• 0

Kosten visitekaartjes

Een bedrijf heeft visitekaartjes nodig, nu vroeg ik mij af wat daarvan de kosten zouden zijn. Ik ontwikkel ze zelf en lever ze digitaal aan. (Photoshop/Illustrator) De enige kosten die ik dus heb zijn de drukkosten, want zelf printen vind ik onprofessioneel.

Nu heb ik daarvoor 2 digitale drukkers voor benaderd en die hanteerden de volgende prijzen:

 

De 1e:

enkelzijdig fullcolour:

- 250 stuks Euro 93,-

- elke 100 stuks meer + Euro 5,-

dubbelzijdig fullcolour:

- 250 stuks Euro 103,-

- elke 100 stuks meer + Euro 10,-

De 2e:

Visitekaartjes van 55 x 85 mm in kleur op 250 gr/m2 MC papier:

100 st. 37,25 euro

250 st. 71,85 euro

500 st. 129,25 euro

 

Zijn dit een beetje normale prijzen of is dit erg duur?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind het heel redelijke prijzen.

Momenteel worden er voor mijn bedrijf visitekaartjes gemaakt van doorzichtig kunststof. Is ook een aanrader. Je valt er echt mee op.

Da's waar. De 2e heeft ook deze service:

 

100 st. voorzien van laminaat laag + 49,-

 

250 st. voorzien van laminaat laag + 102,40

 

500 st. voorzien van laminaat laag + 188,-

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het heel redelijke prijzen.

Momenteel worden er voor mijn bedrijf visitekaartjes gemaakt van doorzichtig kunststof. Is ook een aanrader. Je valt er echt mee op.

Da's waar. De 2e heeft ook deze service:

 

100 st. voorzien van laminaat laag + 49,-

 

250 st. voorzien van laminaat laag + 102,40

 

500 st. voorzien van laminaat laag + 188,-

 

laminaat laag = geen doorzichtig kunststof.... ;) het is dan gewoon 250gr of 400grs papier met plastificatie (laminaat) om de kaartjes extra glans te geven en stevigheid.

 

Ik vind bovenstaande prijzen te hoog.... rond de 100EUR heb ik 1000 visitekaartjes 400gr maco/glanzend+geplastificeerd laminaat voor ongeveer 180 heb ik 2000 st. In ieder geval..denk goed na.... geef je liever 50 EUR uit voor 100 kaartjes of 100 euro voor 1000 kaartjes van betere kwaliteit? :)

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mij ook een tijdje geleden gestort op het drukken van visitekaartkjes. Ik heb zowel de digitaaldruk als offset methode eens onder de loep genomen.

Zelf vind ik het verschil erg duidelijk merkbaar. Digitaaldruk wat ik gezien heb vond ik van een belabberde kwaliteit en ook nog eens onnauwkeurig gedrukt. Om een voorbeeld te noemen:Bij offset zijn lettertjes strak en alleen met een loep zie je een klein randje. Doe je dit bij digitaal, dan zie je met het blote oog al grote oneffenheden.

 

Zelf vind ik het prijsvoordeel niet opwegen tegen dat van offset, ook al is digitaal wat goedkoper, het benaderd bij lange na offset niet.

Ik heb hier een offerte liggen voor offset drukken van visitekaartjes.

Hierbij de richtprijzen om het verschil aan te geven:

Visitekaartjes hebben de standaard specificaties.

Eenzijdig gedrukt in 2 PMS kleuren

167.00 Euro voor 500 exemplaren

170.00 Euro voor 600 exemplaren enz.

 

Nu is dit wel in twee kleuren. Maar met een visitekaartje maak je de eerste indruk en dan moet je voor kwaliteit gaan en niet te veel willen besparen. Maar dat is mijn mening.

 

Christian

Link naar reactie
  • 0

Ja ikzelf vind het kwaliteitsverschil heel erg goed merkbaar.

Offset boven alles :). Maar normaal is het vaak zo dat je bij digitale drukkers een voorbeeldje kunt aanvragen of enkele exemplaren kostenloos kunt laten drukken. Als ik jou was zou ik dat eerst eens doen. Voor de rest is alle drukwerk wat jij verder in handen krijgt zon beetje offset, dus dat is redelijk te beoordelen. Als ik binnenkort tijd heb zal ik van beiden eens een stukje inscannen zodat je het verschil kunt zien, voor de geinteresseerden onder ons.

Link naar reactie
  • 0

Vistaprint is mij echt perfect bevallen. Ze hanteren wel allerlei extra kosten voor snelle verzending etc. Daar moet je dus niet intrappen. Ik had gekozen voor de langzaamste verzending, maar had ze al binnen 5 dagen in huis.

 

De beste tip is om niet meteen via de site te bestellen, maar te wachten tot je wordt gemaild met allerlei aanbiedingen. Die zijn echt lucratief, want zo krijg je de premium visitekaartjes ook alleen maar tegen verzendkosten! 15,00 euro voor 250 kaartjes. Je moet dan wel een ontwerp van hen uitkiezen. Eigen ontwerp uploaden is wel wat duurder, maar je komt nooit aan die hoge prijzen zoals hierboven vermeld.

Link naar reactie
  • 0

Nu ik christians verhaal over het kwaliteitsverschil lees, ben ik toch weer gaan twijfelen.

Ik denk dat ik eerst een stuk of 100 kaarten laat drukken en als die niet bevallen ga ik naar een ander totdat ik goede kwaliteit gevonden heb. (desnoods bij een offset drukker)

 

Ik vraag me af of iemand 100 kaartjes voor je gaat drukken, tenzij het idd slechte kwaliteit is.

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook de pest aan offset drukken, het eerste exemplaar kost je 150 euro of iets in die orde, maar de volgende 1000 heb je voor een paar tientjes gedrukt...

 

Dus wat dat betreft 1 tip voor de offset-klanten: Laat er meer drukken dan je tijdens de rest van je leven kunt gebruiken. Dat is jammer van die paar tientjes als je een keer van adres veranderd of ermee stopt, maar scheelt je wel de paar honderd euro van opnieuw laten drukken als ze op zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.