• 0

Eenmanszaak failliet in nederland en ik ben woonachtig in belgie

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag die ik hier nog niet heb terug kunnen vInden:

Ik heb in nederland een eenmanszaak, deze bevind zich daar ook fysiek, ik betaal in nederland belasting maar ik ben zelf officieel woonachtig in Belgie. Nu gaat mijn eenmanszaak failliet (ik vecht er al ruim een jaar tegen maar het gaat helaas toch fout). Waar zal het faillissement worden uitgesproken, in nederland of belgie? Wat zijn de juridische gevolgen als deze innederland wordt uitgesproken over het bedrijf terwijl de persoon dus in belgie woont? Wat zijn mijn rechten in Nederland en belgie, heeft dit eventueel tot gevolg voor (rest)schulden? Schuldsanering is niet mijn ding maar wil wel snel weer vooruit kijken en aan de toekomst werken.

 

Graag hoor ik van jullie,

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste jeroen,

 

De vraag is echter wat de juridische verschillen zijn van schulden hebben in nederland en wonen in nederland en schulden hebben in nederland en wonen in belgie. De wetgeving tav gefailliteerden verschilt behoorlijk tussen de twee landen. En naar die verschillen en de gevolgen, ben ik naar op zoek. Dat ik verantwoordelijk ben voor mijn schulden, dat snap ik ook wel. En is het inderdaad zo dat het faillissement van een natuurpersoon, die niet in nederland woonachtig is, in nederland ontvankelijk kan worden verklaard voor een nederlandse rechtbank of zal dat via de belgische rechtbank uitgesproken moeten worden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.