Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
littlewebshop
littlewebshop
Na enorm veel te hebben gelezen, is nog niet alles helemaal duidelijk.
Wat is dit een ingewikkeld wereldje voor een starter.
Ik wil dus al heel lang een webshop opstarten, ben nu dus zo ver dat ik weet ik welke producten
en waar vandaan het moet gaan komen.
Het gaat dus om kinderkleding, wat ik vanuit China hierheen wil laten komen.
Er is de keus uit Free shipping of via DHL (1 is gratis ander goedkoopste).
Kleding bestellen wil ik graag via DHgate gaan doen.
Ik weet dat met Free shipping het lang kan gaan duren, maar voor de eerste keer niet
zo een ramp. Dat gaat vaak via China post air of hongkong post air.
Ik zit heel erg met de vragen van waar komen de producten aan in Nederland (denk zelf R'dam).
Dan krijg je te maken met de BTW en Invoerkosten.
Ik weet dat je de BTW kunt regelen door een vergunning aan te vragen, waardoor je niet meteen opdraait
voor die kosten. Ook weet ik dat de invoerkosten maximaal 12% zijn over de producten.
Maar hoe kun je ongeveer berekenen wat het gaat kosten, die codes via de Douane site is
voor beginners echt latijns.
Ik wil dus echt klein starten, dus kleine hoeveelheden, beetje bij beetje hierheen laten komen.
Zou heel graag met iemand in contact komen die hier ervaring mee heeft en dit al eens gedaan heeft.
En hoe weet je wanneer de spullen aangekomen zijn en je ze kunt ophalen.
Is er iemand die mij op weg wil helpen hierin, zodat mijn droom waarheid kan worden??
Graag hoor ik alle adviezen, die juist zijn, in het niet Latijns.
Alvast enorm bedankt. Groetjes Patricia
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34215-starter-in-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag