiten? Wat ga je doen als er een aanvulling op jullie diensten toegevoegd kan worden door een ander persoon? Wat ga je doen als je collega er een puinhoop van maakt? Een flexibele samenwerkingsverband is een coöperatie van ondernemers. Ieder heeft zijn eigen eenmanszaak en is daarnaast lid van de coöperatie (wordt meteen gezien als klant van je eenmanszaak). Zoek maar eens op coöperatie of vraag her en der informatie op.
  4. Waarom zou je zelf een pakket kiezen, die vervolgens niet voldoet aan de eisen / wensen van je boekhouder. Ik stel mijn klanten dit ter beschikking (als zij het willen) en daarbij kunnen ze kiezen tussen een aantal mogelijkheden waarvan ik tevens gebruik maak. Voordeel voor mijn klanten is dat zij meteen mee kunnen kijken in het systeem, ze zijn op de hoogte van de te verwachten BTW en resultaten. Voordeel voor mij is dat ik geen dubbel werk heb.
  5. Hermes Ratgers

    Omzetperiode van periodieke facturen

    De Wet inkomstenbelasting 2001 schrijft voor: Artikel 3.25. Jaarwinst De in een kalenderjaar genoten winst wordt bepaald volgens goed koopmansgebruik, met inachtneming van een bestendige gedragslijn die onafhankelijk is van de vermoedelijke uitkomst. De bestendige gedragslijn kan alleen worden gewijzigd indien goed koopmansgebruik dit rechtvaardigt. Bestendig gedragslijn houdt o.a. in dat als je eenzelfde factuur vorig jaar volledig in 2017 hebt meegenomen, dat je dat nu dan ook in 2018 dient te doen. Als je googled op basisprincipes boekhouden kom je achter een aantal regels die daarbij van toepassing kunnen zijn.
  6. Hermes Ratgers

    Software urenregistratie en facturatie

    Ik werk al een tijdje met Plutio, een pakket dat vele aspecten heeft. Maar ik gebruik ze niet allemaal (de factuurfunctie niet aangezien ik met vaste afspraken werk). Maar ik kan je wel Plutio aanbevelen om een aantal redenen. Het heeft een takenoverzicht, offertemodule (gebruik ik nog niet), urenregistratiemodule, factuurmodule (gebruik ik nog niet), en een klantenportaal. Je maakt dus taken (evt deeltaken), binnen die taak kun je de urenregistratie aanzetten (en uitzetten wanneer je klaar bent). Vanuit het project kun je alle uren dan factureren naar je klant. Ik gebruik het pakket voor mijn taken, urenregistratie maar ook om wetten etc bij te houden. Als voorbeeld de zorgtoeslag, alle eisen heb ik als subtaak daarbinnen aangemaakt en de bedragen per jaar als aanvullende veld. Dus zoek ik op zorgtoeslag krijg ik direct de grenzen van 2017, 2018 en 2019 te zien. De gebruikersvriendelijkheid voor jezelf zou je moeten testen, daar is de proefperiode voor:)
  7. Hermes Ratgers

    Uittreding vennoot op de balans

    Eindkapitaal is bekend, namelijk 5k. Beginkapitaal zul je uit de jaarrekening moeten aflezen Opnamen zul je uit de administratie moeten aflezen Dan moet je de winstdeel als volgt berekenen: Eindkapitaal - beginkapitaal + opnamen = winstdeel
  8. Geintegreerde apps zijn lastig, neem ik aan aangezien jouw wensen en gebruikte toepassingen voor jou werken maar wellicht niet voor een ander. Ik gebruik ook meerdere toepassingen voor allerlei werkzaamheden, gevolg is alles is versnipperd en lastig bij elkaar te halen. Ik werk nu echter met Companyhub. Dat is een crm met de volgende toepassingsgebieden (leadmanagement, email automation, sales reporting, customizable crm, sales bots en integraties met zapier/piesync/api en web to lead). Dus alle relaties en de hele verkoopproces kan ik erin zetten, maar bovendien ben ik in staat om zelf databestanden aan te maken (en te importeren). Dus als je toepassingen hebt die een csv kan exporteren, dan kun je dat importeren bij Companyhub. En direct koppelen aan je relatie.
  9. Hermes Ratgers

    Uittreding vennoot op de balans

    5k meekrijgen lijkt me niet helemaal juist geformuleerd. Vennoten hebben ieder hun eigen kapitaaldeel, dat wordt bepaald door winstdelen minus kapitaalontrekkingen. Als een vennoot uit de onderneming stapt moet dat kapitaaldeel verrekend worden (over en weer betaald). De vraag is derhalve, wat hebben jullie afgesproken? Wordt het eindkapitaal 5k, dan moet je zijn winstdeel zo aanpassen dat het eindkapitaal op 5k komt. Krijgt hij/zij naast de normale vergoeding 5k extra, dan moet er bij zijn/haar winstdeel 5k opgeteld worden. Aanpassing van iemands winstdeel heeft gevolgen voor de winstdeel van anderen. De boeking van iemand winstdeel vindt pas plaats op 1 januari.
  10. Hermes Ratgers

    Overname aandelen BV constructie

    De belangrijkste vraag in mijn ogen is: Wat is de waarde van het eigen vermogen? Als die negatief is of als die tezamen met de leningen 0 zijn (ik heb sterk het vermoeden dat dit het geval is)., dan is de vraag of er uberhaupt wel sprake is van goodwill. En ja, dan ben ik het met je eens over de rol van de accountant en kan ik je vraag zeer goed voorstellen.
  11. Zelf ben ik groot voorstander om een pand in een BV aan te schaffen. Levert ook jaarlijks een voordeel op.
  12. Ik maar denken dat de belastingdienst al een mogelijkheid had om grote rekening-courant verhoudingen met DGA te bestraffen, in de vorm van DGA salaris. De maatregel op zich snap ik in zijn geheel dus niet. Als ze de hypotheekrenteaftrek willen beperken tot maximaal 500k, kun je dat ook tot stand brengen door de wet als zodanig te beperken. Gelukkig heb ik geen eigen woning van 500k, want anders was zelfs ik gedupeerd door deze vreemde maatregel.
  13. Hermes Ratgers

    Interim Dividend en VPB

    Bij een BV / NV, niet bij een coöperatie aan een lid (niet zijnde rechtspersoon). Waarbij de coöperatie geen deelnemingen dan mag hebben, want die maatregel moest vorig jaar genomen worden om Nederland geen belastingparadijs te laten zijn. Snapt u het nog?
  14. Hermes Ratgers

    Klantenwerving voor webhosting (re)seller

    Mijn reactie is in de lijn van Branco: Okay, je biedt hostingdiensten aan. Je eigen site is gehost bij ver.sio Je bent een reseller van ver.sio Waarom zou ik naar jou gaan en niet direct naar je leverancier? Wat heb te bieden dan een site dat waar je niets voor hoeft te doen? Waarom in hemelsnaam zo'n bedrijfsnaam? Hoe denk je SEO technisch te kunnen concurreren met grote bedrijven? Als je hier een klein bijverdienste van kan maken mag je blij zijn (of als side (site)product van een websitebouwer) kan het wat extra's opleveren maar ik zou nog maar eens goed nadenken over dit goudmijntje.
  15. Hermes Ratgers

    Aankoop woonwerkkavel

    Wat voor ondernemingsvorm hebben jullie? Kavel is volledig bouwgrond neem ik aan? Huidige financiering is aflossingsvrij? Mijn voorstel: Koop bouwgrond in een BV. Vraag de volledige financiering aan in de BV. Splits de kavel bij kadaster. Verkoop de bebouwde woonkavel door aan prive (met behoud van bancaire financiering in de BV en verstrek een box1 financiering vanuit de BV aan prive). Verhuur de zakelijke kavel aan de onderneming. Bankmedewerker zal wellicht deze constructie niet vaak meegemaakt hebben en qua rente die je aan de bank moet betalen is het iets duurder, maar fiscaal geeft het je in meerdere opzichten enkele voordelen. Het is een beetje lastig voor mij om dit even binnen 5 minuten volledig begrijpelijk neer te zetten, maar ik hoop dat je er wat mee kan.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké