• 0

Gebruik octrooikostencalculator van het octrooicentrum

Het octrooicentrum heeft een octrooicostencalculatortool.

Met deze tool wordt berekend: 1. kosten aanvrage per land, 2 kosten Europese aanvraag procedure, 3. kosten PCT aanvraag procedure.

 

Via deze tool kom ik tot de conclusie dat via een Europese aanvraag route ook bescherming buiten Europa (US, China, Japan, etc.) gekregen kan worden.

Klopt dat?

Ik had altijd begrepen dat de PCT procedure voor wereldwijde bescherming is, en de Europese procedure voor de landen in Europa.

 

Wat zijn de exit mogelijkheden voor de Europese route?

Volgens tool: opstarten Europese route is 5K, taksen 237K!

 

Als mijn eerste vraag bevestigend wordt beantwoord;

waarom zou je een PCT route kiezen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In geen enkele. Mijn producten en bedrijfsstrategie-en zijn nog niet klaar, evolueren nog steeds om ze beter en simpeler te maken. Ik heb de octrooidatabase ook nog niet doorzocht op de huidige versie van mijn vinding.

 

Hans Nijnatten, P.J. Odems, etc, de leden van de NOVU (waar je lid kunt worden voor 150 euro per jaar, dat net begonnen is) kunnen je meer persoonlijke verhalen vertellen.

 

Zoals Hans en P.J. in het draadje al zeiden, er worden veel nutteloze octrooien geschreven, en je verdient het geld maar zelden terug, dus tread with care.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.