hallo ondanks dat ik veel over dit onderwerp gelezen heb is het antwoordt mij helaas nog niet geheel duidelijk. Ik zit met het volgende:
- Ben voor 40% aandeelhouder in een gezonde holding.
- In mijn personal holding heb ik vanuit de holding 50K als salaris ontvangen en 80K als extra bonus/dividend.
- tot nu toe heb ik 40K vanuit mijn holding gehaald als salaris.
Er blijft dus per ratio veel in mijn personal holding zitten. Mijn angst is hier flink belasting over te betalen maar laat het liever cash daar zitten omdat ik het prive niet nodig heb. Ik heb verder geen gebouwen, mensen, of relaties. Gaat puur om een personal holding.
Mijn vraag:
- Mag dit?
- Wat had ik/moet ik uitkeren?
- Zo ja als salaris of dividend?
- Zijn er mogelijkheden om dit te voorkomen? Dus geld erin laten zitten? Ik heb iets begrepen dat ik wat kan doen aan de pensioen kant maar geen idee wat dit fiscaal betekend.
Alle tips zijn erg welkom en excuus voor eventuele onkunde….
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ENIG
ENIG
hallo ondanks dat ik veel over dit onderwerp gelezen heb is het antwoordt mij helaas nog niet geheel duidelijk. Ik zit met het volgende:
- Ben voor 40% aandeelhouder in een gezonde holding.
- In mijn personal holding heb ik vanuit de holding 50K als salaris ontvangen en 80K als extra bonus/dividend.
- tot nu toe heb ik 40K vanuit mijn holding gehaald als salaris.
Er blijft dus per ratio veel in mijn personal holding zitten. Mijn angst is hier flink belasting over te betalen maar laat het liever cash daar zitten omdat ik het prive niet nodig heb. Ik heb verder geen gebouwen, mensen, of relaties. Gaat puur om een personal holding.
Mijn vraag:
- Mag dit?
- Wat had ik/moet ik uitkeren?
- Zo ja als salaris of dividend?
- Zijn er mogelijkheden om dit te voorkomen? Dus geld erin laten zitten? Ik heb iets begrepen dat ik wat kan doen aan de pensioen kant maar geen idee wat dit fiscaal betekend.
Alle tips zijn erg welkom en excuus voor eventuele onkunde….
groet
Edward
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35339-uitbetaling-salaris-of-dividend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag