• 0

Amerikaans merk introduceren in Nederland

Ik heb weinig verstand van importeren, dus ik heb een vraag voor jullie!

Nu heb ik een Amerikaans merk op het oog wat ik graag zou willen introduceren in Nederland als Importeur.

Hoe pak ik dit aan?, wat heb ik hier voor nodig en waar moet ik beginnen? moet ik meteen het bedrijf benaderen? moet ik potentiële klanten benaderen ?

 

heeft iemand hier ervaring mee? of de kennis om een paar goede tips te geven om mij op weg te helpen ?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Korte vraag met 1000 mogelijkheden, dus maar wat wedervragen: (antwoorden hoeft niet, is meer om je aan het denken te zetten)

 

[*] Is er überhautp interesse in nl in dit product

[*] Bestaan er al soortgelijke producten

[*] Waarom is dit product dan beter dan die producten

[*] M.a.w. : is er een markt

[*] Waarom kun jij dit product in NL introduceren

[*] Stel dat je dat doet, hoe ga je dat dan doen?

[*] Zijn er al andere importeurs in NL?

[*] Zijn er al andere importeurs in Europa

[*] Zo ja, waarom ben jij beter

[*] Zo nee, waarom niet?

[*] Gelden er regels voor het product in NL en EU?

[*] Zijn die afwijkend van Amerikaanse en voldoet je product eraan?

 

Samengevat: Zet eens voor jezelf op papier hoe je het wilt gaan doen qua verkoop, hoe je de markt gaat benaderen, hoe je de markt gaat ontwikkelen. Maak dus eens een globaal ondernemingsplan.

 

De leverancier bellen is geen probleem. Zorg alleen wel dat je een goed verhaal hebt en weet waar je over praat.

Importeren zelf is ook niet zo lastig en daar kun je makkelijk mee geholpen worden hier. Je plannen moet je alleen zelf in grote lijnen bepalen zodat je tegen de grootste knelpunten aanloopt.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reactie!

 

Het idee was impulsief van mij, ik zie dat ik eerst meer onderzoek moet gaan doen , qua interesse zit het wel goed, ook al kan ik dat niet weten maar dat gevoel heb ik. Er is veel over te vinden zelfs op NL sites , maar niemand die het aanbied. Naar Importeurs in Europa heb ik gekeken. die zitten in eigenlijk alle omringende landen maar niet in de Benelux.

 

nogmaals bedankt, ik ga er eerst mee aan de slag voordat ik meer vragen ga stellen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.