• 0

Starter in webshop

Na enorm veel te hebben gelezen, is nog niet alles helemaal duidelijk.

Wat is dit een ingewikkeld wereldje voor een starter.

 

Ik wil dus al heel lang een webshop opstarten, ben nu dus zo ver dat ik weet ik welke producten

en waar vandaan het moet gaan komen.

 

Het gaat dus om kinderkleding, wat ik vanuit China hierheen wil laten komen.

 

Er is de keus uit Free shipping of via DHL (1 is gratis ander goedkoopste).

Kleding bestellen wil ik graag via DHgate gaan doen.

 

Ik weet dat met Free shipping het lang kan gaan duren, maar voor de eerste keer niet

zo een ramp. Dat gaat vaak via China post air of hongkong post air.

 

Ik zit heel erg met de vragen van waar komen de producten aan in Nederland (denk zelf R'dam).

Dan krijg je te maken met de BTW en Invoerkosten.

Ik weet dat je de BTW kunt regelen door een vergunning aan te vragen, waardoor je niet meteen opdraait

voor die kosten. Ook weet ik dat de invoerkosten maximaal 12% zijn over de producten.

 

Maar hoe kun je ongeveer berekenen wat het gaat kosten, die codes via de Douane site is

voor beginners echt latijns.

 

Ik wil dus echt klein starten, dus kleine hoeveelheden, beetje bij beetje hierheen laten komen.

 

 

Zou heel graag met iemand in contact komen die hier ervaring mee heeft en dit al eens gedaan heeft.

En hoe weet je wanneer de spullen aangekomen zijn en je ze kunt ophalen.

 

Is er iemand die mij op weg wil helpen hierin, zodat mijn droom waarheid kan worden??

 

Graag hoor ik alle adviezen, die juist zijn, in het niet Latijns.

 

Alvast enorm bedankt. Groetjes Patricia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze verzendopties, zijn dat opties die je leverancier als voorbeeld had gemeld of had je ze zelf gevonden? Er is per verzendbedrijf weer heel veel opties, het is maar net hoe snel je het wil ontvangen en hoeveel geld je er dus voor over heb.

Als het per boot verstuurd wordt komt het aan in Rotterdam waar je het zelf kan ophalen of tegen betaling door kan laten sturen. Per vliegtuig is het vaak standaard dat het thuis geleverd wordt maar je kan het op zich ook wel ophalen.

 

Ik raad zelf altijd aan een dagcursus importeren te volgen bij kvk. De prijs is vrij laag en je krijgt dan heel veel basisinformatie, bv over verzendmogelijkheden. Er is veel mogelijk en anderen kunnen niet met deze beschrijving van jou meteen weten wat de beste opties zijn.

 

Wat invoerrechten betreft kun je volgens mij ook wel even bellen naar de douane. Of als je al 'n verzendbedrijf heb gevonden die het voor jou regelt vragen om een indicatie, zij weten wel vaak onder welke categorie het ingeklaard moet worden en hoeveel het dus kost. Vaak zijn er veel verschillende categorieën waar het onder geplaatst kan worden waarvan de ene weer goedkoper is dan de andere. Ikzelf vergelijk het vaak even, soms was het onder 'n veel duurdere categorie en kon ik het via 'n protest / verzoek om wijziging laten veranderen. Kan de moeite waard zijn bij grote inkopen.

Link naar reactie
  • 0

Patricia,

 

Importeren uit het Verre Oosten klinkt eng en ingewikkeld, maar veel dingen wijzen zich uiteindelijk vanzelf. Als je in China een juiste tussenpersoon of fabrikant gevonden hebt kom je er samen vaak wel uit. Ook de belastingdienst en douane zijn altijd bereid je te helpen.

 

Ikzelf heb de afgelopen 10 jaar vrij veel ervaring opgedaan met import vanconsumentenprodukten uit China (ik was inkoper bij een middelgrote organisatie). Neem gerust even contact op als je met concrete vragen zit.

paqqa! interactieve websites en SEO/SEA

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip is ook om contact op te nemen met de douane, ze mailen overigens ook terug. En zijn uit mijn ervaring ook redelijk vlot met reageren. Overigens verbaast mijn de 12%. Volgens mij is meeste kleding 19% maar hoe dan, ook voor mij is het lang geleden. Dus ik zou mij daar ook in kunnen vergissen. Het beste kan je een mail sturen naar de douane met het artikel en de vraag.

 

Heb je wel ervaring al in de retail? Mijn ervaring is namelijk met beginners in de retail dan het vaak helemaal mis gaat in de berekeningen van de marge en prijsopbouw. Je zou minimaal alle kosten om het product hier te krijgen en de kosten van het product zelf. Bijvoorbeeld dat allemaal bij elkaar 10 euro. Dan minimaal maal 2,5. En dan van 25 euro verkoop uit moeten gaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Sandra: Dank je wel voor je snelle reageren, het lijkt er inderdaad op dat de douane bellen echt zal moeten. Al hoopte ik dat dit forum meer duidelijkheid zou kunnen geven.

 

@ Paul: Ik heb je een prive bericht gestuurd.

 

@ Maline: Zoals mijn bericht aangeeft, starter in webshop, geen ervaring en om fouten te voorkomen

besteed ik eerst heel veel aandacht aan het leren en lezen van alle informatie wat hierbij komt kijken.

De 12% zijn de maximale invoerkosten en dan nog 19% BTW.

 

Er word zo ontzettend veel gevraagd en verteld over dit soort dingen op dit forum, maar door dat

te lezen krijg je vaak nog meer vragen, hihi.

Ik wil dus echt klein beginnen met inkopen, beetje bij beetje voordat ik echt ga starten met de verkoop.

Wil alleen zo graag weten wat me te wachten staat als ik eenmaal mijn bestelling plaats

bij DH gate.

 

In ieder geval alvast bedankt voor de reactie's.

 

Groetjes Patricia

Link naar reactie
  • 0

Niet om je nou bang te maken, maar misschien is het eerste een idee om iets in te kopen in NL. Bij het inkopen in NL en het opzetten van een webshop, komt al zoveel kijken. Dat dit misschien een idee is om dit eerst te proberen. Dan gelijk het nog gecompliceerder te maken met importeren.

 

In praktijk ben je in veel gevallen ben je als kleine inkoper namelijk ook helemaal niet veel goedkoper (onderaan de streep) uit bij het importeren dan het inkopen in NL.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat klopt wat je zegt, ik maak het mezelf niet makkelijk, alleen de kleding die ik in gedachte heb

zijn niet te vinden in Nederland.

 

Tevens de vraag uitgestald bij een groothandel of hun ook spullen kunnen importeren

die je als klant wenst, maar een reactie op een vraag is in deze tijd blijkbaar niet nodig.

 

Als ik kleding ga verkopen wat al die andere kleding webshops ook al verkopen,

kan ik net zo goed niks doen. Er zijn er zo ongelofelijk veel!!

 

En ook een groothandel in Nederland vinden, die je helpt bij het inkopen

van de juiste spullen is voor een beginner niet makkelijk.

Het zou namelijk nog mooier zijn als je een leverancier vind

die al in Nederland handeld vanuit China en jou gewenste spullen mee

laat komen met zijn vracht, met de gemaakte kosten die ik dan op me neem.

 

Groetjes Patricia

Link naar reactie
  • 0

Patricia, ook ik ga inkopen via dezelfde site. Ik zelf ga eerst proberen met een paar stuks en zie wel wat er aan kosten bij gaat komen. Dat is mij ook een hoofdstuk apart. Eerst maar zien dat het aankomt, ik kies voor free shipping. Misschien handig om ervaringen uit te gaan wisselen. Naast het verzenden is ook het contact met de stie, kwaliteit en nog wat andere dingen van belang.

 

Succes ....

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi,

 

Moet wel zeggen dat je meer lef hebt dan mij, aangezien de manieren van Free shipping in Nederland niet aankomt,

via chinapostair of honghongpostair.

Ik ben inmiddels eerst zover dat ik me eigen ontwerp ga laten maken, en dat op de markt brengen.

Wat mijn volgende stap word is nog niet echt duidelijk, misschien dat ik mijn andere ontwerpen en ideën ook

zal laten maken of dat ik kies te gaan inkopen en dat hier op de markt te brengen. Er gebeurd heel veel als je

besluit te willen gaan inkopen, maar ben wel enorm benieuwd hoe jou dat afgaat, dus ik waardeer het enorm als je

me op de hoogte wilt houden.

Groetjes Patricia

Link naar reactie
  • 0

Hallo Patricia,

 

Dat idee van zelf een productlijn hier opstarten had ik ook maar dat heb ik al gauw laten varen. Ik heb niet specifiek een product alleen probeer ik eerst met kleding/schoenen.

Om producten hier te laten maken lijkt mij zo enorm duur dat je amper je kosten eruit kan halen. Dus ik ben benieuwd hoe jij dat dan weer ervaart, zeker kinderkleding lijkt mij enorm moeilijk. En ben je daar al helemaal uit wat het gaat kosten ?? Ik wil je zeker niet ontmoedigen hoor alleen alles is hier al zo duur dat ik hier geen kansen zie…

 

Ik heb vorige week een pakketje met 2 paar laarzen besteld uit China en dat komt met EMS , 42 dollar verzendkosten en gisteren een pakketje bestel met 2 winterjassen via Hongkongpost via Free Shipping.

Er zijn inderdaad nogal negatieve berichten over het verzenden via Free Shipping maar hetzelfde lees ik ook over EMS/ DHL etc , de betaalde zendingen. Daarnaast lees ik ook veel positieve berichten over verzendingen via HongKongpost. Zolang je maar onder de 2 kilo blijft. Dan nog het inklaren en de douane, das denk ik een groter probleem. En dat ontwijk je wel met zelf een productlijn opstarten. De positieve berichten vind je minder terug dan negatief, daarom heb ik besloten zelf maar ervaring op te doen. Als ik al zie wat er aan producten hier in Nederland te koop zijn van China..die zijn er toch ook gekomen.

Het zijn geen extreme bedragen, niet leuk als het niet aankomt maar ja das het risico wat ik neem. Ik vind het ook heel spannend.

 

Ik hou je zeker op de hoogte anders stuur je mailadres das wel zo makkelijk :)

 

Groetjes

Karin

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.