Opdebeke

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

Opdebeke's trofeeën

  1. Misschien nog belangrijk om te melden, het zijn 4 series van workshops. dus alle bedragen maal 4 is gelijk aan de opbrengsten en kosten per jaar. Mvg, Opdebeke
  2. Beste leden van Higherlever, Ik heb al eerder een keer advies gevraagd aan de zeer attente leden van dit forum, samen met een compagnon ben ik bezig een V.O.F. op te starten. ( beide zijn we studenten ) We willen samen workshops gaan geven ( verdere details deel ik liever niet ) Bedrijfseconomisch en juridisch zijn we beide niet goed onderlegd, we willen graag weten wat er gebeurt nadat de kosten van de omzet zijn afgetrokken. ( misschien handig om te weten is dat we het uren-criterium niet halen ) Welke berekeningen moeten er gedaan worden voordat we weten wat we precies over houden. Wat gegevens. Omzet per 10 weken : ca €3000 Kosten per 10 weken : ca €1000 Wat gebeurt er met de 2000 euro die we overhouden ? inkomstenbelasting, btw, startersaftrek, andere aftrekposten ? Mvg, Opdebeke
  3. Bedankt voor de informatie ! Dus als ik bovenop de inkooprijs de volgende formule hanteer zit ik altijd goed ? voorbeeld : inkoopprijs = € 9,41 50 artikelen worden ingekocht 50 x 9,41 470,50 ( de producten zelf ) Verschepen en verzekering 137,51 ( verschepen en verzekering ) invoerrechten 470,50 * 1,12 = 526,96 euro ( standaard 12%, kan het niet fout gaan ) BTW 526,96 * 1,19 = 627,08 euro ( btw ) Inklaring TNT 526 + 10 = 536,96 euro Totaal 536,96 + 137,51 = 674,47 euro dan heb ik alle spullen in mijn opslag staan incl btw. stel ik gebruik dan weer 25% winstmarge kom ik op het volgende uit 674,47 * 1,25 = 843,08 / 50 = 16,81 euro incl btw excl verzendkosten klopt dit verhaal dan ? zo niet waar ga ik de fout in ? Mvg, L. Opdebeke
  4. Allereerst bedankt voor de snelle reacties, Bedankt voor de weblinks, nu kom ik er achter dat het haast onmogelijk is om producten in hun juiste categorie te plaatsen zonder dat de leverancier je voorziet van de taric-codes. Voorbeeld Een simpel katoenen jurkje ( gelijk aan het voorbeeld van mijn eerste vraag ) Heeft volgens de tabellen goederencode : 5208 39 Wat betekend dat er bij komt Douanerecht derdewereldlanden : 8,00 euro SPGL : 6,40 euro Betekend dit dat er per artikel €14,40 bij komt los van de btw en inklaringskosten ? En de inklaringskosten a 10 euro ( TNT ) geld dit per lading, of per product ? Mvg, L. Opdebeke
  5. Hallo allemaal, Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een community waar ik met mijn vragen terecht kan, en ik hoop dat ik deze heb gevonden in higherlevel. Ik ben al een tijdje bezig om een e-commerce webshop op te zetten, ik zou dit doen d.m.v. geïmporteerde producten uit China. Ik ben geen ster in Btw-regels en importregels, dus ik ga het zo simpel mogelijk proberen uit te leggen. Stel een kostprijs van een artikel bedraagt omgerekend : 9,41 euro Ik heb gekozen voor 50 producten als begin voorraad, ( 0,5 kg / stuk ) De kosten om alles naar mijn opslagplaats te brengen = 137,51 ( shipping and insurance ) Dan kost mij dit €607,93, Over de importkosten kan ik niet meepraten want daar heb ik geen verstand van, hoeveel bedragen deze ? zijn daar algemene formules voor ? tabellen ? Als ik de spullen eenmaal in mijn opslag heb begint de verkoop, Dan zou mijn verkoopprijs 607,93 / 50 = 12,15 excl. Btw zijn. 12,15 * 1,25 = 15,18 ( 25% winstmarge ) 15,18 * 1,19 = 18,07 incl. Btw ( 19% Btw ) Elke bezorging in Nederland onder 10kg kost me 6,75, Dus bij elke order die een klant plaatst is het ( Kwantiteit * 18,07 ) + 6,75 Nu zit ik alleen nog met de importkosten ? hoe kan ik dit berekenen en toepassen binnen dit verhaaltje. Als er ergens een fout staat in dit verhaal hoor ik dit ook graag ! Mvg, L. Opdebeke
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.