Ga naar inhoud

-Andre-

Senior
  • Aantal berichten

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

1

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    36-40
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Macsys Engineering
  • Branche
    Life sciences
  • Branche 2
    Media & (vak)informatie
  • Branche 3
    Juridisch

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    kennis van zaken hebben. Technische ondersteuning nodig hebben.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    doen...
  • Mijn mening over innovatie
    durf te dromen...

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. -Andre-

    Aanschaf electrische auto prive, ja of nee...

    Ok, dank jullie Rik en Joost
  2. -Andre-

    Aanschaf electrische auto prive, ja of nee...

    Heb ik per ongeluk een loophole gevonden?? Inderdaad Rik, ze hadden het zeker wat makkelijker neer kunnen zetten 😂. Maar!!.....in iedere tabel staat wel een unieke regeling, dus zo bekeken lijkt het een bewuste opzet. Maar in die opzit zit wmb geen logica. Waarom zou alleen dec. 2013 een 0% bijtelling geven?? En eromheen een spaghetti van 0, 4 en 7%! En, hoe kun je financieel plannen als de percentages naar de toekomst per jaar onbekend zijn? Ik ga wel voor de 0km privé, om van die hele bijtelling af te zijn!
  3. -Andre-

    Aanschaf electrische auto prive, ja of nee...

    Ik begrijp de 60 maanden (5 jaar) regel niet helemaal. Je kan met >60mnd in percentage 0% , 4%, of 7% bijtelling terechtkomen, maar een volledig elektrische auto zal nooit in de 22% bijtelling komen. Correct? Nu geeft de belastingdienst middels een tabel de percentages aan. Deze zijn afhankelijk van CO2, 1ste toelating en 1ste tenaamstelling. Als ik de tabel volg, zie onder, kom ik op 0% bijtelling. Correct? 'datum eerste afgifte NL' = '1ste tenaamstelling' ?? https://www.belastingdienst.nl/bibliotheek/handboeken/html/boeken/HL/thema_s-vervoer_en_reiskosten.html#HL-21.3.6
  4. -Andre-

    Aanschaf electrische auto prive, ja of nee...

    Dank je wel Joost
  5. -Andre-

    Aanschaf electrische auto prive, ja of nee...

    2013 prive: 4500km zakelijk: 16000km
  6. Hi, Ik wil medio 2019 een occasion Tesla Model S aanschaffen. Prijs schat ik rond de €35K-40K. Wat is fiscaal gunstiger; prive of zakelijk aanschaffen? Ik ben ondernemer zonder personeel met eigen B.V. Gr, Andre
  7. -Andre-

    dree

  8. Je geeft aan dat het een simpel fysiek product is. Dan zou het financieel haalbaar moeten zijn om 1 of enkele proto's te laten maken. Het maakproces en het uiteindelijke prototype geven weer aanleiding tot nieuwe inzichten, mogelijke problemen, en eventuele verbeteringen. Maar ook nuttige contacten die je via de protobouwer op kan doen omdat deze bekend is met de markt. Ook wekt een werkend prototype meer vertrouwen in de hand bij mogelijke afnemers. Nu een octrooiaanvraag starten kan, maar beter dit uit te stellen tot e.e.a. technisch en commercieel wat meer concreet is. Ik zou adviseren: 1. je idee vastleggen in i-depot, zodat je bewijsbare history opbouwt 2. NDA opstellen (geheimhouding) 3. protobouwer zoeken die onder NDA wil leveren, bij voorkeur 1 met kennis van de markt van jouw product 4. proto evalueren en de volgende stappen uitstippelen
  9. Interessante lijst. Nederland heeft dus een A, B en C fase. Kan het nog zo zijn de de de NL aanvraag van TS of "het wiel" voorbeeld de C niet halen? Ik zie namelijk geen groot verschil met de EP procedure waar volgens jouw de inhoudelijke toetsing wel uitgevoerd wordt.
  10. Ok, dank je wel. Een Nederlandsche octrooiaanvraag kent de A, B, en C status niet? Het ongetoetste octrooi krijgt een A-document. Het getoetste een B- of C- document. Wat is dan het verschil tussen een B- of C- document?
  11. De bulk aan kosten zitten inderdaad bij het octrooibureau. Een octrooigemachtigde is erg duur, daarbovenop rekend het kantoor ook nog flinke administratiekosten. Dus men gaat zelf het octrooi (laten) schrijven. Dit is zeker goedkoper maar kan je, zoals ik eerder aangaf, later in de staart bijten. Bovenstaande geeft des te meer het belang van inhoudelijke toetsing aan. Anders vult de patenten database zich toch langzaam met slechte, dubbele en onzinnige octrooien? Zijn er landen waarbij het octrooi wél inhoudelijk getoetst wordt voor verlening?
  12. Beste Cees, Mij is het niet duidelijk waarom dit een economisch aantrekkelijke aanpak is. Als patent aanvrager ben je toch al gauw 6-8K € kwijt voor een patentaanvraag incl. nieuwheidsonderzoek. Voor dat geld krijg je een octrooipapier met nieuwheidrapport maar nog geen enkele zekerheid. Ik vind dit toch een risico voor verdere exploitatie van enige vinding. Dit risico kan je later opbreken als je octrooi door een rechter nietig wordt verklaart en je ook nog eens een infringement boete mag betalen, plus de kosten van een rechtzaak. In mijn ogen niet economisch aantrekkelijk. Wat is de achtergrond van dit systeem? Hoe is het systeem in landen buiten NL, BE, FR, etc. als door jouw genoemd? "Eisen voor octrooi zijn: Nieuwheid, Inventiviteit, Industriele Toepasbaarheid" bron Hoe kan een octrooi worden toegekent door het NL Octrooicentrum als het nieuwheidsrapport aangeeft dat niet aan deze eisen voldaan is? (zoals bij "het wiel" uit jouw voorbeeld, en de door TS geciteerde rapportregels) Op mij komt dit over als het krijgen van je diploma ondanks dat het vol staat met vieren en vijven.
  13. Geacht Forum, Als een patent overgedragen wordt van een EMZ naar BV (middels overdrachtsakte, bron ), wordt toegang tot de InnovatieBox (bron) dan mogelijk? De EMZ wordt in dit geval geruisloos omgezet naar BV vorm, met zelfde en enige eigenaar. [titel aangepast - mod]
  14. -Andre-

    Nespresso / DE

    Dat uur zal ik niet letterlijk nemen, maar bedoel je?: "die cupjes zijn zo simpel, dat is geen octrooi waard"
  15. -Andre-

    Nespresso / DE

    Hiermee doe je Nestle zwaar te kort. Zij hebben een mooi totaal-concept bedacht én in succesvol uitgerold. Met een marketing gedachte; espresso thuis. Zonder bonen malen, stampen, melk schuimen, machines schoonmaken etc. De capsules zijn het resultaat van dit concept, niet de oorsprong, en slechts een radertje in het totale geheel. Nestle heeft met dit systeem een flink marktaandeel in de gigantische koffiemarkt verworven. En marktaandeel is het enige en ultieme doel. Investeringen in espressomachine's, George en patenten (~1700! stuks) zijn ondersteunend. Waarbij de patenten kunnen helpen het verworven marktaandeel te verdedigen. De datum op dit patent: 1992 + 20 jaar geldigheid = 2012! DE wacht niet af, en begint aan de espresso-uit-een-cupje markt te snoepen. Net als Casino in Frankrijk trouwens. Een paar rechtszaken nemen ze blijkbaar voor lief. :) Het DE cupje zet blijkbaar een iets mindere kwaliteit koffie, maar het gemak blijft. Daarbij verwacht ik dat de kwaliteit beter is als het 'drukloze' Senseo systeem. Genoeg kansen dus voor DE.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké