Jump to content

marijn112

Senior
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    kvk, evd

Company info

  • Location
    Curacao
  1. Ik woon in Curacao. Mijn onderneming heet Nachtwerk Curacao. Administratie doet mijn accountant met Quickbooks, allemaal online dus. Salarisadministratie zijn ze aan het opzetten, dit heeft even tijd nodig. In Curacao gaat alles contant. Neemt niet weg dat ik intern per project wil weten hoeveel ik kwijt ben aan personeelskosten. Evenals uitbetalingen die ik wekelijks wil voldoen voor het team. Onze vaste crew werkt op part-time basis (10 t/m 50 uur per week). Sommige personen komen werken op basis van 0-uren contract. Anders heb ik de mogelijkheid niet om aan te nemen omdat bepaalde redenen. Projectmanagement systeem begin ik nu met Trello te werken. Dit heeft niet echt iets te maken met urenregistratie, maar verberterd onze werkflow aanzienlijk (soort van terugkerend draaiboek). Ff voor de duidelijkheid. Curacao loopt nog ff 20 jaar achter tozv NL. Mijn grootste verbeterpunt moet zijn dat ik snel toegang heb per project of per persoon hoeveel uren er gedraaid worden. Op deze manier kan ik administratie/resultaten per project voor mezelf makkelijk bijhouden. Plus hoop ik voor de accountant een duidelijk overzicht aan te leveren (plan is om alles per project weg te laten boeken, echter blijkt dit met inventaris drank en overige inkopen ook lastig, dus moet hier nog een werkbare middenweg in vinden).
  2. Ik organiseer erg veel eigen events we doen veel producties voor andere partijen. Ons vast team bestaande uit 8 personen houden zelf handmatig hun uren bij. Gezien we veel projecten hebben wil ik snel per project kunnen zien hoeveel manuren hier verwerkt zitten. Daarnaast wil ook per persoon zien hoeveel ze in een bepaalde periode hebben gewerkt. Het zou helemaal perfect zijn als ik per persoon een uurtarief kan kiezen.
  3. Toevallig is dat degene die ik tegenkwam. Hier kan ik tot 2000 mails gratis verzenden. Wellicht zijn er meer (gratis) alternatieven die ik kan proberen met meer verzendcapaciteit?
  4. Ik ben opzoek naar software waarmee ik massamailing kan versturen. Daarnaast is het van belang dat ik kan analyseren wat de ontvangers met mijn mail doen. Ik heb +- zo'n 3000 mail adressen. Is hier een gratis software voor te gebruiken?
  5. Inderdaad is Google webmastertool niet de geschikte tool hiervoor. Aangezien deze aangeeft slechts 9 incoming links te ontvangen. Terwijl ik bij backlinkwatch.com 31 incoming links ontvang. Echter weet ik in de praktijk zo een aantal websites op te noemen waar mijn link ook op vermeld staat. MajesticSEO en Moz zijn betaalde tools, ik zit nu niet in een fase dat ik geld ga betalen voor een dergelijke tool. Dus ik ben op zoek naar een gratis tool, die op andere websites bekijkt of daar een (back)link vermeld staat richting mijn website.
  6. Zijn er gratis tools die ik kan inzetten mbt het automatiseren van de linkbuilding campagne waar ik mee bezig ben? Dus een tool die een overzicht bijhoud van backlinks van andere partijen. Graag wil ik dit optimaliseren zodat ik het niet handmatig hoef uit te zoeken welke partij ook naar mij terug linkt. [titel aangepast - mod]
  7. Er worden momenteel nieuwe banners ontwikkeld. Test is uit de URL. SM logo's ga ik consistent maken. Dit moet ik inderdaad vermelden bij de info! mijn studie combineer ik vaak met reizen. Suriname was een afstudeerproject. Zelfs was ik via een soortgelijk bemiddelingsdienst gekomen waar ik nog veel meer geld voor heb betaald, echter was de service niet zoals beloofd. Zodoende wilde ik iets soortgelijks beter uitvoeren. Dus een project naast mijn afstudeerproject. Bedankt voor de nuttige tips.
  8. Omschrijving van je concept: Zojuist heb ik in Suriname een stage bemiddelingsbureau opgestart voor Nederlandse/Belgische stagiaires/vrijwilligers. Core diensten die ik ze ga aanbieden zijn; - Stagebemiddeling - Huisvesting - Verhuur fietsen Op latere termijn wil ik de studenten extra diensten aanbieden (commissie-basis) - Toers - Verkoop aan vliegtickets - Reisverzekering Daarnaast hoop ik ook toeristen/bezoekers te kunnen aantrekken voor huisvestiging. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Werven van bedrijven, woonruimte en kopen (gebruikte) fietsen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Studenten een totaal oplossing bieden en een goede stageperiode bezorgen. Vereenvoudigen van traject om stage te lopen in Suriname. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Inzichtelijke diensten pakket wat duidelijk gecommuniceerd wordt online, service gaat beter zijn, mogelijkheid tot verschillende dienstenpakketten. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Graag wil ik van jullie tips hoe ik klanten kan gaan werven? Daarnaast vraag ik jullie ook om input op mijn nieuwe website? [titel verduidelijkt - mod]
  9. In de toekomst moet ik geldoverboekingen maken richting Suriname. Het gaat over grote als kleine bedragen richting diverse partijen. Hieronder heb ik een aantal partijen genoteerd die ik hier kan inschakelen. - Rabobank €7 transactie kosten per transactie. - Western Union €4,90 transactie kosten per transactie. - Paypal gaat lastig zijn verwacht ik.. Wellicht hebben jullie tips voor me?
  10. @ Maline De laadtijd van de webshop momenteel (bijna) storend langzaam. Maar dit ligt niet aan het Typo3 Multishop systeem, dit systeem draait totaal vlekkeloos. Hier ben ik dan ook echt zeer goed over te spreken!! De snelheid zit hem in het feit dat de ondersteunende surfer niet optimaal is ingesteld, zodoende komt de snelheid van het systeem niet optimaal tot zijn recht. Dit punt heb ik aangekaart bij de hosting provider, dit zal op de termijn ook verholpen worden (bewust voor gekozen vanuit financieel oogpunt).
  11. @ Iwan :-) @ Walter Voor bedrijven is het een leuke gadget om weg te geven als bedrukt relatiegeschenk gezien het feit dat dit pakketje gewoon door de brievenbus kan. Ook is MDF een plaatmateriaal dat is gemaakt van (afval)hout wat gerecycled is. Kwalitatief gezien ben ik het met je eens dat dit vogelhuisje geen oneindig bestaan zal hebben, maar wat verwacht je voor deze prijs? Tenslotte is het geen meranti hardhouten vogelhuis, ik denk dat we het dan over een andere prijsklasse hebben. Aangezien jij in de houtsector actief bent heb je wellicht een suggestie over een product wat wel een goed alternatief biedt? (begrijp je punt wel, juist omdat je in die sector actief bent, maar ik dacht er net even wat anders over :-)) @ Manon Ik snap wat je bedoeld, in de toekomst wil ik graag een ander initiatief nemen om de producten zo ''groen'' mogelijk bij de consument te krijgen. Hier moet ik me dan ook wat verder in verdiepen, dit is dan ook een punt dat ik op de korte termijn ga oppakken gezien de groeiende hoeveelheid bestellingen die de deur uit gaan. Wellicht heb je een suggestie voor een initiatief om vanuit Co2 reducerend oogpunt mee te dragen aan een duurzame verzending van de producten? (ik heb gezien dat ze vanuit postNL een initiatief aanbieden, hier ga ik me ook nog in verdiepen) @ John Wij hebben 1 leverancier welke de producten wekelijks bij ons bezorgd. Dus vanuit dit perspectief gezien belasten we het milieu zo min mogelijk.
  12. Allereerst bedankt voor de positieve reacties en de gegeven verbeterpunten voor de http://duurzaam.com/ shop. Ik zal dan ook mijn best doen de beste tips eruit te pikken en ze naar prioriteit te (laten) behandelen. @ John Bouman Banner gaat inderdaad wat snel, valt alleen niet meer op als je hem al 1000 keer voorbij hebt zien komen haha. Goed punt. Het voordeel wat betreft het 1x per week verzenden van de producten zit hem in het feit dat de bezorgingsdienst maar 1x langs hoeft te komen op onze locatie, om de producten op te halen. Met deze regel tonen we aan dat we zelf het initiatief nemen om een Co2 reducering te realiseren. (komt de boodschap op deze manier beter over?) Erg goed punt wat betreft de verzendkosten waar geen BTW over wordt gerekend. Heb ik over het hoofd gezien, dit wordt gelijk aangepast. @ Maline Graag wil ik toelichten waarom onze keuze is gevallen voor het Typo 3 Multishop systeem. Dit systeem onderscheid zich in een aantal sterke punten t.o.z. van andere systemen. Ten eerste is het zeer eenvoudig om producten toe te voegen, alles wat je hebt toevoegd kun je in de front eenvoudig verplaatsten. Het is alleen een kwestie van slepen. Als de shop eenmaal staat is het zeer gebruiksvriendelijk en erg flexibel. Een database kan zo 1 op 1 worden overgeplaatst. Maar de kracht zit hem ook in het feit zeer overzichtelijk kunt werken met meerdere webshops. Dan nog niet gesproken over de andere functionaliteit, neem anders een kijkje op http://www.innovatieplatform.nl/typo-3-multishop-software/waarom-de-typo-3-multishop/ We hebben er bewust voor gekozen dat het topmenu in de breedte uitklapt. Maar ik ben er mee eens dat dit momenteel nog wat kaal/incompleet overkomt, dit komt vanwege het feit dat er nog te weinig (sub)categorieen binnen onze shop aanwezig zijn. Dagelijks probeer ik wat producten toe te voegen, dus het vullen is een kwestie van tijd. De functionaliteit wat betreft een apart inlog systeem voor B2B is absoluut een aanvulling voor in de toekomst. Graag wil ik hier een duidelijke onderscheid in gaan maken. Er kan dan een duidelijke afscheiding gemaakt worden tussen incl. en excl. btw. En een extra module met een prijsberekening voor bedrukkingen zou dan inderdaad een goede aanvulling zijn! Slogan zit wat mij betreft ook tegen het randje wat betreft leesbaarheid. Zojuist een verzoek gedaan het contactformulier te repareren, bedankt voor de tip! Wat bedoel je met het beter naar voren brengen van het nieuwsbrief gedeelte? Staat al 2x vermeld op de site, bovenin en aan de linkerkant. Hoe zou dit verbeterd kunnen worden? Social Media ga ik ook verzoeken om dit verder in implementeren. Inderdaad belangrijk!!
  13. Omschrijving van je concept: Momenteel draait de webshop 4 weken. Binnen onze shop richten we ons op zowel op B2C als B2B. In onze duurzaam assortiment bieden wij diverse duurzame en groen stimulerende producten aan. Hierbij kunt u denken aan energie-, water-, gas besparende -producten, duurzaam speelgoed, solar producten, energie- en water reducerende producten, water energie producten, gifts en gadgets en afval scheidingsproducten. Echte voorraad hebben we bewust nog niet aangelegd, dit zal in de toekomst zonder twijfel gebeuren! Het merendeel van onze producten kan bedrukt geleverd worden. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De shop is gevuld met +-60 producten. De categorieën gevuld met toepasselijke afbeeldingen. Het schrijven van nieuwsberichten met de focus op andere keywords om extra ingangen te creëren binnen de zoekmachines. Dagelijks houd ik me bezig met Twitter (bijna 400 volgers) en Facebook (14 likes). Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Wij willen de consument bewust maken van het feit dat je met de juiste producten het milieu kan besparen en het comfort kan verhogen. Zodra er wat meer producten binnen de shop aanwezig zijn zullen we een vriendelijke zoekfunctie toevoegen, hiermee kan de klant gemakkelijk zoeken/filteren wat hij wil hebben. Verder hebben we ervoor gezorgd dat site een vriendelijk/groene uitstraling heeft, waar men een duurzaam gevoel bij krijgt. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het gehele bestelling proces voeren we zo milieuvriendelijk, kijkend naar verzendingsprocedure en verpakkingsmaterialen. Verzendingen van producten vinden 1 keer in de week plaats. Verder proberen we de klant van uitgebreide productinformatie te voorzien waar nodig. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Heeft iemand product suggesties die ons assortiment aanvullen? Zijn er onduidelijkheden binnen de webshop? Zijn er verbeterpunten? Marketing advies? Hoe extra traffic te genereren? Hoe op een interessante manier actief zijn op Facebook?
  14. Gister weer gesprek van 6 uur gehad met de programmeur die heeft met een andere blik op het plan gekeken, wat weer erg nuttig bleek. Momenteel druk bezig met het plan bij te schaven. Moet volgende week weer naar de leverancier en ben momenteel druk bezig met research aan het doen naar Social Media. Helaas heb ik maar 2 handen heb ;D Update volgt
  15. Niet gebruikelijke meubels, ik ga liever niet op detail in.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept