• 0

Eenzijdige totstandkoming overeenkomst mogelijk?

Beste HL-ers,

 

Kreeg vandaag mijn eerste vermoedelijke spooknota, terwijl de BV nog in oprichting is >:(. Op grond van de algemene voorwaarden op de achterkant van de 'offerte' wordt vermeld:

 

4.) Totstandkoming en betaling

4.1) Overeenkomsten komen tot stand door (...) - dan wel doordat met de uitvoering van de opdracht is begonnen.

 

M.a.w. men suggereert dat een overeenkomst tot stand komt doordat men eenzijdig met de uitvoering van de 'opdracht' (kennelijk registratie in hun bestand) is begonnen.

 

Ik neem aan dat ik deze spookfactuur zonder problemen kan negeren, is dit correct?

 

Is bovengenoemd artikel 4.1 legaal?

 

Bij voorbaat dank,

 

Nico

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Op grond van de algemene voorwaarden op de achterkant van de 'offerte' wordt vermeld:

[...]

M.a.w. men suggereert dat een overeenkomst tot stand komt doordat men eenzijdig met de uitvoering van de 'opdracht' (kennelijk registratie in hun bestand) is begonnen.

 

Als je niet akkoord gaat met de ongevraagde offerte, is er geen overeenkomst tot stand gekomen, en zijn de algemene voorwaarden niet van kracht.

 

Ik neem aan dat ik deze spookfactuur zonder problemen kan negeren, is dit correct?

 

Een ongevraagde offerte kun je inderdaad negeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.