• 0

Bedrijf in Malediven maar bankieren in Nederland?

Door veranderende regel en wetgeving in de Malediven is het nodig geweest mijn duikbedrijf daarnaartoe te verplaatsen en ik ben daar zo'n 4 maanden per jaar om duikreizen te organiseren.

 

Door de instabiele politieke situatie, de ongunstige wisselkoersen en kosten voor internationale overboekingen is het erg duur om mijn klanten hun betalingen daar naar over te laten maken en zou ik het liefst gebruik blijven maken van een zakelijke rekening in Nederland met daaraan een gekoppelde dollarrekening om op een gunstig moment te kunnen wisselen en over te kunnen boeken naar de zakelijk Maldivische rekening.

 

Nu begrijp ik dat het openen van een zakelijke rekening als buitenlandse Pvt ltd niet mogelijk is in Nederland, iets wat de Rabobank mij heeft bevestigd dus ben ik op zoek naar een workaround.

 

Zelf had ik het volgende bedacht maar ik weet niet of dit legaal is....

 

Momenteel ontvang ik de betalingen op mijn priverekening in Nederland. Om het geld gunstig te wisselen had ik bedacht dat ik gebruik kan maken van een rekening van een nieuw bij de kvk in te schrijven bedrijf. Hiervoor zou ik dan een rekening en dollarrekening kunnen openen en deze 1 of 2 maal per jaar kunnen gebruiken voor de dollartransacties en overboekingen naar de Malediven.

 

Het verdient geen schoonheidsprijs maar dit lijkt me naar de BD wel uit te leggen/inzichtelijk te maken en de bank verdient gewoon aan de diensten die afgenomen worden en die wil alleen een kvk inschrijving zien.

 

 

Groet,

Bas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avontuurlijke duiksafaris in de Maldiven.

www.duiksafaris.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Kun je geen verkoopbedrijf in Nederland beginnen dat afrekent met jouw productiebedrijf op de Maladiven? Elders op dit forum is een topic waarin de inschrijving bij de KvK van buitenlands gevestigde eenmanszaken aan de orde komt.

 

Qua kosten kun je onderscheid maken tussen marketingkosten (in Nederland) en productiekosten (buitengaats), waardoor je ook je inkomen kan toerekenen. Dat is helemaal geen constructie, want deze werkverdeling is reëel voor jouw onderneming.

 

Misschien moet je ook eens kritisch kijken naar de wisselkoersen bij overboeken. Ik werk ook vanuit het buitenland, en voor mij is het aantrekkelijker mijn inkomen vanaf een Nederlandse rekening te pinnen en vervolgens cash te storten bij den lokale bank. De wisselkoersen en vergoedingen zijn nl enorm negatief.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Tabla

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

 

Een deel van je idee is bruikbaar maar juist het factureren en ontvangen van betalingen vanuit een Nederlandse emz naar de klant is geen optie omdat de consumentenautoriteit de verplichting gaat stellen SGR lid te worden wat erg duur is.

 

Ik heb zojuist van de bank nog wat aanvullende info ontvangen. Als ik een vestiging van mijn Maledivisch bedrijf zou openen in Nederland en deze inschrijf bij de kvk is het wel mogelijk met deze inschrijving een zakelijke rekening te openen.

 

Een hoop werk maar dit moet lukken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avontuurlijke duiksafaris in de Maldiven.

www.duiksafaris.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.