• 0

Helaas, net niet gelukt!

Hallo allemaal, terug van weggeweest.

 

Druk bezig geweest een potentiele klant binnen te halen. Afspraak gemaakt, offerte gestuurd, 3 tot 4 keer gebeld, uiteindelijke resultaat:

"Goede en duidelijke offerte, helaas zitten we midden in een overname dus wachten we met het investeren in onze IT infrastructuur. Als we het e.e.a. gaan aanpakken bellen we u direct op."

 

Tja dan heb je daar toch wel wat tijd en energie ingestopt en uiteindelijk wordt het niks. Ik moet zeggen dat is op dat moment toch wel even balen.

 

Wie heeft er nog tips om toch 's wat klanten te gaan binnenhalen?

 

Groeten, Daan (http://www.sbc-networks.nl)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Blijkbaar verwacht men dus lagere vraagprijzen, om de een of andere reden.

 

Zelf los ik dit op door een soort prijsindicatie te geven al op mijn website, zodat mensen een idee hebben waar ze aan beginnen nog voordat ze contact opnemen. Door dat te doen voorkom je dat je veel tijd aan elkaar besteed en vervolgens bljift zitten met verwachtingen die qua prijs een factor 3 uit elkaar liggen.

 

Natuurlijk lever je maatwerk en is het niet '1 stuks website a 848,75 euro', maar toch heb ik het idee dat het wel helpt wat aan te geven. Van de klanten die contact opnemen merk ik dat ze vaak al een goed beeld hebben wat het ongeveer gaat kosten. De preciese prijs wijkt dan nog wel een beetje af, maar het zit in ieder geval in de verwachtte 'range'.

Link naar reactie
  • 0

Als dat structureel is dan is er ergens in je communicatie iets niet duidelijk. Je trekt blijkbaar het verkeerde soort klanten aan.

Hoe bewust ben je bezig met je branding en prijs-strategie?

 

Qua branding misschien niet genoeg, wat betreft prijs-strategie probeer ik het zo redelijk mogelijk te maken. Van wat ik vergelijk is Yourcom nog niet eens zo duur.

 

Wanneer in het traject breng je 'budget' ter sprake? Als je dit naar voren haalt loop je wellicht minder kans op miscommunicatie.

 

In het eerste contact hebben we het al over het budget. 9 van de 10 keer weten ze dat vervolgens niet, en wordt het volledig aan mij over gelaten. Ik geef meestal wel een indicatie, die al redelijk in de buurt komt van de uiteindelijke offerte.

 

Mensen beginnen trouwens meestal te piepen als je een offerte maakt, dat is mensen-eigen. Ik begin ook te piepen als ik een offerte krijg, jij niet? ;D

Mensen willen gewoon geen fout maken als ze iets kopen, en jij moet ze erbij helpen door ze het gevoel te geven dat ze het goed doen. Mensen willen altijd onderhandelen, zelfs Nederlanders.

 

Dat is zo. En meestal wordt de prijs uiteindelijk iets lager omdat bedrijven anders niet akkoord gaan. Daar ben ik inmiddels wel mee gestopt. De prijs is zoals gezegd en enige ruimte is er wel, maar niet teveel. Is de prijs dan nog te hoog, jammer dan.

 

Op zich wordt niet elke offerte afgewezen, ik heb al een rijtje klanten die wel akkoord zijn gegaan. Maar op de een of andere manier trekt Yourcom toch bedrijven aan die denken aan een site van € 500,-.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik lever het als een totaalpakket, dat maakt het misschien iets gemakkelijker om meteen over prijzen te spreken (als ware het een stuk software).

 

Op een of andere manier verruil je door prijzen te vermelden wel een stukje uitstraling voor een stuk efficientie.. dat is natuurlijk een keuze en voor zover ik weet kiezen de meeste bedrijven ervoor geen prijzen te vermelden.

Link naar reactie
  • 0

Ik lever het als een totaalpakket, dat maakt het misschien iets gemakkelijker om meteen over prijzen te spreken (als ware het een stuk software).

 

Ik snap wat je bedoeld.

 

Ik lever bijvoorbeeld ook webhosting zonder dat wij daarvoor een website zouden moeten maken. Deze optie gaat daarom niet op voor mij.

 

En op zich heb ik ook genoeg werk hoor. Al zou een nieuw project wel weer eens leuk zijn. :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.