Maline

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Maline's trofeeën

  1. Is die eigenlijk te koop? (anders zou ik graag een PM ontvangen met het bedrag)
  2. Beste marijn, Ik vind het een erg leuk concept en ik denk dat zo'n webshop op lange termijn ook zeker kan werken! Aantal punten misschien die naar mijn persoonlijke mening opvielen als verbeterpunten - Ik vind vooral in de linker balk de tint grijs voor de tekst wel erg licht gekozen. Persoonlijk haat ik ook zwart maar misschien misschien iets donkerder zou geen kwaad kunnen voor de leesbaarheid. - Ik ben geen voorstander van een dit webshop systeem, maar dit terzijde. Onder andere mis bijvoorbeeld ik een hover zoom functie. (waar als je over de afbeelding gaat, ernaast een venster opent met de zoom) - Als je over een menu item gaat, (dan verschijnen de menu opties over de gehele breedte ipv naar beneden) Dit is niet gebruikelijk, en verwarrend. - Zou leuk zijn als er de functie zou zijn waardoor je gelijk de prijs van B2B inclusief bedrukking al kon zien en kon bestellen. ipv van een melding met tekst. (erg drempel verhogend zo als het nu is voor mij) - Gerelateerde producten is een wel erg grote lijst, die waarschijnlijk niet gelezen wordt. Ik zou het visueler houden en zoals gebruikelijk. Met grotere afbeeldingen werken (4-5) die er direct onder staan in de breedte) - Verkoop gericht is het altijd erg interessant, om vooral producten en categorieën op de voorpagina te zetten. Ik vind de tekst overbodig. Mocht die voor SEO zijn zou ik hem toch wat lager zetten, en vooral de producten onder de aandacht brengen. - Ik vind het persoonlijk erg vervelend dat de categorieën, nog eens een keer onderverdeeld zijn in een categorie. Het webshop systeem is niet erg snel. Hierdoor is het erg veel geklik om uit eindelijk veel producten gezien te hebben. - In het logo is de 2de slogan gedeelte bijna niet leesbaar "verbeter comfort" - Als marketing advies, zou ik zeker als beginnend, de nieuwsbrief veel duidelijker onder de aandacht brengen, dit is een toch een manier om uiteindelijk goedkoop een bestand van potentiële klanten op te bouwen. - Ik mis het gehele social media op de site, er is geen mogelijkheid om bijvoorbeeld producten te "liken" dit is ook een goedkope manier om andere reclame voor jouw webshop te laten maken. Mijn excuses misschien wat laat voor jou, nog feedback op het design, maar dat is mijn vakgebied. Als koper vind ik het assortiment trouwens misschien nog iets te krap. (ik was redelijk snel uitgekeken) Verder vind ik de al gehele uitstraling wel goed! Ook is het een goed concept waar volgens mij zeker een toekomst voor ligt!
  3. Niet om je nou bang te maken, maar misschien is het eerste een idee om iets in te kopen in NL. Bij het inkopen in NL en het opzetten van een webshop, komt al zoveel kijken. Dat dit misschien een idee is om dit eerst te proberen. Dan gelijk het nog gecompliceerder te maken met importeren. In praktijk ben je in veel gevallen ben je als kleine inkoper namelijk ook helemaal niet veel goedkoper (onderaan de streep) uit bij het importeren dan het inkopen in NL.
  4. Ik heb zelf ook wel eens de procedure van thuiswinkel.org doorlopen. Iedereen die dit gedaan heeft weet dat dit ook voor een groot deel een technisch verhaal is(en juridisch). Er wordt vervolgens helemaal niks besteld, om te kijken of de desbetreffende webshop wel echt betrouwbaar was. Vervolgens moet je een hoop geld afdragen. In mijn mening is het 1 grote luchtballoon. Het gaat er meer om dat mensen denken dat het betrouwbaar is. (voor de mensen die daar om geven). dan het daadwerkelijk ook echt is door het logo. Naar mijn mening verkopen dit soort bedrijven alleen maar lucht en is het de grootste oplichterij. Het zo echt is nog meer aan het licht moeten worden gebracht dat dit echt 1 grote grap is.
  5. Mijn tip is ook om contact op te nemen met de douane, ze mailen overigens ook terug. En zijn uit mijn ervaring ook redelijk vlot met reageren. Overigens verbaast mijn de 12%. Volgens mij is meeste kleding 19% maar hoe dan, ook voor mij is het lang geleden. Dus ik zou mij daar ook in kunnen vergissen. Het beste kan je een mail sturen naar de douane met het artikel en de vraag. Heb je wel ervaring al in de retail? Mijn ervaring is namelijk met beginners in de retail dan het vaak helemaal mis gaat in de berekeningen van de marge en prijsopbouw. Je zou minimaal alle kosten om het product hier te krijgen en de kosten van het product zelf. Bijvoorbeeld dat allemaal bij elkaar 10 euro. Dan minimaal maal 2,5. En dan van 25 euro verkoop uit moeten gaan.
  6. Beste Peter, Gelukkig geeft de provider het van te voren aan. Maar je kan gelijk duidelijk verschil zien in de servers. Het verschil in prijs lijkt niet groot, maar servers zelf zijn erg verschillend. Een Xeon is top, en een i3 is meer huis tuin en keuken gebruik naar mijn mening. Dus in werkelijkheid is verchil wel groot, hoe dan in theorie is VPS voldoende. Maar, er is een hele grote maar. VPS is eigenlijk een onderdeel van een server. Je hebt geen zicht op hoe veel andere websites er op de server geplaatst worden. In een gunstig geval zijn die er maar een paar. Waardoor je in theorie goedkoop uit bent. Maar het kunnen er ook 100den zijn waardoor je in praktijk er niet op vooruit gaat. Dit is alleen totaal afhankelijk van de provider, sommige maken hier misbruik van door veel gebruikers op te plaatsen en andere niet. Is het per maand opzegbaar, dan zou je het bijvoorbeeld wel voor 3 maanden kunnen proberen. Overigens zijn er nog een paar dingen waar je op moet letten, is dit bijvoorbeeld inclusief whmcs (een pakket waarmee je gemakkelijk meerdere accounts aan kan maken voor andere webshops) en bijvoorbeeld cpanel, waarmee een domein weer afzonderlijk goed te beheren is. (e-mail accounts, scripts enz) Wat zijn de kosten van SSL certificaten bij deze provider? Deze certificaten zijn tegenwoordig ook bijna een must bij webshops. Worden er dagelijks back-ups gemaakt? Ook zeer van belang bij een websop. Overigens gaat mijn voorkeur altijd uit in eerste instantie naar een VPS, je kan altijd daarna nog overstappen. En vaak willen providers wel helpen gratis verhuizen, op het moment dat je overstapt naar een duurdere dedicated server.
  7. Met invoeren heb ik niet al te veel ervaring maar de berekeningen maken mij wel erg nieuwsgierig over welke branche dit gaat. Want over het algemeen bijvoorbeeld, in kleding is een winstmarge van 25% veel te laag. In veel branches, omdat je vaak misschien ook of defecte hebt. (bij de meeste inkoop vaan paar procent toegestaan), En je blijf vaak nog met minder gewilde producten of maten zitten.
  8. Alvast heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! Ik werk met een online boekhoudprogramma, ik noem maar even niet de naam want ik weet niet of dat mag. Maar met deze kan ik online aangifte doen en deze maakt automatisch een balansen enz. Ik betaal ook belasting. Maar als ik hem nu in 1 keer boek dan gaat dat van 5 jaar dan niet door? Zo ver ik weet boekt hij het dan gewoon aan kosten in 1 keer. En helemaal gelijk over de laptop, ik zou het iedereen ook adviseren om geen onnodig duur spul te kopen. Maar ik heb er zelfs al 1 maar ik moet er nog een 2de bij omdat ik ook veel video's render. (voor klanten) Hier voor is een Imac zeker nodig.
  9. Ik zal van mijzelf ook even aangeven, dat het misschien bij het na lezen misschien iets te ongenuanceerd was. Overigens, is de de dienst die aan geboden wordt op die betreffende site die jullie gevonden hadden, daar juist op gericht, maar daar wil ik hier dan ook niet verder over uit weiden. Wellicht mijn daarom mijn mening ook over dit onderwerp. Wel meen ik wel wat ik zei over het overnieuw beginnen, en dit is meer uit mijn ervaring met meerdere partijen die zelf niet teveel aan willen besteden, maar toch een webshop beginnen. Vaak wordt een webshop pakket geïnstalleerd, een template gedownload en vervolgens het logo er bij geplakt. Dit kan best werken, en is zeker ook een goedkope oplossing. Maar niet altijd de beste. Mijn tip is was da misschien wat ongenuanceerd, maar vanuit mijn optiek is een groot gedeelte van design niet toegespitst op de huisstijl van salsa schoenen.(als ik kijk naar het logo) Er zijn vaak 2 verschillen mogelijkheden 1. Werken vanuit een template, of basis design, vaak wel heel gebruiksvriendelijk en dit een beetje aanpassen naar de huisstijl. (Dit zie je vaak bij wholesale partijen.) 2. Vanuit een huisstijl een webshop ontwerp maken, dit realiseren en dit vervolgens wel zo zeer gebruiksvriendelijk maken. Zodat dit helemaal aansluit op de doelgroep. (vaak bij brands) In het geval van zeker schoenen/mode(retail), is mijn optiek dat optie 2 het beste werkt voor een webshop als bijvoorbeeld salsa schoenen. Om zo een duidelijk merk uit te stralen naar de doelgroep. Hiervoor zou duidelijk een lijn moeten worden getrokken in onder andere kleur gebruik en lettertype. Dit zou altijd beperkt moeten worden op een duidelijk uitstraling te geven. Dit geval zijn er teveel verschillende kleuren en teveel verschillen lettertype over de gehele site. Waardoor het een onrustige en onduidelijke uitstraling geeft.
  10. Ik ben nieuw op dit forum, blijkbaar komt mijn kritiek duidelijk wat te hard aan. Interessant om opeens naar een bedrijf van mij te gaan kijken. Maar als jullie goed konden lezen. Stond er toch duidelijk e-commerce, en waar jullie net heen geweest waren was toch duidelijk niet e-commerce. Bovendien begrijp ik totaal niet de onvolwassenheid, om naar mijn profiel te gaan kijken terwijl dit toch duidelijk ging over de TS. Ik ben hier duidelijk niet voor het promoten van een bedrijf van mij, aangezien ik het druk genoeg heb, en heb speciaal voor jullie daarom mijn gegevens van die de desbetreffende website dan maar weer weghaalt uit mijn profiel. Hopelijk kunnen wij het hier bij laten en onze richten op de TS, dat lijkt mij ook de bedoeling van dit topic. Ik geef alleen duidelijk aan dat de webshop van TS niet aansluit op zijn plan en dat dit duidelijk te zien is. Wat is is daar verkeerd aan? Gelukkig kan de TS nog wel een normale reactie plaatsen. Om kort antwoord te geven op de vraag, ik zou eerst de huisstijl echt uitwerken van "Salsa schoenen" hier zal dan een bepaalde uitstraling en een kleuren palette uit voort komen. Die gebaseerd is op de doelgroep. Als dit in orde, dan zal ik pas gaan beginnen met ontwerpen. Ik heb bij deze webshop het idee, dat eerste het logo is ontworpen en vervolgens de webshop maar dat het niet gebaseerd is op een huisstijl.
  11. Reseller hosting pakketten is in elk geval niet geschikt voor webshops. Een aantal webshop systemen, waaronder het populaire Magento. Vraagt erg veel RAM geheugen en hierover zal de provider snel gaan vallen je wijzen op fair-use. Bovendien al heb je ervaring, zou ik eerst lekker wachten tot je een klant hebt die dit ook daadwerkelijk wilt betalen voordat je iets gaat huren. Mijn ervaring is dat de meeste ondernemers die een webshop beginnen is dat ze schikken van minimaal 100 euro aan server kosten maandelijks.
  12. Als eigenaar van een e-commerce bedrijf. Is 1 ding duidelijk. Er is gewerkt met een template(of in elk geval gedeeltelijk), die vervolgens een beetje aangepast is. Hier hoeft niks mee mis te zijn. Ik geef alleen aan dit mij duidelijk in het oogt springt. Dit is voor mij duidelijk zien omdat de combinatie van een beginner op het gebied van ontwerpen, gecombineerd is met een ervaren ontwerper. Of het is een programmeur geweest, die hier en daar wat heeft afgekeken maar zelf er geen gevoel voor heeft. Een echte ontwerper zou bovendien eerst zelf de webshop ontwerpen en precies laten aansluiten op het merk, huisstijl, doelgroep. En vervolgens pas realiseren. Ook al ziet het er niet heel erg verkeerd uit, het ontwerp past totaal niet bij salsa schoenen. Op het moment dat het logo en de foto's weg zouden worden gehaald zou het ook een webshop voor computer artikelen kunnen zijn. Als je er echt geld mee wilt verdienen zou volledig overnieuw beginnen.
  13. Beste lezers, Misschien eenvoudige vraag maar ik kon toch even niet zo gauw het antwoord duidelijk vinden wat ik zocht. Ik wil graag een nieuwe Imac aanschaffen op mijn nieuwe (3de) onderneming. Deze keer wil ik kosten besparen door zo veel mogelijk de boekhouding zelf te doen. 1. Ik wil hier voor eerst privé geld storten op mijn zakelijke rekening. Mijn vraag is hoe ik dit moet boeken, tot dus ver zijn nog geen investeringen nodig geweest bij deze onderneming. Ik maak overigens gebruik van een online boekhoud programma dat gekoppeld is aan mijn rekening zakelijke rekening. 2. Ik heb begrepen dat de economische levensduur van een computer gesteld is op 5 jaar. Begrijp ik goed dat dit puur heeft te maken dat de afschrijving over 5 jaar verdeeld wordt? Maar kan ik de computer nu wel gewoon boeken direct boeken op de post "ICT apparatuur (computers e.d.) (Investeringen - Uitgaven)". Krijg ik dat bij de belasting terug gave gelijk alles terug of verspreid over 5 jaar. Dit is mij niet helemaal duidelijk. 3. Andere simpele vraag misschien, maar kan ik gewoon de zakelijke pas gebruiken voor privé uitgaven. En het vervolgens boeken als privé. Ik neem aan dit dan als winst wordt gezien? Of kan ik beter eerst geld storen op mijn privé rekening. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.