Zoals velen weten beheer ik een recepten website. Nu we al even verder in de tijd zijn heb ik dagelijks 200 - 250 bezoekers en al heel goed gepositioneerd in de Google rankings.

Mijn volgende stap in het proces is de benadering van de restaurants (België - Nederland) die op mijn website vermeldt staan.

Nu heb ik in de Belgische en Nederlandse wetgeving vernomen dat er geen mails mogen verstuurd worden met commerciële doeleinden naar bedrijven. Dit komt onder de noemer spam.

Welke manier zouden jullie mij aanraden? Ik heb gelezen in een ander topic dat winkeliers wel wekelijks dergelijke mensen over de vloer krijgen met zo'n aanbod en dat ze beetje immuun worden voor zo'n dingen.

De meerwaarde dit ik zou kunnen aanbieden is namelijk dat ik me volledig focus op die keukens en geen andere.

Mits een extra betaling kunnen ze ook op de voorpagina extra in the picture gezet worden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34031-restaurants-benaderen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

De meerwaarde dit ik zou kunnen aanbieden is namelijk dat ik me volledig focus op die keukens en geen andere.

Mits een extra betaling kunnen ze ook op de voorpagina extra in the picture gezet worden.

Dat doet toch echt élke site die dit model hanteert? Precíes dat! :)

• 0

Dat doet toch echt élke site die dit model hanteert? Precíes dat! :)

Niet bepaald. Er zijn veel algemene websites en op dat vlak kan ik me perfect van onderscheiden. Op dat moment staan die restaurants gelijk in contact met hun doelgroep.

• 0

Ik zou nog even sleutelen aan je restaurant-functionaliteit alvorens de restaurants te benaderen. Op basis van een mailing of een advertentie zullen ze ongetwijfeld op je website gaan kijken en een eerste indruk kun je maar één keer maken.

Bijvoorbeeld de provincie-selectie, die reuzenletters lijken mij niet de bedoeling. En leg uit wat je met "Prijs" bedoelt, bijvoorbeeld dat dit de prijs is voor het allergoedkoopste 3-gangenmenu zonder drank. En controleer die gegevens ook even, want als ik nu een paar restaurants bekijk die staan vermeld met "Minder dan 25 euro" klopt dat niet overal.

Wat bedoel je met "Wilt hier eten" en als het is wat ik denk dat het is, moet het dan niet "Wil hier eten" zijn? En komt hier dan uiteindelijk een lijst met 1000+ namen te staan?

Als ik "Straatzicht" selecteer krijg ik inderdaad het betreffende restaurant in StreetView te zien, maar waarom staat er dan links "No Street View"?

En als je wilt dat je naam bij de restauranthouders blijft hangen, dan zou ik de tekst in je logo een andere kleur geven. Dat probleem heb je dubbel, want ook je twitter naam is nauwelijks leesbaar tegen de achtergrond.

• 0

Ik zou nog even sleutelen aan je restaurant-functionaliteit alvorens de restaurants te benaderen. Op basis van een mailing of een advertentie zullen ze ongetwijfeld op je website gaan kijken en een eerste indruk kun je maar één keer maken.

Bijvoorbeeld de provincie-selectie, die reuzenletters lijken mij niet de bedoeling. En leg uit wat je met "Prijs" bedoelt, bijvoorbeeld dat dit de prijs is voor het allergoedkoopste 3-gangenmenu zonder drank. En controleer die gegevens ook even, want als ik nu een paar restaurants bekijk die staan vermeld met "Minder dan 25 euro" klopt dat niet overal.

Wat bedoel je met "Wilt hier eten" en als het is wat ik denk dat het is, moet het dan niet "Wil hier eten" zijn? En komt hier dan uiteindelijk een lijst met 1000+ namen te staan?

Als ik "Straatzicht" selecteer krijg ik inderdaad het betreffende restaurant in StreetView te zien, maar waarom staat er dan links "No Street View"?

En als je wilt dat je naam bij de restauranthouders blijft hangen, dan zou ik de tekst in je logo een andere kleur geven. Dat probleem heb je dubbel, want ook je twitter naam is nauwelijks leesbaar tegen de achtergrond.

Bedankt John voor deze zeer nuttige reactie. Het is inderdaad een zeer goed idee van gewoon een mailing uit te sturen zonder de commerciële doeleinden erin naar de restaurants en de restaurants zelf te laten beslissen.

Die reuzenletters zijn inderdaad niet de bedoeling.

De indicatie "prijs" is in feite het algemene beeld van een restaurant. Dat je in feite een menu al kan hebben van rond die prijs.

Wil hier eten, zijn mensen die een keer eens willen eten/al hebben gegeten in dat bepaalde restaurant. Hoe meer mensen er daar al gegeten hebben hoe beter de waardering zal voorgesteld worden aan de hand van reacties en punten.

Van die streetview had ik nog niet bekeken. Bedoeling was puur op het google mapje te tonen waar precies het restaurant is.

Ik merk wel dat verschillende bezoekers al gelijk op mijn naam beginnen te zoeken. Alsook hun zoekopdrachten uitvoeren met ingrediënten van gerechten.

Achter die social media knoppen zal ik een doorzichtige bar voorzien zodat de Twitternaam meer zichtbaar wordt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar