Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat ik dit bericht in het goede gedeelte heb geplaatst. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand mij met onderstaande vragen kan helpen.
Ik ben agent geworden voor een Duitse organisatie. Ik ga de Nederlandse markt bewerken, te beginnen met een webshop. De producten worden van het bedrijf in Duitsland rechtstreeks naar de particuliere consumenten in Nederland verstuurd. Betalingen van consumenten gaan rechtstreeks naar het Duitse bedrijf. Ik ontvang provisie.
Nu staat er in artikel 15 de vraag bij welke KVK het document gedeponeerd is.
Mijn vragen:
- Ik neem aan dat ik 'Nederlandse algemene voorwaarden' dien te gebruiken?
- Moet het Duitse bedrijf zich bij de KVK inschrijven, moet ik mij inschrijven of hoeft niemand zich in te schrijven?
- Ik ontvang een maandelijkse provisie. Moet ik mijzelf inschrijven als bedrijf, of gewoon inkomstenbelasting afdragen? (Ik moet nog een afspraak maken met een accountant, maar voor mijn algemene beeldvorming hoop ik dat iemand kan uitleggen hoe dit ongeveer in zijn werk gaat)
Dit zijn mijn vragen voor zover. Als het verhaal niet helemaal duidelijk is hoor ik dat graag, zodat ik het beter kan uitleggen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
raveni
raveni
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat ik dit bericht in het goede gedeelte heb geplaatst. Ik zou erg dankbaar zijn als iemand mij met onderstaande vragen kan helpen.
Ik ben agent geworden voor een Duitse organisatie. Ik ga de Nederlandse markt bewerken, te beginnen met een webshop. De producten worden van het bedrijf in Duitsland rechtstreeks naar de particuliere consumenten in Nederland verstuurd. Betalingen van consumenten gaan rechtstreeks naar het Duitse bedrijf. Ik ontvang provisie.
De webshop moet natuurlijk algemene voorwaarden hebben. Het lijkt mij logisch dat ik gebruik moet maken van de 'Nederlandse algemene voorwaarden'? Ik heb alvast het model algemene voorwaarden van de KVK website gehaald. (http://www.kvk.nl/ondernemen/contracten-en-algemene-voorwaarden/algemene-voorwaarden/modelvoorwaarden/algemene-voorwaarden-voor-levering-aan-consumenten/)
Nu staat er in artikel 15 de vraag bij welke KVK het document gedeponeerd is.
Mijn vragen:
- Ik neem aan dat ik 'Nederlandse algemene voorwaarden' dien te gebruiken?
- Moet het Duitse bedrijf zich bij de KVK inschrijven, moet ik mij inschrijven of hoeft niemand zich in te schrijven?
- Ik ontvang een maandelijkse provisie. Moet ik mijzelf inschrijven als bedrijf, of gewoon inkomstenbelasting afdragen? (Ik moet nog een afspraak maken met een accountant, maar voor mijn algemene beeldvorming hoop ik dat iemand kan uitleggen hoe dit ongeveer in zijn werk gaat)
Dit zijn mijn vragen voor zover. Als het verhaal niet helemaal duidelijk is hoor ik dat graag, zodat ik het beter kan uitleggen.
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.
Met vriendelijke groet,
Tim
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag