Ik zou graag een product importeren voor een bedrag van een paar USD.
Nu heb ik hier toch enkele vragen over:
- de verkoper geeft aan een wat lagere waarde mee te geven aan het pakket, zo dat eventuele BTW lager komt te liggen (hoewel ik die als ondernemer terug zou kunnen krijgen natuurlijk). Ik neem aan dat dit niet hoeft/nadelig is voor mij (wanneer de kosten moeten ingeboekt worden)?
- hoe wordt de kost van de aangekochte goederen in de boekhouding als kost ingebracht? Kan dat zomaar met een gewone factuur die meegeleverd wordt door de verzender uit de USA? Want wat als er op de douane geen controle plaatsvindt? Wie geeft dan de echte waarde van het product aan?
- verzending is via Global Express Mail Service via USPS
-Over het product gelden geen importbelastingen (0%)
- Is het mogelijk om uberhaupt dit als kost in te brengen zonder dat er controle geweest is / zonder expediteur?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
schiemsky
schiemsky
Momenteel ben ik ondernemer in belgie.
Ik zou graag een product importeren voor een bedrag van een paar USD.
Nu heb ik hier toch enkele vragen over:
- de verkoper geeft aan een wat lagere waarde mee te geven aan het pakket, zo dat eventuele BTW lager komt te liggen (hoewel ik die als ondernemer terug zou kunnen krijgen natuurlijk). Ik neem aan dat dit niet hoeft/nadelig is voor mij (wanneer de kosten moeten ingeboekt worden)?
- hoe wordt de kost van de aangekochte goederen in de boekhouding als kost ingebracht? Kan dat zomaar met een gewone factuur die meegeleverd wordt door de verzender uit de USA? Want wat als er op de douane geen controle plaatsvindt? Wie geeft dan de echte waarde van het product aan?
- verzending is via Global Express Mail Service via USPS
-Over het product gelden geen importbelastingen (0%)
- Is het mogelijk om uberhaupt dit als kost in te brengen zonder dat er controle geweest is / zonder expediteur?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34222-boekhouding-import-vs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag