• 0

Inkomsten belasting e.d?

Goedenavond,

 

Ik heb sinds enkele maanden 2 goed lopende mobile content websites ( Ringtones, Logos e.d). Nu lopen hiervan de inkomsten nu wel erg hoog op zo rond de €1500 per maand. Nu studeer ik nog en zit dus ook met een studiefinanciering en een OV.

 

Van alle kanten wordt mij dan ook aangeraden om me in te schrijven bij de kvk. Dit wil ik dan ook gaan doen als een eenmanszaak.

 

Waar ik echter nog nergens duidelijkheid over heb kunnen vinden is het betalen van de belasting over dit inkomen en waar dit nu exact onder valt.

 

Graag zou ik willen weten hoe ik dit het beste kan aanpakken welke ondernemingsvorm ik moet kiezen, hoe zit het met belasting e.d. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

 

Tot zover in het kort mijn verhaal mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Gezien de informatie zullen jouw inkomsten vallen onder resultaat overige werkzaamheid. (omzet minus kosten)

De kans is namelijk klein dat je door de fiscus als ondernemer aangemerkt wordt. Het nadeel hiervan is dat je geen gebruik kunt maken van de IB faciliteiten zoals zelfstandige aftrek en dergelijke. Wel kun je de bedrijfskosten ten laste van je omzet brengen en een BTW nummer aanvragen.

Waar je vooral op moet letten is dat wanneer het resultaat boven € 9.500 uitkomt je studiefinanciering in gevaar komt. Vraag dit even na voor de zekerheid.

 

Succes met het ondernemen!!

 

Snuffel verder eens goed rond op het forum, er staat ontzettend veel informatie waar je veel aan zult hebben.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

mobilelogos,

 

Camelot heeft je keurig antwoord gegeven, maar kijk voor je verder vraagt eerst even rond op dit forum en op de sites van www.kvk.nl en www.belastingdienst.nl Dit topic gaat op slot omdat de discussie weinig toevoegd aan wat er hier zoal te lezen valt.

 

Veel succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.